نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

در بیانیه جمعی از رسانه های ارزشی استان فارس در خصوص محکومیت جنایات میانمار، با استناد به بیانات آیت الله خامنه ای در دیدار با جمعی از روحانیون در سال 70 آمده است: «این وضع مسلمانان مستضعف بیچاره‌ میانمارى است که ده ها هزار نفر از آنها امروز با بدترین وضع در بنگلادش زندگى مى‌کنند. نمایندگان ما به آن‌جا رفتند و آمدند و خبرهایى به ما دادند که واقعاً خواب از چشم انسان مى‌پرد!
این بیانیه به نقل از معظم له آورده است: چه‌قدر امروز دنیا نسبت به حقوق بشر – به معناى واقعى – بى‌اعتناست! مگر در دنیا صدایى از کسى بلند شد؟! یک مشت چکمه‌پوش ده ها هزار مسلمان میانمارى را با فجیع‌ترین وضع از خانه‌خودشان بیرون کردند؛ بچه‌ها و زنان و مردانشان را کشتند؛ اموالشان را غارت کردند؛ هر کس توانسته جان خودش را بردارد، فرار کرده؛ در دنیا هم کسى به کسى نیست؛ نه سازمان ملل حرفى مى‌زند، نه کمیته‌ حقوق بشر فریادى مى‌کشد، نه صلیب سرخ جهانى احساس مسئولیتى مى‌کند، نه این کنفرانسها و مؤسسه‌هاى دروغىِ دفاع از حقوق بشر و دفاع از صلح و غیره حرفى مى‌زنند؛ کأنه اینها انسان نیستند!
این بیانیه با یادآوری پیام رهبر معظم انقلاب گفته است: این، دشمنى دنیا را با اسلام و مفاهیم و ارزشهاى اسلامى نشان مى‌دهد؛ این نشان مى‌دهد که چه‌قدر نسبت به انسان بى‌اهتمام و بى‌اعتنایند و آنچه که درباره‌ى حقوق بشر و این‌گونه تعبیرات مى‌گویند، حربه‌یى سیاسى است؛ براى این‌که کسى را در جایى بکوبند؛ کسى را بزرگ کنند؛ دولتى را تضعیف کنند و مردمى را از صحنه خارج نمایند».
رسانه های ارزشی استان فارس در ادامه این بیانیه با ابراز تاسف عنوان کردند: یک بار دیگر شاهد هستیم که در گوشه ای از جهان هزاران نفر از مسلمانان کشور میانمار به فجیع ترین وضع ممکن توسط وابستگان نظام سلطه کشته می شوند و نهادهای حقوق بشر کلمه ای در حمایت از آن ها بر زبان نمی رانند.
این بیانیه خاطرنشان کرده است: واضح است که ظالمین عرصه بین الملل، مسلمانان را سد راه خود می دانند و برای نابودی آنان از هیچ ابزاری دریغ نمی کنند. آنان که خود را در قرن 21 متمدن می خوانند بی محابا به اسلام حمله می کنند و وحشیانه ترین اعمال را بر ضد مسلمانان مرتکب می شوند.
رسانه های سایبری فارس ضمن محکوم کردن این اقدام گستاخانه و با توجه به رسالتی که در پیش دارند سکوت در برابر آن را جایز نمی دانند و ضمن انتشار و بازنشر اخبار این فاجعه خواهان واکنش سریع و جدی دستگاه دیپلماسی کشور می باشند.
در این بیانیه با توجه به عملکرد ضعیف واحد خبر صدا و سیمای فارس در بازتاب مطالب بین المللی، کشوری و استانی که رابطه مستقیمی با افکار عمومی هم استانی هایمان دارد، تصریح کرده است: رسانه های ارزشی فارس ضمن گلایه از سانسور بیانات امام جمعه شیراز در مورد کشتار مسلمانان میانمار در بخش خبر روز جمعه سیمای فارس، از مدیر کل صدا و سیمای فارس می خواهد تا این مرکز به یکی از وظایف مهم و خطیر خود که اطلاع رسانی دقیق و به موقع می باشد، عمل کند و جسارت لازم را برای انتشار خبرهایی که روزانه در استان با ارزش خبری بالایی رقم می خورد داشته باشد.
لازم به ذکر است؛ خبرگزاری دانشجو، سحاب نیوز، شیرازه، شیرازنا، نگاه فارس، غریو، روایت، عصر فارس، اخبارفارس،کازرون نما، آوای داراب، فیروز آنلاین و آباده نما، از امضا کنندگان این بیانیه بودند.
  • بنده خدا