نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

آیت‌الله حائری شیرازی: برخی به بهانه احیای زمین میلیاردر شدند» ...«منابع طبیعی با ناشی‌گری و با این بهانه جلوی احیای زمین را می‌گیرد

 و می‌بینیم که روز به روز جنگل‌ها و منابع طبیعی ما رو به نابودی می‌رود».


  • بنده خدا

دراین نوشته بر آنیم تا یکی ازموثرترین و زود بازده ترین روشهای سفر به سرزمین آرزوها ، یونایتد استیتس خارج را برای شما دانشجوی گرامی شرح دهیم .

این روش صد در صد تضمینی و بارها توسط دانشجویانی چون شما تست شده و نتیجه مطلوب حاصل گشته است پس به چیزی جز موفقیت و رفتن به خارج فکرنکنید .

در ابتدا شما باید بدانید برای اینکه از یک دانشجوی ساده و معمولی به یک دانشجوی خوب تبدیل شوید که توسط خارج دارای شاخصه های مطلوب شناخته شود شما باید تغییراتی در خودتان بوجود بیاورید .

شما باید روشنفکر شوید یعنی اینکه :

نق بزنید , اعتراض کنید ، پرتوان باشید  ،  گلوی خود را جــــــــــــــــــــــــــــــــــر بدهید.

اشکال بگیرید و هر چیزی را زیر سئوال ببرید.

سیاهنمایی کنید .

بقیه را اُمُل و واپس گرا بنامید .

ریشتان را بتراشید .

کلمات قلمبه سلمبه بکار ببرید .

هر حرفی در مورد دین و خدا شنیدید بالا بیاورید .

خودکشی کنید .

اکنون شما یک روشنفکر شده اید و آمده انجام فعالیتهایی هستید که خارج دوست دارد . خوب اکنون این کارها را بکنید .

در کلاسهای درس هر وقت و بی وقت بحث مملکت را پیش بکشید و چند عیب کوچک پیدا کنید و کل نظام را زیر سئوال ببرید.

یک نشریه ثبت کنید و وضعیت سیاه کشور را به همه معرفی کنید از دموکراسی بگویید و از آزادی و حقوق بشر دیکتاتوری دولت ضد خودتان را ثابت کنید مطالبش را هم توی اینترنت پیدا کنید من سایت بی بی سی و صدای آمریکا را پیشنهاد می کنم پر از این دست مطالب است  و هر چیز غیر مثبتی که در مملکت وجود دارد.

جلسات سیاسی را به هم بریزید ، وسط سخنرانی بدون نوبت داد بزنید من می خواهم حرف بزنم ، قبل از شروع حرفها حتما باینکه سیاسی نیستید اشاره کنید ، از سخنران و اوضاع مملکت ابراز تنفر کنید ، از نبود آزادی بگویید و از نبود آزادی پس از بیان .

این یکی از گامهای موثر خارج رفتن است چرا که نام شما را بر سر زبانها می اندازد و شهرت شما فراگیر می شود .

هم اکنون شما چند گام دیگر تا رسیدن به خارج با ید طی کنید توان خود را متمرکز کرده و به چیز دیگری نیاندیشید .

اگر احساس می کنید با انتشار نشریه و جلسه به هم ریختن کسی تحویلتان نگرفته و فضا همچنان بدون تحرک است بدانید باید آنقدر حرفهای تند بزنید تا تحمل دولتی ها تمام شده و با شما برخورد کنند .

تا می توانید با دولتی ها بحث کنید مهم نیست که بتوانید طرف را قانع کنید فقط به عصبانی کردن بیشتر آنها بیاندیشید . کشتن ندا آقا سلطان  سرکوب جنبش سبز و 18 تیر را فراموش نکنید بحث کنید و به فکر واپس گرای طرف مقابل بتازید اگرهم در بحث کم آوردید بدانید بهر نحوی که مشود همچنان سرحرفهای خود بمانید .

در جلسات سیاسی تا می توانید حرفهای ساختار شکنانه بزنید و تهدید به مبارزه مسلحانه کنید . آری شما دیگر یک مبارز سیاسی هستید .

شما اکنون یک روشنفکر مبارز و یک آزادی خواه بی بدیل هستید صادق هدایت بخوانید و پز روشنفکری بدهید و از مبارزه با متحجرین سخن بگویید .

طرف مقابل شما فقط متحجرین عقب مانده هستند که هیچ نقطه مثبتی ندارند موشکهایشان را همه چین داده ماهواره هایشان همه روسی  و انرژی هسته ایشان را پاکستانی است .آنها یک مشت دیکتاتورند چرا که کاندید ما رای نیاورده چون در انتخابات تقلب شده چه شاهدی از این مستدل تر که او فرزند ترکهاست و داماد لرها ؟ اینرا روشنفکرترین زن ایران گفته .

کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه به نشریه شما تذکر داد ؟ این گام دوم موفقیت شماست به چشم یک فرصت به آن بنگرید .

 بیانیه بزنید و به فضای خفقان مملکت را زیر سئوال بتازید ، تجمع بگذارید و در اعتراض به خفقان موجود و دادگاه تفتیش عقاید و روشهای قرون وسطاییشان شعر بخوانید . یار دبیرستانی من .

فیلم بگیرید و برای شبکه های آزادی خواه روشنفکر بفرستید .

کسی از تجمعتان استقبال نکرد ؟ مشکلی نیست تمام همفکرانتان در شهر را خبر کنید .

کلا ٌ 16 نفرید؟ مشکلی ندارد اینجاست که باید به راههای حمایتی بیاندیشید درهمان تجمع 16 نفره اتان به شبکه سلطنت طلبان و مجاهدین زنگ بزنید و بگویید که شیراز کلاً در حمایت از شما در حال انقلاب کردن است و از اعتراضات مردم شیراز بگویید ، فراموش نکنید اینکار را با گوشی خود انجام دهید چرا که برخورد با شما را سرعت می بخشد ، کمترین سودش این است که ملقب به صفت اشرف نشان از طرف بزرگ مجاهد خلق مریم خانوم می شوید.

برای جبران کمبود جمعیت با گوشی موبایل جوری فیلم بگیرید که ۱۶ نفرتان کل صحنه را پرکند

هم اکنون حراست مجبور است شما را تحویل بگیرد چرا که می داند قصد دارید لانه ظلم و فساد و تزویر نگهبانان درب ورودی را به آتش بکشید .

از این به بعد سیر خبر ساز شدن شما شروع شده است چرا که اگر به شما تذکر بدهند ، به کمیته انضباطی احضار کنند ، دستگیرتان کنند و حتی یکی از بسیجی ها به شما اخم کند خبرش سه سوت خبر اول سایتها و خبرگزاری ها خواهد بود حس دل انگیزی است ، نه ؟ می توانید پشت کامپیوتر خود بنشینید و از اینکه همه جا حرف شماست لذت ببرید .

از هم اکنون زندان را متصور شوید و اینکه کمپین آزادی شما تشکیل شده و باز هم همه جا حرف از شماست حتی در زندان .

به این بسنده نکنید ، در تجمع بعدی زیر پیراهنی خود را با رنگ قرمز گریم خشونت خون آلودگی کنید و در کیفتان بگذارید تا بعد بگویم کجا بکارتان می آید .

اکنون همه شما را تحویل می گیرند حتی خانوم فلانی که قبلاٌ تحویلتان نمی گرفت به چشم یک قهرمان مبارز به شما می نگرد و البته کسی که بزودی به خارج می رود ، استاد فلانی هم که صد سال محل ...به شما نمی گذاشت در جلسات خصوصی دعوتتان می کند و آخرین تکالیف مبارزه ای را که از بالاتر گرفته به شما می دهد .

الان تنور فضای مبارزه بسیار داغ شده و تا انتخابات که قرار است یک اتفاق هایی بیافتد و مثل سال 88 با ترکاندن سطل های آشغال و آتش زدن مغازه ها و بانکها و... فضای آرمانی امان را دوباره بوجود آوریم چیزی نمانده.

تا آن روزها چند تکلیف دیگر دارید .

راه انداختن تجمع 16 نفره ای دیگر که همزمان با راهپیمایی بچه های اراذل داخل شهر باید صورت بگیرد و بعد بیرون بردن این تجمع ازادی خواهانه  و پیوستن سیل عظیم مردم 200 نفری که تقریباٌ کل جمعیت شیراز و حتی استان را شامل می شود ، باین صورت که تجمع را از پردیس می برید سمت درب ورودی و آن را باز می کنید و آن جا شعار می دهید بعد از نیم ساعت از دانشگاه خارج می شوید و به سمت خیابان می روید طوری که هم جنبشی هایتان بتوانند از گوشه و کنار وارد جمعیت شما بشوند ، سپس شما کلی نفر شده اید.

پلیس جلوی شما موضع می گیرد و به شما تذکر می دهد اینها البته همه نیروهای سرکوبگر رژیم هستند تا می توانید فحش می دهید و سنگ و چوب به سمتشان می اندازید  ،  تحریکشان می کنید تا به سمت شما حمله کنند این یک تاکتیک مبارزه است .

شاید دو سه ساعتی طول بکشد تا وقتی ببینند راه دیگری ندارند مجبور شوند به خشونت متوسل شوند  ، خشونت طلبها و شما هم همینطور تحریکشان کنید تا آماده حمله شوند .

بچه هایی که از قبل اماده اند دوربین ها را روشن می کنند چند تایی اتان جلوی پلیسها می روید و قهرمان بازی در می آورید نهایتش چند ضربه باتوم است دیگر می ارزد به آن همه سال زندگی در خارج .

این کار هم ، هم جنبشی هایتان را تهییج می کند هم پلیسها را عصبانی تر . فقط کافی است که یک هلی به شما بدهند طبق آموزشها خودتان را روی زمین بیاندازید و دست و پا بزنید  ، چند ده نفر با موبایل دارند فیلم می گیرند حالا خون های درون کیسه را روی صورت خودتان بپاشید و کمی تکان بخورید و دست و پا بزنید  البته این بار در دوربین نگاه نکنید تا مثل آن بار ضایع نشود .

آن پیراهنی هم که گفتم قبلاً خونی کردید ها اینجا بیرون می آورید و بالا می گیرید این یکی از تاثیر گذارترین صحنه ها خواهد بود .

شما الان مطمئن باش باعث ایجاد خبری شدی که تا همین امشب یک میلیارد بازدید از ان صورت می گیرد . بهتر است حالا رأسا وارد کار شوی روی سکو برو و یک خطابه قرائی در مبارزه با دیکتاتوری بکن و از سرکوب و هوا بس جوانمردانه سرد است بکن طوری که همه حتی اطلاعاتی ها تورا ببینند و مطمئن باشی فیلمت را گرفته اند و مدارک کافی ضد تو وجود دارد .

تومأموریتت را بانجام رسانده ای و هم اکنون ویزای خارج تو آماده است فقط کافی است خودت را به یکی از سفارتهای یونایتد استیتس خارج برسانی و سپس تو به یک چهره بین المللی و ضد رژیم بدل می شوی . بهترین تاکتیک تغییر قیافه است چادر زنانه سر کن و لابلای جمعیت مخفی شو .

ازهم اکنون خودت را یک چهره سیاسی فعال در خارج فرض کن ، که با بزرگترین پرزیدنت های جهان دیدار میکنی و در مجلس سنای خارج از ظلمهای رژیم میگویی ونقض مکرر حقوق بشر توسط آن .

به خــــــــارج بیاندیش ..

خودت را به خارج برسان هر چند بر روی علاقی از مرزها ی غربی کشور برای رسیدن به ترکیه ، اینها بهای مبارزه است .

مردم خارج بسیار خونگــــــــــــــرم هستند .

پی نوشت

می گویند فحش را پهن کن اهلش جمع می کنند.

همین مطلب در : 

فردا نیوز 

جهان نیوز 

حنفا 

  • بنده خدا

جناب ظریف دیروز برای دیدار از علما به قم آمده بودنددر مصاحبه ای که بخش های خبری پخش کردند در توجیه سخنان متناقض امریکا و طرفهای اروپایی  فرمودند: در مورد اختلاف میان آنچه کشورهای طرف توافق با ایران از این مسئله عنوان کرده‌اند ( بخوانید همان اعلام مواضع ضد توافقنامه ) باید گفت گروه‌های فشاری در میان آنها وجود دارند که ناچار به جلب رضایت آنها هم هستند.

درک جالبی است در واقع این سخن یعنی اینکه اگر آمریکایی ها یک ساعت پس از توافقنامه شروع به زیر پا گذاشتن مفاد آن و  حرف از روی میز بودن گزینه نظامی می زنند ومواضعی می گیرند چون : و عدم به رسمیت شناختن حقوق هسته ای و اعلام اینکه تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره کشاند و اضافه کردن 17 شرکت ایرانی به لیست تحریم اتحادیه اروپا و  سخنان راجرز مدیر کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا که حرف از نارضایتی  از توافق نامه ژنو زد که به مسئله  موشک‌های بالستیک ایران توجهی نداشته است همه اینها تنها برای ساکت کردن افراطی های آن طرف است و نه توهین تلقی میشوند و نه واقعی هستند و با این نگاه خوب کسی هم نباید اعتراضی بکند مطمئنا اینها جزوی از گامهای دیپلماتیک برای کنترل حواشی تفاهم ژنو است .

این یعنی اینکه طرف توافق کننده بر خلاف نظر افکار عمومی و یا گروههای سیاسی دست باین توافق زده وناچار است بنوعی آنها را راضی نگه دارد .

پس از این سخن ایشان یک درس می گیریم و آن هم اینکه یک روش سیاسی این است که طرف مذاکره کننده با زدن حرفهای تند و گرفتن مواضع تند در قبال دیگری دارد واکنشهای تند داخلی را مهار میکند تا اصل تفاهم زیر فشارهای افراطی ها حفظ شود و بنوعی خالی کردن توان و راضی کردن معترضین به اصل تفاهم یا ساکت کردن آنها .

اگر بخواهیم با همین درس دیپلماتیک به رفتار دیپلماتهای ایرانی نیزنگاهی بیاندازیم :
  آیا باید رفتار دوگانه جناب ظریف در مذاکرات با لبهای خندان  و در ایران با ژشتی انقلابی از جمله مجلس ، مصاحبه ها و... را نیز در این چارچوب تفسیر کرد ؟ 



سخنان جناب ظریف در مجلس شورای اسلامی 







در همین زمینه هفته‌نامه آلمانی دی سایت در یادداشتی در تحلیل انتقادات نتانیاهو در مورد توافق هسته ای می نویسد: انتقادهای شدید نتانیاهو حتی ممکن است به روحانی کمک بیشتری هم بکند به طوری که هر چه اسرائیل بیشتر با این توافقنامه مخالفت ورزد، روحانی موقعیت بهتری خواهد داشت تا به تندروهای داخلی ثابت کند که اقداماتش در این زمینه درست بوده‌اند که خشم اسرائیل را برانگیخته‌اند(!)


--
همین مطلب در :
  • بنده خدا
 

مذاکرات هسته ای  از ابتدای طرح پرونده هسته ای ایران فراز و نشیب زیادی را طی کرده است شاید بتوان فراز و فرود آنرا به موجی سینوسی تشبیه کرد که روزی در اعتماد و تعلیق و روزی در بی اعتمادی  و تاختن و خط شکنی علمی گذرانده است .

در این میان تیم حاضر مذاکره کننده به نمایندگی از یکی از دو تفکر رایج در کشور با سبک وسیاق خود واختیارات قانونی که به پشتوانه رای مردم  در اختیار انان است روند این مذاکرات را اداره میکند با استراتژی اعتماد سازی و تعامل بدنبال عادی سازی و به نتیجه نهایی رساندن پرونده هسته ای است .

و امروز یکشنبه 3 آذر 92 تیم مذاکره کننده با اعلام پیروزی گفتمان تعامل و اعتماد سازی برای قدرتهای بزرگ در پرونده هسته ای  و به ثمر رسیدن این منش در برخورد با5+1 توافقات حاصله در مذاکرات ژنو را به مثابه یک پیروزی تاریخی تفسیر کردند .

متن توافق ژنو از وجوه مختلفی قابل بررسی و نقد است که مطرح ترین انها  ، عدم شفافیت در  به رسمیت شناختن حق دائم غنی سازی است که یکی از دیر پاترین در خواستهای ایران از جامعه کشورهای 5+1 است .

 اوباما  به رسمیت شناختن حق استفاده از انرژی هسته ای   را اعلام کرده و جان کری از عدم به رسمیت شناختن غنی سازی سخن گفته و البته دکتر روحانی از وجود حق غنی سازی بصراحت در متن توافق  و ظریف وزیر امور خارجه عدم نیاز به وجود چنین توافقی و وجود  حق غتی سازی در  NPT سخن گفته اند .

بحث این نوشته اما در کنار تمام موارد فوق پرداختن به  بخشی کمتر توجه شده از توافق ژنو است و مسائل مطرح و بحث شده را بعهده دیگر نوشته ها می گذارد .

بهر تفسیری در باب شناخت توافقنامه ژنو  که رجوع شود توافق بر عدم  پیشرفت برنامه هسته ای ما غیر قابل انکار است اما وجود یک بند کلیدی در آن را میتوان به توافق بر عقبگرد در برنامه هسته ای در نظر گرفت و نه عدم پیشرفت  که باشتباه بعنوان کلید واژه تفسیر توافقات مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است  ، آنجاکه در یکی از بندهای توافق آمده است که :

 196 کیلوگرم مواد 20 درصد غنی سازی شده در ایران خنثی می شود با این تفاوت که نیمی از آن قابل غنی سازی مجدد است و نیمی از آن قابلیت غنی سازی مجدد را نیز ندارد.

در این مورد جان کری در کنفرانس خبری در ژنو  گفت : در حالی که ایران اکنون ۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد دارد در ۶ ماه آینده به صفر خواهد رسید تاکید میکنم صفر .

و شاید این تاکید کلید بزرگترین امتیاز و  اولین گام پیشروی غرب و عقب نشینی ایران در این مذاکرات است که در واقع در صورت ادامه  مذاکرات عملا با ابتکار طرف غربی موضوع اورانیوم 20 درصد از میز مذاکرات ایران و 1+5 برای همیشه کنار گذاشته و پرونده آن مختومه خواهد شد .
اما در صورت تکرار تجریه عدم پایبندی طرف غربی به توافقات خود پس از طی شدن دوران شش ماهه  و تصمیم به ادامه تحریم ها و فشار به ایران که در سال 2003 همین تیم   مذاکره کننده علی رغم توافقات با  این رفتار غرب مواجه شد ،  200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد که حاصل صرف هزینه هنگفت و زمان و کار طولانی و ثمره خون شهیدان هسته ای کشور است بدست خودمان از بین رفته است .

قابل ذکر است در مذاکرات اکتبر ۲۰۰۳ تهران و ادامه آن در بروکسل، ایران تمام فعالیت هسته‌ای خود را تحت عنوان «اعتمادسازی» به حالت تعلیق درآورده بود و در اجلاس پاریس با تروئیکای اروپایی - فرانسه، انگلیس و آلمان- قرار شد درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود «تضمین عینی» بدهد و حریف در مقابل این تضمین عینی، عادی شدن پرونده هسته‌ای کشورمان را تضمین کند. اما در اجلاس بعدی - ۳ ماه بعد- تروئیکای اروپایی اعلام کرد مطمئن‌ترین تضمین آن است که ایران برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف کند! و با زیر پا گذاشتن تعهدات خود هیچ امتیاز طولانی مدت و پایداری به ایران نداد .

تنها کمی باین فرض بیاندیشیم که کشورهای غربیپس از پایان شش ماه درست مثل سال 2003  در جواب اعتماد و تعهدات ما بگویند : مطمئن‌ترین تضمین آن است که ایران برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل متوقف کند!

این مطلب در : 

شیرازنا 

سحاب نیوز 
  • بنده خدا