نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

حرکت عدالتخواهی در شیراز یکی از فعالیتهای موثر و شناخته شده است . اما هر حرکت موثری نیزممکن است در خود دچار اسیبها و معایبی باشد .

 از انجا که هدف اصلی فعالیت برو بچه های عدالتخواه در شیراز اصلاح امور و تغییر مسیر عملکرد برخی مسئولین به سمت آرمانهای بلند انقلاب اسلامی که همانا عدالت و رسیدگی به مستضعفین بود با هدفگیری صحیح و عمل جسورانه و انقلابی توانست به درجه ای از تکامل در عملکرد برسد که تعریف و تمجید رهبری را نیز در سفر به استان جلب کند و این خود بزرگترین شاهد مبنی بر ادعای عمل صحیح کلی این جریان بود .

لیک در برخی مواضع و مقاطع برخی از عملکردها و مواضع باعث سو برداشت هایی شد و شاید هم عملکرد ناصحیح که ناشی از عوامل گوناگون از جمله بی تجربگی و نا پخته بودن بود بوقوع پیوست . در هر صورت بنا بر اعتقاد رفقای عدالتخواه مبنی بر در معرض نقد گذاشتن خود برای استفاد از نظرات دیگران در مورد حرکت عدالتخواهی در شیراز بر آن شدیم تا راهی باز کنیم تا منتقدین و دوستان دلسوز ما را در ادامه این حرکت با نقد و نظرات خود یاری دهند .باشد که در ادامه مسیر پخته تر و منسجم تر باشیم .

لطف کرده نظرات وانتقادات خود را در قسمت نظرات درج کنید.

  • بنده خدا

مردم ایران بر خلاف بسیاری از مردم دیگر کشورهای جهان از سیاسی ترین و صاحب نظر ترین مردم نسبت به مسائل ریز و درشت سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور خود هستند .

در این میان مشکلات و ریشه های آنها یکی از بحث بر انگیز ترین مباحثی است که جریان دارد و عده ای سعی دارند تا با نسبت دادن تمام مشکلات به سیستم و سپس اتصال زنجیره ای آن به رهبری ریشه تمام مشکلات را رهبری جلوه داده و نا کار امدی های نظام را بپای ذات وجود رهبر تمام کنند .

لیکن بی ریشگی و بی سندی و بی پشتوانگی این استدلال نویسنده را بر آن داشت تا با ذکر چند شاهد وسند ردی بر این نظر بیاورد .

ابتدا باید گفت که دگر اندیشان مغرض همیشه از استدلال رایجی (که به آن اشاره خواهم کرد ) میان رفقای حزب اللهی سود جسته اند و انرا وسیله ای برای مغلطه و سیاهنمایی بکار گرفته اند که در واقع مردود و بدون پشتوانه است .

این استدلال اتصال زنجیر گونه نمایندگان رهبری در هر ارگان و نهادی به رهبر انقلاب است که رفتار و کردار ایشان را مصداقی کامل از رفتار رهبری می داند و همچنین اوامر و تشخیص های وی نیز چنین فرض می شود این نگاه اگر چه بر گرفته از روح اطاعت پذیری رفقای حزب الهی است اما در دل خود دچار یک خطای بزرگ است .

و ان یکسان انگاشتن عملکرد نمایندگان رهبری با خود رهبر است این فرض در نظر نویسنده غیرقابل قبول است چرا که انتساب افراد برای شخص یا جایگاه دینی عصمت و دوری از اشتباه و گناه فراهم نمی اورد کما اینکه نمونه های تاریخی فراوانی نیز از عملکرد مغایر و متضاد با رهبر توسط نمایندگان رهبری موجود است .

اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی بیاندازیم نمونه های فراوانی از عملکردهای اینچنین را خواهیم یافت نمونه مشهور آن عملکرد جانشین امام خمینی آقای منتظری است ایشان نه تنها نماینده که جانشین امام بودند و امام در وصف ایشان جایی فرموده بودند بنده چندین وچند بار در آقای منتظری خلاصه شده ام .

عملکرد ایشان و مواضع انحرافی بعدی اشان نشان دهنده آن است که افراد حتی در حد جانشینی امام می توانند دچار نه تنها انحراف که ضدیت با ولایت شوند و جایگاه و لقب و منصب نیز دردی را دوان می کند چه رسد به مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی که حتی از طرف ایشان نیز منسوب نمی شوند این البته باید در شرایط خودش سنجیده شود منتظری که امروز در ذهن ماست تفاوت بسیاری با جانشین حضرت امام دارد منتظری انروز امید اینده اسلام بود منتظری شاگرد اعظم وبزرگ انقلابی روز بود ولی به سرنوشت غم انگیزی دچار شد .

  • بنده خدا

چند روزی سرگرم ساخت این مستند کوتاه بودم کار قوی و جدی ای نیست اما چون عجله داشتیم و زمان برامون مهم بود به سرعت کارشو تموم کردم . امیدوارم بتونم کمکی بهشون کرده باشم شما هم اگر می تونید کمکی براشون جور کنید دریغ نکنید .


علی اصغر پسر کوچکی است که سرطان خون دارد خانواده او هر چه داشتند و نداشتند خرج درمان او کرده اند و امروز علاج او را پیدا کرده اند اما هزینه تهیه آن را ندارند .بیاییم تا به کمک هم از خاموش شدن شمع وجودش در خانواده کوچک وصمیمی اش جلوگیری کنیم


مستند علی اصغر ویدئوی منتخب سایت آپارات 

آیا یاری کننده ای هست ؟ ثانیه ها با شتاب می گذرند.

  • بنده خدا