نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

اقای صادق عایدین استاندار فارس در پاسخ به پرسش سایت شیرازنا  گفت: «از ابتدای سال جاری ستاد مبارزه با مفاسد اداری در استان را تشکیل دادیم و با هرگونه مفسده‌ای چه در بخش اداری و چه زمین خواری قاطعانه برخورد می‌کنیم اما باید توجه داشت که نظام اداری کشور زیر سوال نرود.» 



خوب است اقای استاندار به این سوالات پاسخ دهد:




1- اولا بیلان کار بدهند که در مقابل جریان و سردمداران زمین خواری چه اقداماتی تا کنون انجام داده اند؟ 

2- بفرمایند ایا حقیقت دارد که اقازاده محترمشان در مدرسه امام رضا متعلق به اقای ع م  معروف تحصیل می کند؟  و ایا حقیقت دارد که خانه مسکونی استاندار در مهمانسرای استانداری واقع در تپه تلویزیون را اقای ع م معروف دارد می سازد؟ 

3- اقای استاندار چه کسی شورا وشهرداری شیراز را تحت فشار قرارداده است که 150هکتار زمین در گهواره دید شیراز به یک فرد خاص بدهند ان هم فقط وفقط از قرار هر متر 10هزار تومان؟قیمت واقعی انجا چقدر است؟ 

خوشحالم که یک وبلاگ زپرت با ۴۰ بازدید در روز با یک مطلبش استان رو به جنب و جوش وا داشت .
مسئولین استان نشون دادن تا کسی هلشون نده تکون نمی خورن .
جالب اینه که یکی مثل اقای زحمت کش تا دیروز ساکت بودن و امروز بعد از همین مطلب یک خطی  سخنرانی قرایی می کنند و..
جالب تر از اون هم اینه که استاندار  مورد علاقه جریان ضد انحراف و کفن پوشان جناح راست در نگاه تئوریش برای توسعه فرقی با خیلی ها دیگه نداره  و حاضرند برای چیزی که فکر می کنند توسعه است بیت المال و منابع ملی رو به ثمن بخس به هر کس و ناکسی بفروشن تا مجتمع های تجاری و لوکس و سالنهای مد و مجتمع های  مروج مصرف ان هم نه جنس ایرانی که جنس غربی بسازند و بسیاری از علما و فضلا و عمامه به سرها و بعضی دیگر  ریش درازان یقه تا بالا بسته شهر  هم  باز ساکتند و چیزی نمی گویند تا این مجتمع ها ساخته شود  و بعد که ساخته شد و اثراتش را دیدند مثل کسی که تا نوک بینی اش را بیشتر نمی بیند و بالاتر از ان حتی از گذشته درس نمی گیرد  بالا و پایین بپرند که ای حجاب چطور شد و ای بیسار شد اخرش هم به اختصاص یک اتاق از مجتمع ها به نماز خانه و نصب بیلبرد  حجاب را رعایت کنید بسنده می کنند و ساکت می شوند .
که شایسته است اگر این بار اقایان پیگیر بحث عفاف و حجاب سکوت کردند و یا کفن پوشان به خیابان ها نیامدند و پس از ساخته شدن این مجتمع ها شروع به اعتراض کردند در موزه تاریخ طبیعی استان بعنوان فسیلهای با هوش ذهنی بسیار محدود ثبت شوند .
برخی لینکهای مرتبط :
  • بنده خدا
احضار قاسمی فرماندار سابق شیراز  به دادگاه بهانه ای شد تا رجوعی دوباره داشته باشیم  به فرمانی که اغازگر حرکت جنبش عدالتخواه بود .

 اقای ن که اکنون به جرم اقدام علیه امنیت ملی با خرید میلیاردی سکه و ارز و زمین خواری با پرونده ای با بیش از 400 نفر شاکی و... در زندان است دست پرورده سیستم مفسد پروری است که ریاکارانه در پوسته تدریس اخلاق پوست از سر وکله مردم میکندند و ثروتهایی در دستانشان تل انبار شد که ن فردی یک لا قبا که روزی با موتور قدیمی اش به دفتر امام جمعه شیراز  میرفت امروز صاحب مال و منال فراوانی است که ... امروز زالوی گردن کلفتی است که به تهدیدی علیه امنیت ملی مردم و مستضعفین تبدیل شده است و خدا لعنت کند ان دستی که وی را پرورش داد و حاشیه امنی برایش فراهم آورد که  فرصت رشدی اینچنین برایش فراهم شود .

ناگفته نماند اقای ن مدرس قران و دینی هستند فردی ظاهر الصلاح و برگزار کننده دائم مراسم ها مذهبی و انشا الله خدا از ایشان قبول کند .


امروز سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور , مسئله ی عدالت است . دانشجوی جوان اگر چه خود برخاسته از قشرهای مستضعف جامعه هم نباشد , به عدالت اجتماعی و پر کردن شکافهای طبقاتی به چشم یک آرزوی بزرگ و بی بدیل می نگرد.

این احساس و انگیزه در دانشجو , پر ارج و مبارک است و می تواند پایه ی قضاوتها و برنامه های عملی او برای حال و آینده باشد. اگر عدالت ـ عدالت واقعی و ملموس و نه فقط سخن گفتن از عدالت ـ آرزو و آرمان و هدف برنامه ریزی هاست , پس باید هر پدیده ی ضد عدالت در واقعیات کشور مورد سووال قرار گیرد.

مسابقه ی رفاه میان مسوولان , بی اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه ریزان , ثروت های سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند , هزینه کردن اموال عمومی و اقدامهای بدون اولویت , و به طریق اولی در کارهای صرفا تشریفاتی , میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاههای اقتصادی را به روی آنان می گشاید , و خلاصه پدیده ی بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت دردست کسانی که آمادگی دارند آنرا هزینه ی کسب قدرت سیاسی کنند و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آنچه را هزینه کرده اند , گرد می آورند.

اینها و امثال آن نقطه های استفهام برانگیزی ست که هر جوان معتقد به عدل اسلامی , ذهن و دل خود را به آن متوجه می یابد و از کسانی که مظنون به چنین تخلفاتی شناخته می شوند پاسخ می طلبد و همچنین در کنار آن از دولت و مجلس و دستگاه قضایی , عملکرد قاطعانه برای ریشه کن کردن این فسادها را مطالبه می کند.

امروز این مهمترین و مطرح ترین مسئله ی کشور ماست و نسل جوان دانشجوی متعهد و مومن نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت بماند.

توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم .


                            والسلام علیکم و رحمه الله    سید علی خامنه اى   06 / 08 / 1381


سکوت چند ساله جریان عدالتخواه نشان داد که در این استان جز جریان عدالتخواه جریان دیگری نه بفکر مردم و مستضعفین است و نه عرضه تحول و رشد دادن سیستم دارد .

انشا الله حرکتهای جدید نئو عدالتخواهانه فضا را معطر خواهد کرد


لینک های مرتبط:

  • بنده خدا
۱- درسال ۱۳۸۶یک موسسه اقتصادی وابسته به یکی از دستگاههای حکومتی درفارس پس از تغییر نام ،بدون رعایت تشریفات قانونی،با قیمتی بسیار پایین توسط یک مقام مذهبی استان به یکی از افراد نزدیک خود،واگذار گردید.

به عنوان مثال یک قلم از موارد فروخته شده یک مجتمع اموزشی در یکی از بهترین نقاط شهر شیراز می باشد که ان وقت بالغ بر ۶میلیارد تومان ارزش گذاری شده بود،به قیمتی در حدود چند میلیون تومان.

خریدار در یک سند نحوه خرید این موسسه که هزاران هکتار زمین واملاک مسکونی داشته را چنین توصیف کرده است:

"درسال ۱۳۸۶پس از اتمام ماموریت اینجانب دردفتر {.....}دراستان فارس و{....}شیرازبنا به پیشنهاد ایشان موسسه اقتصادی{....}که به موسسه {...}تغییر نام داده بود واینجانب مدیر عامل ان بودم براساس قیمت گذاری به اینجانب واگذار گردید که اینجانب اعلام کردم که وجهی ندارم که بپردازم که ایشان قبول کردند بمدت ۳سال از خود موسسه در بیاورم وبپردازم ..."

البته با عرض تاسف بخش عمده همین مبلغ ناقابل نیز تا کنون از ایشان وصول نشده است.

به چه کسی باید این درد را گفت؟ایا این دروغ است؟ایااین هم نشر اکاذیب است؟پس راست کدام است؟

تاکی عده ای بنام دین واسلام اینگونه می خواهند کلاه مردم رابردارند؟خدا وند از سر تقصیراتتان نگذرد اگر می خواهید بخورید وکوفتتان کنید چرا بنام دین وارزشها می بلعید؟هزینه بی اعتمادی وبدبینی که درمردم به ارزشها وانقلاب بواسطه بلعیدن بنام دین ایجادمی کنید بمراتب بالاتر از هزینه مادی ان می باشد.

۲- گیرم که امثال مرا راباتبانی وزور وزر وتزویر به بند کشیدید وخفه کردید،ایا قضاوت تاریخ را هم می توانید به راحتی تغییر دهید؟تاریخ در فردایی که شاید نه من باشم ونه شما ،براساس اخبار واسناد طبقه بندی شده دستگاههای مسئول چه قضاوتی خواهد کرد؟

من یک کارگر زاده هستم ،نه اقازاده ام ونه سناتورزاده ودر این روزگار غربت حرف حق ودر این روزگاری که ترس از دست دادن پست هابر زبان بسیاری قفل زده است ،برای سلامتی اقایان واقازاده هاشان می توانیدمرا قربانی کنید ولی از خدا بترسید،از خدابترسید.

۳- مگر یکی از نهادهای نظارتی کشور در گزارش محرمانه ومبسوط خود به تاریخ ۳۱/۱/۱۳۸۹براساس گزارش مدیران متولی زمین رسما اعلام نکرده اند که :

"از مجموعه فقط ۲۶۴۸هکتارزمین واگذارشده به موسسه {...}،۱۷۸۶هکتار از اراضی موصوف که در تصرف این موسسه است فاقد هرگونه قرارداد می باشد"

هم چنین در همین گزارش بسیارمهم امده است :

"بالغ بر ۶۰۰۰هکتار از اراضی زراعی وباغهای استان غیرقانونی توسط همین موسسات تغییر کاربری داده شده اند"

ایا همین اراضی به قیمت هر متر مربع تنها ۲۵ تومان(۲۵۰ ریال)به این نورچشمی ها وموسسات خاص داده نشده است؟تازه دوباره به همین قیمت هم اعتراض کرده اند وپنجاه درصد تخفیف گرفته اند یعنی هرمتر مربع ۱۲۵ ریال،که البته به دلیل عدم پرداخت بهای زمین ها تا سال ۱۳۸۳ گویا دوباره به قیمت مفت همان ۲۵۰ ریال برگشته است.

یعنی هر قطعه هزار متری فقط وفقط به قیمت حداکثر ۲۵۰۰تومان به اینها فروخته شده است،البته این غیر از تصرف های غیر قانونی است که اول می رفتند تصرف می کردند وبعد دیوار هم می کشیدند ومی فروختند بعد تازه به منابع طبیعی یا امور اراضی نامه می نوشتند که ما زمین را تصرف کرده ایم فلذا سریعا واگذار شود.

درجای دیگری از این گزارش امده است:

"مدیران وقت استان درمنابع طبیعی وامر زمین از یکسو عضو هیات مدیره موسسه{...}بوده اندواز سوی دیگر درقالب موسسه فوق ،متقاضی دریافت اراضی ملی بوده اند "

این را به چه کسی باید گفت؟که اقایان از جایگاه عضوهیات مدیره موسسه{...}به خودشان به عنوان مثال مسئول منابع طبیعی نامه می زده اند ودرخواست زمین می کرده اند،بعد خودشان با پیشنهاد خودشان موافقت می کرده اند وکلی هم از پیشنهاد دهنده تشکر می کرده اند.

البته این تمام قصه نیست،بعد همین نهاد های متولی نامه می زده اند به موسسه مذکور و تقاضای چند قطعه زمین برای مدیران وکارمندانش می نموده اند!!

درهمین گزارش امده است:

"حسب نظر کارشناسان مربوطه حداقل ۳۰درصد از سطح مفید عرصه های کشاورزی وباغها توسط این موسسات از بخش کشاورزی خارج شده اند."

یا باز امده است:

"بنا به گزارشهای موجود قریب به ۶۰۰۰۰شصت هزارحلقه چاه اب پس از انقلاب درفارس حفر ومورد بهره برداری قرار گرفته درحالیکه تعداد چاههای مذکور قبل از انقلاب اسلامی حدود ۹۵۰۰نه هزار وپانصد حلقه بوده است،همچنین نفوذ سالیانه اب درسفره های زیر زمینی حدود۷میلیاردمترمکعب ومیزان برداشت از ان حدود ۹میلیارد مترمکعب می باشدلذا استان مذکور درمرز بحرانی بهره برداری از اب قراردارد."

۴-چون به لحظات نورانی اذان صبح به افق تهران رسیده ایم،فعلا به این مقدمه بسنده می کنم .التماس دعا

http://ghasemi57.blogfa.com/post/50

  • بنده خدا