نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

از روزی که شبکه فارس ۲۴ ساعته شده مطمئناْ فشار کار برای ساخت و تولید برنامه های مختلف هم افزایش یافته و مطمئنا رفقا مجبورند در اول کار کیفیت را تا حدودی فدای کمیت کار کنند تا بالاخره بتوانند  توان پخش۲۴ ساعت برنامه را بدست بیاورند .

این فقط در صورتی پذیرفته است که اولاْ محدود و محصور به اوائل کار باشد وثانیاْ اینکه  کیفیت پایین بیاید نه اینکه منحرف بشود .

خوشا شیراز نام برنامه ای است که جمعه صبح هر هفته ساعت ۱۰ از شبکه فارس پخش میشود .

مــحــمــد ســلــوکــی اجرای این برنامه را به عهده دارد او البته دومین دور از اجرای این برنامه که ابتدا در شبکه استانی اصفهان بر روی امواج می رفت را در شیراز ارائه میدهد .

برنامه مذکور  در هر نوبت خود میزبان تعدادی از بازیگران سینما است تا از خود بگویند و اوضاع و احوالشان و کلاْ اینکه کجایی و چه میکنی و از این حرفها .

این برنامه تریبونی جهت عرضه اندام و معرفی الگوی بالا شهر تهران و خوش نشینان و از ما بهتران برای مردم دیگر نقاط کشور است مانند بسیاری دیگر از پیامهای تولیدی سیستم فرهنگی در ایران که محصور به نقاط معلومی از کلان شهرها  و تمرکز بر افرادی معدودی است  و لب کلام هم این است که مردم انقلابی و مومن و از این چیزهای ایران بفرمایید فقط از اینها الگو بگیرید ورزشکاران و چهره های سینمایی و... که سابقه انها  و تفکر و سبک زندگی هم بر کسی پوشیده نیست  .

با دیدن این برنامه تنها چیزی که برداشت کردم خود کم بینی و اهانت خواسته و نا خواسته صدا و سیمای

۲۴ ساعته فارس به مردم استان است .

خود کم بینی و اهانت از ان رو که برای مردمان خطه فارس که پر از چهره های ادبی فرهنگی هنری و ... و چهره های جهانی و تاثیر گذارند باید برویم از تهران ان هم فقط از بالا شهر ان چهره بیاوریم ؟

سئوال بنده از آقایان صدا وسیما این است که آیا هیچ استعدادی و توانمندی و وزنی در مردم شیراز نمی بینید که برای پر کردن این ۲۴ ساعت برنامه شرف و آبروی فارس را به چند چهره سینمایی غیر بومی و از ما بهترون تهرانی بفروشید ؟

آیا در این استان قحط الرجال است و هیچ چهره ای  علمی و انقلابی و فرهنگی و اجتماعی در قد و قواره معرفی به مردم بعنوان الگو وجود ندارد که آقایان  صدا و سیما دست به دامان چند بازیگر فیلمهای سینمای دور از انقلاب و هویت اسلامی ما شده اند .

اگر صاحبان اصلی این انقلاب محرومین و مستضعفینند دعوت میهمانان بالاشهر نشین و اقامت  آنها در هتل های مجلل و گرانقیمت و در اختیار گذاشتن تریبون تلویزیون به این قشر بی درد و بی هویتندکه برای اعتلای این انقلاب بعضا ْ تره هم خورد نکرده اند جلوی چشم صاحبان انقلاب چه نتیجه ای جز  ایجاد حس نا امیدی از انقلاب و گوشه نشین شدن و بی توجهی به انان رقم خواهد زد ؟

اگر هزینه ای در صداو سیمای استان خرج میشود برای تحقق اهداف شبکه استانی در رشد و اعتلای فرهنگ بومی ماست  پس وجود این برنامه بی ربط و سراسر اشکال چه توجیهی متواند داشته باشد ؟

یادم نمی رود سخنرانی استاد عزیزم آقای وحید جلیلی در باب انتخابات را که می گفت عملکرد صدا وسیما در این سالها فقط بعنوان تریبون نقاط خاصی از شهرها بخصوص تهران بوده و مردم روستاها و شهرهای کوچک و چهره های انقلابی و علمی و... ضریبی در ساعات متعدد برنامه ها نداشتند تلویزیون ما غالباْ در اختیار بازیگران و ورزشکاران و هنرمندان سکولار است . ضریبی که فوتبال در تلویزیون ما دارد امام خمینی ندارد .

همین خود باعث توهم حداکثری بودن مدعیان تقلب شده بود و حوادث تلخ بعدی را رقم زد و ان بیچاره ها خیال کردند مملکت فقط خود انها هستند و همه جا حرف انهاست و اصلا باور نمی کردند این مقدار به احمدی نژاد رای داده باشند .

ضریبی که اخبار ورزشی و احوالات بازیگران دارد انقلاب اسلامی ندارد گنج های علمی و سرمایه های فرهنگی و انقلابی ما زیر خاکسترهای آتشفشان بی توجهی مسئولین رسانه مدفونند .

مخاطبان تلویزیون ما  ازدواج و طلاق و آب خوردن و ابرو بالا انداختن قشر از ما بهترون تلویزون را به آنی در خواهند یافت اما سالهاست که تنها تصویری که از افراد مومن از این قاب تلویزون بیرون امده ریش و چادر و چند تصویر از نماز  و قران خواندن است و تنها به ظواهر اکتفا می شود .

چهره های مذهبی آنقدر بی سلیقه و پر عیب و نقص ارائه می شوند که واکنش هر بیننده مذهبی را بر می انگیزد که این چه نوع انسان مذهبی است که اینها نشان میدهند چرا فلان کار را کرد و فلان حرف را زد ؟

 برنامه سازان تلویزیون نیز درکی جز همین ظواهر از مذهبی جماعت ندارد و خوب سفارشی سازی نیز حاصلی بهتر از این ندارد . از دین فقط آش نذری اش را فهمیده اند و قران خواندن مادر بزرگ را .

این تازه فقط بحث مذهبی هاست انتظار معرفی حزب اللهی جماعت که خود بحث دیگری است .

سخن کوتاه اینکه کاش نام این برنامه را میگذاشتند  خوشا تهران   یا شاید هم  خوشا بالا شهر تهران


جدیداْ برای تبلیغ این برنامه سایتی نیز افتتاح شده که آرشیو قسمتهای مختلف برنامه را بعلاوه دیگر اخبار این برگ زرین دفتر صدا وسیمای فارس را آن هم به ۴ زبان ایتالیایی -عربی - فارسی و انگلیسی ارائه میدهد .

کاش آقایان کمی بیشتر می اندیشیدند و بجای تظاهر ریا گونه  و شعاری به سومین حرم اهل بیت بودن شیراز در ابتدای شروع برنامه ها کمی محتوای برنامه ها یشان را به این سمت می بردند یا حداقل برنامه های خنثی میساختند نه متضاد با روح انقلاب اسلامی .

این نیز بماند در آرشیو وبلاگ بنده و برگ سیاه دیگری بر پرونده جرائم بنده پیش مسئولین امر ولی خدای نکرده فکر تصحیح عملکرد خود نباشید که عواقب بدی چون کمبود اعداد وارقام بیلان کاریتان را بدنبال خواهد داشت .

  • بنده خدا

شبهای قدر امسال خدا را شکر هم به مراسم ها رسیدیم هم به جمع اوری کمک به مردم سومالی

این حرکت غیر دولتی به همت بچه انقلابی های مشهد و قم و تهران و شیراز انجام شد و کمک قابل توجهی برای اولین بار توسط یک سازمان مردم نهاد در ایران جمع آوری شد .

در ابتدا قرار بود کمکها توسط یک کشتی به سومالی اعزام شود اما بعدا با توجه به بعد مسافت قرار شد یک کاروان هوایی به سومالی اعزام شود .

در روزهای اخیر دوستان در تدارک خرید کالاهای ضروری مردم سومالی بودند  قرار است برخی دوستان به سومالی اعزام شوند تا این کمک ها رابدست مردم قحطی زده برسانند .

تصویر زیر فیش مبلغ واریزی کمکهای مردم شیراز است که در دوشب ۲۱ و ۲۳ رمضان  توسط ۴ پایگاه جمع اوری شده است . این پایگاهها در چهار هیئت پر جمعیت و در کنار صندوقهای کمک انها  شامل کانون رهپویان وصال - مسجد دانشگاه - حسینیه ثارالله و شاهچراغ مستقر بود .

در این عمل انسان دوستانه دوستان عزیزم  - ع پورمعظم  - ح باقری - پ خسروی - ص پوریزدانپرست  و م محمدی نیز دخیل بودند که بدینوسیله مراتب تشکر و آرزوی موفقیت را دارم .


مطلب زیر از دوست عزیزم پیمان خسروی است ، بسیار خوشحالم که وارد گود وبلاگنویسی شدی اخوی

عدالتخواهان کم گذاشتم حلال کنید

همچنین مصاحبه با اقای وحید جلیلی را  بخوانید :

 دانشجویان تنهایی به خط مبارزه با مفاسد نزنند

 


اصلاحیه : لازم بذکر است بنا بر تذکر یکی از دوستان انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در مطلبی که پیشتر نگاشته بودم با نام راست شناسی ۲ توضیح در مورد برنامه ولایت فقیه که در دانشگاه شیراز بر قرار بود به شرح زیر تصحیح میشود .

این برنامه برنامه ای مستقل و بدون دستور شخص یا جناح خاصی طرح ریزی و برگزار شد متن تصحیح شده  باین صورت ارائه میشود .

همچنین جلسه دانشجویی که با نام ولایت فقیه و سخنرانی آقای حائری در دانشگاه شیراز برقرار است عملاْ به صحنه تجمع و گردهمایی نیروهای راست سنتی استان بدل می شود .

امید که سو برداشت این جانب مورد عفو دوستان قرار گیرد .

  • بنده خدا

خوشحالم که در این میانه دعواهای سیاسی حق گفتم و درست و دقیق گفتم و امروز پیش بینی هایم درست از آب در آمد و خوشحالم که درسهایی که حزب الهی های شیراز باید طی سالیان متمادی می گرفتنددر این چند ماهه بصورت فشرده و مفید و ملموس تجربه و فراگرفته شد .

تظاهر جناح راست به شعارها و لباس انقلابی برای پیشبرد اهداف سهم جویانه و جناحی خود مهمترین درسی بود که حزب اللهی های شیراز از قصه اخیر گرفتند .

اینکه راستها نه تنها دلسوز نیستند پایش برسد برای منافع خود سکوت می کنند و انقلاب را فراموش میکنند پایبش برسد هم همان کارهایی که دیگران کردند و اینها متهمشان کردند به هزار چیز دیگر می کنند و آب هم از آب تکان نمی خورد .

و هم اینکه استاندار جدید در تقسیم غنائم سهم انها را محفوظ بدارد فتیله انقلابی بازی های خود را پایین کشیده و پای میز مذاکره میروند چه برسد به الان که استان در بست در اختیار ایشان است .

هنوز حافظه بچه مذهبی های استان بهانه گیری های بی اساس از فرماندار سابق حسین قاسمی به بهانه راه اندازی جشن هنر در شیراز را به یاد دارد در صورتی که این جشنها قراربود در مرودشت برگزار شود و ربطی به قاسمی فرماندار شیراز نداشت.

  • بنده خدا

نمی دانم خبر حمله دراویش گنابادی به راهپیمایی مردم کوار که در محکومیت توهین و ضرب و شتم یکی از روحانیون مبلغ در ماه رمضان  امسال صورت گرفته بود را شنیده اید یا نه ؟

 وقاحت و پررویی این جماعت بجایی رسیده که روز روشن جلوی مردم حزب اللهی که بحق و بر اساس تکلیف خود که آن هم بخاطر بی تعهدی و عدم واکنش مسئولین و امام جمعه در برابر دراویش مجبور به راهپیمایی شده بودند را می گیرند و با سلاح گرم 21 نفر را زخمی میکنند .

می دانید  تا خبر این حادثه را شنیدم حادثه مسجد قبا در ذهنم تداعی شد  البته با دو رابطه یکی حکم به شیعه و دوازده امامی بودن این دراویش توسط  اقای دستغیب و یکی هم شباهت حمله بی رحمانه  هر دو در برابر مردم  و همچنین تبلیغات خبری بر ضد انها پس از حادثه و معرفی بعنوان مقصر اصلی و همچنان حمایت بیگانگان از آنها.

در آن حادثه مردم به تحریک برخی اعضا نهاد انقلابی وارد مسجد شدند که ای کاش این کار را نمی کردند  و طلاب و درس خارج خوان ها و روحانیون آن مسجد با سنگ و چوب و قمه و کانال کولر ونرده فلزی و چماق به جان مردم افتادند و صد نفر را زخمی کردند  و هیچ برخورد و واکنش در خوری هم از مسئولین استانی و قضایی در برابر این حادثه روی نداد و حتی نهاد انقلابی در برابر درمان صدمه دیدگان هم مسئولیتی به عهده نگرفت 

  • بنده خدا