نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

  • بنده خدا

نوشته ام را که بخوانید خواهید گفت فلانی همیشه عقب است و دیر واکنش نشان می دهد اما ...دیر نوشتن این تحلیل برای ان است که بیشتر فکر کنم و جوانب کار را بسنجم و درست واکنش نشان دهم.

چند وقت پیش اتفاقات بدیعی در استان افتاد یکیش همین تجمع مردمی جلوی استانداری بود که خیلی از رفقا ما رو مواخذه میکردند که چرا در جمع نیستید ؟ و چرا وسط نمی ایید؟

وبلاگ خامنه ایسم هم مطلبی در این مورد نوشت که بسیار روشنگر و کار گشا بود .

اما نظر حقیر در مورد این حادثه:

عادت خصوصی اینجانب این است که هر حادثه ای را + گردانندگان و + نیت هایشان تفسیر و تحلیل می کنم تا به نتیجه درستی برسم.

در مورد تحرکات جدیدی که اواخر پارسال و اوائل امسال در اوضاع سیاسی استان روی داد نیز تا مدتها به بررسی ریشه ها نیت ها و گردانندگان کار می اندیشیدم.

و اما نتیجه اینکه اگر در استان فارس کار سیاسی کرده باشی ی ااینکه شناخت کاملی داشته باشی می بینی که استانی است پر از استعداد و ظرفیت برای شکوفایی پر از چهره های علمی و سیاسی و همچنین استانی پر از سیاسی بازی و جناح بازی و دعوا و میدانی برای زور ازمایی آقایان چپ و راست .

 اگر استان فارس را خوب بشناسی می دانی که  آش شله قلم کاری است که تشخیص حق وباطل در اوضاع سیاسی اش کاری بسیار پیچیده و هوشمندانه است  .

استان فارس دو گروه سیاسی  عمده دارد که هر کدام ریشه های قوی تاریخی و پشتوانه محکم خانوادگی اصل و نسب دار و شناخته شده دارند .

از طرفی گروه چپ به بزرگتری جناب آقای سید علیمحمد دستغیب هستند که به خاندان دستغیب منتسبند( پسر خواهر شهید دستغیب ) و یکی از پایگاههای مهم و جهادی در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی  را دارا بودند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده اند نیازبه توضیح نیست که در مبارزات انقلابی شهید دستغیب نیز نقش داشته اند  و خاندن دستغیب هم خاندانی است که دلبستگان زیادی دارد  .

از طرف دیگر جناح راست به بزرگتری جناب آقای حائری که به خانواده آسید نور الدین الحسینی ( داماد ایشان هستند ) منتسب هستند و  پس از شهادت شهید دستغیب تا چند سال پیش امام جمعه شیراز بودند .

هر دوره که یکی از گفتمانهای سیاست زده کشور به قدرت دست می یافت به تبع گروه منتسب به آنها در استان سر کار می آمدند یک دوره چپی ها سر کار بودند  که تمام ادارات دولتی تسویه میشد و راستی ها قلع و قم می شدند  و چپی کاشته می شد  دوره بعد فضا بر عکس می شد و ریشه چپی می خشکاندند و راستی می کاشتند در این میان بچه های انقلابی و مذهبی همیشه با راستی ها بودند برخی بچه هایی که از سپاه مأموریت می گرفتند و در مسئولیتها وارد می شدند و بقیه مدعیان امت حزب الله بودن و همچنین هر چه غرب زده و روشنفکر مأب و ضد انقلاب بود با جریان چپ .

من شواهد مصداقی از دوران قبل خیلی در ذهنم نیست اما طبق تجربه خودم از آخرین سالهای دوره دولت نهم  میتوانم یک چینش طبقه بندی شده از راستی های استان را ببینم .

رضا زاده ( پسر با جناق آقای حائری ) استاندار

مجید روزیطلب ( رئیس موءتلفه) رئیس آموزش و پرورش استان

مشفقیان ( همسو ). سازمان برق منطقه ای

علیرضا نجابت ( داماد آقای حائری ) رئیس رادیو  استان

یراق طلایی ( پدر عروس اقای حائری ) رئیس صدا وسیما

خانم دکتر اردبیلی ( عروس اقای حائری ) مشاور زنان استاندار

مهرزاد خرد  ( از وابستگان آقای حائری ) رئیس منابع طبیعی استان

« اگر کس دیگری هم باشد من یادم نیست دوستان کمک کنند تا لیست کامل شود همچنین در مورد چپی ها هم علاقه مندم تا لیستی بنویسم اگر کمک کنید »

شاید بگویید دولت نهم که داعیه عملکرد فراجناحی داشت آیا در دولت نهم نیزبر همان سبک دولتهای سابق عمل کرد؟؟؟  آری این چنین است دولت نهم نتوانست گفتمانش را در استانها کامل کند و موج گفتمان دولت یک دوره چهار ساله طول کشید تا به استان فارس برسد و تنها احمد زاده استاندار جدید بود که چنین خصایصی داشت و به احزاب و جناحها باج نداد و پستها را میان خاندانها شهر تقسیم نکرد .

((   این را از آن رو می گویم که اقای رضا زاده  استاندار اسبق به سه خاندان بزرگ روحانی شهر سه پست مشاوره داد

 دکتر احمد رضا دستغیب ( نماینده کنونی مجلس ) – مشاور جوانان به نمایندگی از خاندان دستغیب

خانم د کتر اردبیلی ( عروس آقای حائری ) – مشاور زنان به نمایندگی از خاندان حائری

حجت الاسلام حدائق - مشاور روحانیت به نمایندگی از خاندان حدائق           ))

اگر چه که احمد زاده بمرور راه دیگری را پیمود و بجای خدمت به مردم  عهد و پیمانش را با جریان انحرافی بست اما انصاف نیست که عملکرد گفتمانی اش را در ابتدای راه مسئولیتش نادیده بگیریم.

جنگ احمد زاده با قدرتهای جناحی نیز از همین زمان آغاز شد از زمانی که به درخواستهای کانونهای قدرت استان برای تقسیم پستها بی اعتنا ماند و در مقابلشان قد علم کرد . همچنین برخی نیروهای جناحی را از پستهای استان تسویه کرد .

البته اینجا قصد آسیب شناسی فعالیت استان دار قبلی را ندارم مگر نه باید به چینش های جایگزین نالایق در این پستها و کارنامه مردود عملیاتی احمد زاده هم اشاره کنم.

نکته ای که برایم مهم است و به شهادت چشمهایم انرا درک کرده ام این است که جریان راست هر کجا که وقت کند در یک عمل هماهنگ در مناسبتهایی که ظاهر انقلابی دارند تیغ خود بر میکشد و در ظاهر انقلاب کینه های جناحی خود را بر پیکر چپی ها وراد میکند حداقل این چیزی است که من به چشم خودم دیده ام  ( البته چپی ها هم قدرت دستشان بیافتد همین دریغی از این کار ندارند ) .

در جریان مسجد قبا و سخنان فتنه گون دستغیب در شیراز بسیاری از مردم حزب اللهی ناراحت از اعمال و سخنان دستغیب دست به اعتراض می زنند و تجمعات 8 و 9 دی رقم می خورد راهپیمایی 9دی راهپیمایی با شکوهی بود به حدی که غرور همبستگی امت اسلامی شادابی زاید الوصفی همراه داشت اما در پایان مراسم و پس از اقامه نماز در شاهچراغ  عده ای از افراد خاص که بعدا در مورد انها سخن خواهم گفت جمع مردم را به سمت مسجد قبای شیراز هدایت کردند  این خود زمینه درگیری را فراهم کرد و تنش ها شروع شد . دقیقا یادم هست که رهبر انقلاب آن روزها راهبرد آرامش و بصیرت را تجویز میکردند اما اقایان در شیراز با پررویی تمام دست به تنش زایی می زدند آنهم طوری که صدایش در بیاید و دشمن هم سو استفاده کند تذکرات  دوستان و مردم هم کار ساز نبود .

بعدا که میدان داران ان تجمعات را رصد کردیم همه انها را از دلبستگان و اطرافیان راست سنتی یافتیم  حجه الاسلام ولدان بعنوان چهره اصلی آنها ، وی آنچنان بی تدبیرانه جمع را هدایت می کرد که در فیلمی که بعدا اهالی مسجد قبا برای مظلوم نمایی ساختند ( کسان و ناکثان ) آبرویی برای مدافعان انقلاب نمی گذارد .

شعاردهندگان و گرم کنندگان جمع حاضر همه از چهرهای شناخته شده راستیها بودند که در تمام اتفاقات اینچنین میدان دار جمع ها هستند.

ماجراهای مسجد قبا نیاز به توضیح ندارد یکبار بجای روشنگری و بصیرت دادن مسجد راتصرف کردند و سپس مجبور شدند پس بدهند باری دیگر روزی مسجد قبایی ها حمله کردند و با ضرب وشتم همه را بیرون ریختند .

چند وقت بعد باز هم آقایان به مسجد حمله کردند و درگیری ایجاد شد که نتیجه آن صد مجروح بود و نتیجه دیگری حاصل نشد جز پررویی اهالی مسجد قبا و دست بردن به سنگ و سلاح سرد در برابر مردم حزب الله .

دقیقا یادم هست که رهبر انقلاب در سه سخنرانی در ایام بعد از فتنه امر به آرامش کردند دقیقا بعد از هر سه سخنرانی آقای دستغیب سخنان هتاکانه ای ایراد کرد و دقیقاً بعد از هر سخنرانی آقایان راستی به مسجد یورش بردند و بجای عمل به فرامین رهبری تنش و التهاب را در دستور کار قرار دادند که ما شک کرده بودیم که اصلا این عملکرد های پشت سر هم و مکمل همدیگر برای ایجادالتهاب همه از یک جا بر نامه ریزی شده اند. ( لینک مطلب )

نتیجه چه شد ؟ ایجاد التهاب برای سو استفاده ضد انقلاب و جان گرفتن دوباره آنها .

در این میان باید از فرماندار همسو با راستی ها شیراز هم نام ببرم آقای عزیزی وی از سویی بچه های حزب اللهی را باسم امام و انقلاب تحریک به ورود به مسجد می کرد و از سویی دیگر برای ضربه زدن به مسجد قبایی ها و آقای دستغیب حکم تخلیه مسجد را صادر گرفته و درب آنرا پلمب می کرد .

و اتفاقی که می شد با هوشیاری و ظرافت به پیروزی برای جبهه حقیقت بدل شود در غبار درگیری ها گم شدو تا مدتها خبر دیگری ها و تنش ها بود که بجای حقیقت ماجرا به گوش می رسید.(سخنرانی حجه الاسلام انجوی در این مورد )

عمل بی ثمر و مغرضانه ای که با فشار چپی های استان در مجلس و دیگر نهادها بخصوص مهندس احمد رضا دستغیب نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس مسجد بی نتیجه ماند و مسجد هم باز پس گرفته شد وتمام ان فعالیتهای مردم حزب الله که به نیت دفاع از انقلاب در راستای اهداف مغرضانه آقایان راستی هدایت شده بود بی نتیجه ماند کسانی که در جمع حاضر بودند به خوبی بیاد دارند که هدف گردانندگان جمع و خواسته انها حذف مسجد قبایی ها و اقای دستغیب بود به هر قیمت  حتی در ایامی که مسجد قبا تخلیه شده بود در یک طرح ناشیانه قرار شد هیات امنایی برای مسجد قبا تعیین شده و آقای ولدان امام جماعت آن مسجد شوند  همچنین پایگاهی بنام بحر ولایت تاسیس کردند که پس از باز پس گیری مسجد توسط اهالی آن پایگاه بی خانمان به نمایشگاهی بدل گشت که در خیابان جلوی کوچه مسجد قبا مستقر شد و بعدا هم یواش یواش نامش حذف شد (لینک خبر مرتبط )(دیگر )

جالب اینکه آقایان راستی و گردانندگان جمع ، معترضین را به سمت استانداری هدایت کردند تا با جمع مردمی که فراهم کرده بودند ضربه شصتی به استاندار تازه وارد هم نشان دهند تا کمی حساب کار دستش بیاید  ( من مانده ام که آیا استاندار نهادی است که می تواند به خواسته غیر منطقی اقایان که همانا حذف مسجد قبایی ها بود جامه عمل بپوشاند؟)( تصاویر مرتبط )(دیگر)

 و حتی بار سوم که آقای حجه الاسلام  علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه  هم که از چهره غیر حقوقی خود و بعنوان آقای علیزاده  وارد میدان شده بود گردانندگی جمع را به عهده گرفت وارد مسجد قبا شدند با درگیری شدیدی که مسجد قبایی ها آن را رقم زدند اعتراضی که می توانست در مسیر اصلی خود و بدون درگیری و به نفع انقلاب تمام شود به صحنه زد وخوردی تبدیل شد که  سودش را ضدانقلاب برد  آن هم با خوراکی خبری که اقایان راستی بدستشان دادند .( لینک خبر مرتبط ) ( دیگر )

نمی دانم بگویم که اقایان راستی اینقدر بی تدبیر و بچه گانه عمل کردند که چنین نتیجه فضاحت باری حاصل شد یا اینکه در پازل هماهنگ شده ای که همیشه نقش مکمل را داشتند بازی کردند  اما میدانم بدون نقش افرینی به ظاهر انقلابی و در باطن ضد خواست رهبری کمک شایانی برای گرم نگاه داشتن کوره فتنه کردند .

در این میان از زحمات گروهی از افسران جنگ نرم که بحق چنین لقبی یافته اند در این میدان نباید غفلت کرد گروهی که روز یورش بردن به مسجد قبا س دراه بچه های حزب اللهی شدند و با هزار خواهش و تمنا از انها خواستند وارد میدان نشوید و آرامش مورد خواست رهبری را عملی کنید . با اینکه گوش شنوایی نبود و هر کس خر خود راند .

و همچنین از دوستانی که با پی گرفتن راه نرم مبارزه با چاپ نشریه مسجد ضرار و بروز کردن وبلاگهای روشنگر و ساخت فیلمهایی که حقیقت ماجرا را نشان میداد پایگاه فکری فتنه در شیراز را مورد تهاجم قرار داده و  نقاب ریا گونه را از چهره مسجد قبا برداشتند  این فعالیتهای کوچک و  هدفمند و هوشمندانه آنچنان موثر افتاد که پس از انتشار آن محصولات تا کنون تحرک خاصی از اهالی مسجد قبا ثبت نشده است .

کاش همین فعالیتهای مردمی در بستری هوشمندانه تر و توسط گردانندگانی غیر از سیاسیون استان اداره میشد تابه سرانجامی بهتر از انچه رسید میرسید

اینکه چطور شد ماجرا از جریان شناسی جناحها سیاسی استان و تجمع جلوی استانداری به اینجا رسید کمی تحمل میخواهد تا متن به نتیجه برسد . انشاالله در قسمت دوم


همچنین بخوانید :

فتنه ایی جدید در شیراز !

انتقاد سپاه فجر از استاندار فارس،رسمی شد

  • بنده خدا
نیمه خرداد است ومن در حسرت دیدار یارم و مرادم و امامم خمینی کبیر .

هر چه میکنم دلم آرام نمیگیرد تا باز هم به یاد  مستند روح الله بچه های لبنان می افتم قسمت دهم که درمورد وفات امام کار شده .

دلی از عزا در می آورم و بغض فرومانده دلم را با دیدن تصاویر ان روزها خالی می کنم.

و باری دیگر در فکر خواسته های بر زمین مانده امام ...

راه زیادی در پیش است و ما مانده در عادات سخیف و لجنزار دنیای دون .

چند ترانه در مورد امام  که «امام قبیله شاعر» ترانه ایست که با شعری از «محمدکاظم کاظمی» و آهنگسازی و خوانندگی عبدالرحیم جعفری اخیرا در این دفتر تولید شده است.

 
همچنین دو شعر محمدمهدی سیار با عنوان‎های «خوش نداشتیم» و «چیزی یادم نمیاد» با آهنگسازی آرش اوستائیان در قالب دو ترانه تولید شده‎است. خواننده «خوش نداشتیم»، محمد میرزایی است و «چیزی یادم نمیاد» را احسان رحمتی خوانده است.
 
«خمینی ای امام» آخرین کار این دفتر برای سالگرد ارتحال امام است که در آن شعر قدیمی حمید سبزواری توسط میلاد عرفان‌پور بازسازی شده است. این قطعه، توسط گروه سرود بچه های خرم آباد اجرا شده و آهنگسازی آن را حمید شاهنگیان برعهده داشته است.

امام قبیله شاعر

 

مخصوصا امام قبیله که به لهجه افغانی است خیلی بدل می نشیند.

 
  • بنده خدا
90/2/1

کارام خیلی سنگینه از یک طرف کارهای خونه از یکطرف بی خبری از عالم .

چند روزیه که اصلا نتونستم اخبار رو بببینم هر چی بوده از دهان اینو واون . در گیر ودار کارها مجبورم به همه جای شهر سر بزنم .

همزمان چند روزیه که دارم تبلیغات برنامه اجلاسیه سرداران فارس رو می بینم .

خوشحالم که بعد ده سال زحمت و جمع آوری اسناد و خاطرات و ارائه کتابهای گوناگون از محیط بومی فارس قراره که در یک اجلاسیه باشکوه نتیجه زحمات این چند سال رو به نمایش بذارن .

یادم نمیره اولین باری که کتاب خمپاره های سرگردان رو خوندم  چقدر برام عجیب بود که توی شهر ما هم هستند نویسندگان بزرگ متعهد که اینچنین هنرمندانه خاطرات دفاع مقدس رو جاودانه می کنندو دست مریزاد میگم به گردانندگان این فعالیت ارزشمند.

یک کتاب هم ابوی گرام داده بودند کنگره بنام تا شکست حصر که واقعا برام جالب بود از طریق پیگیری های ابوی برای چاپ این کتاب  بود که با فعالیتهای کنگره آشنا شدم.

توی گرمای این روزها پشت چراغ قرمز وقتی چشمم افتاد به یک بنر تبلیغاتی در مورد اجلاسیه سرداران برای فرار از گرما و ارضاء کنجکاوی ذهنی ام یک مرور فرضی کردم به اتفاقاتی که قراره در این اجلاسیه بیافته .

حتما خدا رو شکر موزه دفاع مقدس دیگه افتتاح می شه و بعد از ده سال نیمه کاره موندن به سر انجام می رسه ...

حتما در کنار برنامه های روتینی که در هر اجلاسیه باید گرفته بشه چند تا از فلکه های شهر  بجای نمادهای اجق وجق چند تا نماد مقاومت نصب میشه .

حتما احتمام جدی به خاطرات شفاهی داده می شه و خاطرات رزمنده های قدیمی ثبت میشه .

حتما کنگره های مختلف با موضوعات مختلف گرفته میشه  حتما به خونواده شهدا احتمام جدی تری داده می شه .

بوق ماشینهای پشت سری باعث می شه فکرم رو نیمه تموم ول کنم و راه بیافتم ، کارهای سنگین و رفت آمدهای شهری ام همچنان ادامه داره و هر روز که توخیابونهای مختلف میرم و می آم در عین بی حواسی افزایش حجم و تعداد بنر های تبلیغاتی رو حس میکنم  ، تازه این مختص به یک نقطه از شهر نیست هر جای شهر که میری بنرهای تبلیغاتی رو می بینی .

بعد از دو سه روز که سرم خلوت تر میشه و وقت می کنم یه مقدار به وضع معمولی زندگی ام بر گردم .

یک چیزی خیلی توچشمم می آد .

نمی دونم چجوری بگم که نه سیخ بسوزه نه کباب تا آقایونی که بعدا متن منو میخونن نشینن بگن فلانی ضد سپاهه ضد کنگره اس فلانی منافقه . اما جدی جدی شهرو جلد کردند با عکس و بنر بر نامه اجلاسیه سرداران هر جای شهر که سر میزنی بنر های بزرگ 2 در 3 یا 3 در 4  رو میبینی که اکثرا با یک طرح و شکل با داربستهای فلزی نصب شدن.

چند روز منتهی به اجلاسیه وضع خیلی سر سام آورتر میشه  دقیقا معلومه که هر روز داره بنر های جدیدی چاپ و نصب میشه ، تا جایی که بعضا فاصله بنرها به صد یا دویست متر می رسه  ، من فکر میکردم فقط ستونهای برق رو به این فاصله میکارن .

پشت چراغ قرمز ها اما چیزهای دیگه ای هم میبینی . اگر یکی دیگه بود می گفتم طرف داره خودشو خفه میکنه .

پشت تاکسی ها تلویزیونهای بزرگ تبلیغاتی میادین شهر ، بیلبوردهای پل های هوایی و بالن های تبلیغاتی همه جا و همه جا تبلیغات اجلاسیه رو می بینی .

بنرهای تکراری و هم شکل که اسم حلقه طرح معرفت فلان مسجد تا فلان صنف کارگری و فروشنده زیرش زده شده هم اینقدر.....

  • بنده خدا

 
سلام،
یادش بخیر ماجرای فرودگاه. این وبلاگ و آن حال و هوا.
سایت سیدناالقائد، تیتر یکش را به مستند صوتی درباره فرودگاه اختصاص داده است
                                                      قطعه بالارانیز بشنوید
 
1390023121498ff2c.jpg

اوایل دی‌ماه هشتاد و هفت بود که رژیم اشغال‌گر قدس دست به قتل عام مردم مظلوم غزه زد و قلب ملت آزاده‌ی دنیا را جریحه‌دار کرد.
درپی این فاجعه‌ی هولناک، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی‌امر مسلمین جهان، ضمن محکوم‌کردن شدید این اقدام، سکوت و بی‌اعتنایی سازمانهای جهانی و برخی دولتهای عربی را زمینه‌ساز این جنایات خواندند و با اعلام روز دوشنبه نهم‌دی‌ماه 87 به عنوان عزای عمومی، همه مجاهدان فلسطینی، ملتهای مسلمان و آزادیخواه، علما، روشنفکران و رسانه‌های جهان اسلام را به ادای مسئولیت بسیار سنگین خود در مقابله با جنایات صهیونیزم خونخوار فراخواندند.

پس از آن بود که عده‌ای از جوانان کشورمان تصمیم‌گرفتند از سه‌شنبه دهم دی‌ماه 87، برای اعزام به غزه در فرودگاه مهرآباد تهران  و دیگر فرودگاههای از جمله شیراز کشور تحصن کنند.
دلایل و انگیزه‌ی این جوانان برای آغاز حرکت، شرح اتفاقاتی که در ترمینال یکم فرودگاه مهرآباد روی داد، دلیل پایان تحصن و واکنش رهبر انقلاب به این حرکت، در قالب مستندی صوتی با عنوان «نقطه رهایی» منتشر شد.
این مستند 12 دقیقه‌ای، که از بین بیش از 10 ساعت صوت شامل گفتگو، برداشت صوتی از تحصن و دیگر قطعات تدوین شده است، همزمان با حرکت بیداری اسلامی ملت‌های منطقه خاورمیانه در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد که می توانید از پلیری که بالای تصویر هست گوش کنید .

چند قطعه از تصاویر این تحصن:

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/01.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/02.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/03.jpg
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/04.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/05.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/06.jpg
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/07.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/08.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12512/pic/10.jpg
  • بنده خدا