نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

نقد حرکتهای عدالتخواهانه در شیراز

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۴۴ ق.ظ

حرکت عدالتخواهی در شیراز یکی از فعالیتهای موثر و شناخته شده است . اما هر حرکت موثری نیزممکن است در خود دچار اسیبها و معایبی باشد .

 از انجا که هدف اصلی فعالیت برو بچه های عدالتخواه در شیراز اصلاح امور و تغییر مسیر عملکرد برخی مسئولین به سمت آرمانهای بلند انقلاب اسلامی که همانا عدالت و رسیدگی به مستضعفین بود با هدفگیری صحیح و عمل جسورانه و انقلابی توانست به درجه ای از تکامل در عملکرد برسد که تعریف و تمجید رهبری را نیز در سفر به استان جلب کند و این خود بزرگترین شاهد مبنی بر ادعای عمل صحیح کلی این جریان بود .

لیک در برخی مواضع و مقاطع برخی از عملکردها و مواضع باعث سو برداشت هایی شد و شاید هم عملکرد ناصحیح که ناشی از عوامل گوناگون از جمله بی تجربگی و نا پخته بودن بود بوقوع پیوست . در هر صورت بنا بر اعتقاد رفقای عدالتخواه مبنی بر در معرض نقد گذاشتن خود برای استفاد از نظرات دیگران در مورد حرکت عدالتخواهی در شیراز بر آن شدیم تا راهی باز کنیم تا منتقدین و دوستان دلسوز ما را در ادامه این حرکت با نقد و نظرات خود یاری دهند .باشد که در ادامه مسیر پخته تر و منسجم تر باشیم .

لطف کرده نظرات وانتقادات خود را در قسمت نظرات درج کنید.

  • بنده خدا

نظرات  (۱۷)

خوشحالم که هنوز بر سر همان روحیه و همان آرمان ها هستید.
هرچند به نظر بنده مهمترین منتقد خود شما می توانید باشید ولی به هرحال چشم و به دیده منت .
البته بدین شکل و کلی نمی شه بحث کرد . و باید گذشته این حرکت ها را بیرون کشید و با توجه به شرایط آن زمان سنجید که نقاط ضعف و قوت کدامند و از نقاط ضعف چگونه می توان برای برهه کنونی و فعالیت های بعدی درس گرفت.
سلام.
تا دیر نشده لطفاً سر بزنید و اطلاع رسانی کنید.
ممنون.
خودت دلت نیومد نقد کنی ؟
پاسخ:
منظورم این است که حرف بقیه را بشنوم تا اشکالات رابدانم حرفهای خودم که مشخص است
سلام برادر
چه خوب است این واژه ی آشنای نقد که آخرش تهمت است و فحاشی. زودتر شروع کنید تا کمی گناه ما را بشویند که بارمان سنگین است و فرصت قلیل.
پاسخ:
برادر گقژفته ام نقد کنند تا کسانی که بی غرضانه بد میگویند واقعیت را دریابند
ماکه خودمون پامون گیره! پس منتظریم بشنویم از دوستان...
عدالتخواهی "خوب است".
این بود نظر من.
با سلام
با مطلبی در مورد تناقضات عملی و فکری علی زاکانی رئیس کمیته راست سنتی (7+8) برزوم. با واکاوی ترکیب راست سنتی در عنوان فریبنده 7+8 می فهمیم که چه کسانی از عنوان اصیل اصولگرایی را سوء استفاده می کنند. با دقت بخوانید و نظر دهید. اندکی صبر سحر نزدیک است
  • هییت مکتب الشهدا
  • با سلام
    هییت مکتب الشهدا برنامه ی دهه ی محرم خود را به روز کرد .
    حضورتان مرحم دل مادرمان فاطمه ی زهرا (س) ان شاالله .
    الحمد لله انگار هیچ نقدی بر حرکتهای عدالتخواهانه ی شیراز وجود نداره
    خدا رو شکر . براردر یه پیشنهاد ب جای این مطلب یه مطلب در مورد دکتر دستتغیب بزن سیل نقده که به سمتتون سرازیر میشه ا !!
    برای خالی نبودن عریضه و بی تعارف ...
    حرکت جوان عدالت خواهی الان دیگه تو شیراز تقریبا فراگیر شده و نقدش نقد به یه جریان محدود دانشجویی نمیتونه ختم بشه درواقع الان به همت چندین ساله ی امام خامنه ای و حرف شنوی دوستان اکثر سیاسون و رجال ما خودش را نه لااقل ادعایش را دارند که این خود بحث مفصل و بسیار طویلی خواهد شد .
    اما اگر منظورتان فقط دانشجویان عدالت خواه باشد .
    در میان زیادت نقدهای سطحی و برخی موارد مستهجن چپ و راست و بالا
    ( پایینی ها همیشه هواتونو داشتن !) از قبیل در گیریتون با منتسبین به نماینده ی ولی فقیه در استان - سیاسی شدنتان و قدرت طلبیتان - حمایت از جریان انحرافی - سکوتتان در مقابله با جشن نوروز نود - و همدستیتان با قاسمی برای سواری از مرکب حکومت و حمایت خاص دبیر جنبش از فرماندار یک وقت شیراز که البته همه اش هم در زمان ب خطر افتادن اریکه ی قدرت مسئولین محترم از دست شما پابرهنه ها بود و به همه اش هم بارها و بارها جواب داده شده است فقط یک مسئله تاریک و مبهم مسئله اقای شهبازی و به قولی بازی خوردن شما از این فرد محترم برای من هنوز لاینحل باقیمانده است که البته چون من آن زمان در گودتان نبودم هیچ پیش داوری نمیکنم و منتظر پاسخگویی دوستان میمانم .
    راستی جای 22-44 خالی!!!!
    این روزها چشم به شبکه هفت تلوزیونم . . .

    یا حق
    سلام.به روز هستم با:
    "آمریکا بر سر دو راهی؛ کیش مات و جرزنی "
    حتما سر بزنید و نظر دهید.
    http://iga.parsiblog.com/
    یاعلی
    برادر خسروی فکر می کنم بهتر بود می گفتید شبهه شهبازی برای شما تیره و مبهمه. نه اینکه تیره و مبهمه و برای شما لاینحل مونده.
    ما که دیگه بس که جواب این شبهه رو در جلسات شنیدیم و در نشریه و وبلاگ خوندیم دیگه به اسم عبدالله شهبازی آلرژی گرفتیم!!!
    با سلام خدمت دوست عزیز وبرادر پر انرژی خودم آقا پیمان خ.
    درر مورد شهبازی هم باید بگویم که ایشان در مقطعی گفت که به ما و قوممان ظلمی شده که یکبار در جواب وبلاگ شیرازنامه این مطلب را گفتم .
    ادعای ارتباط دانشجویان با عبدالله شهبازی اولین بار پس از بیانیه عدالتخواهان مبنی بر مطالبه از مسئولین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان مطرح شد و این تهمت غرض ورزانه به سرعت در دهانها گشت و تکرار شد تا اینکه به یک شایعه متداول بدل شد اما هر کدام از دوستان که رودررو می شد و این ادعا را مطرح میکرد در برابر پرسش رفقای عدالتخواه مبنی بر مدرک این ادعا در می ماندند وخود می فهمیدند که این ادعا دروغی بیش نبوده .
    شاهد بر دروغ بودن این تهمت اینکه: اگر خود شما نیز مدرکی دال بر وابستگی عدالتخواهان به شهبازی دارید ارائه کنید بنده به یقین می گویم هیچ سندی وجود ندارد چون ما اصلا منشمان استقلال وعدم وابستگی است واین ادعا را در عمل بارها و بارها اثبات کردیم .
    پس از انتخابات و بعد از اینکه آقای شهبازی صف خود را از مردم و ولایت جدا کرد تنها کسانی که جواب مستدل و محکمی به وی دادند که حتی باعث شد ایشان برروی سایت خودش مجبور به جواب دادن به این مطلب شد نشریه مستضعفین دانشجویان عدالتخواه بود . http://edalatkhahi.ir/main/archives/5083
    این مطلب آنچنان جذاب و تاثیر گذار بود که سایتهای مختلف آنرا پوشش خبری دادند http://www.irdc.ir/fa/content/8749/default.aspx
    چگونه ما وابسته آقای شهبازی هستیم که بر علیه وی مطلب میزنیم .؟؟؟
    ممکن است برخی از این دوستان بگویند نه شما وابستگان شهبازی نیستید اما وی شما را بازی داده است. بازهم بنده سئوال می پرسم کجا و چگونه ما از ایشان بازی خوردیم . اگر مدرکی دارید در خدمتیم اگر نه کمی بیاندیشید و به وجدانتان رجوع کنید که بر اساس شایعات پشت سر دوستان فکری کرده اید و حرفی زده اید .
    سلام
    برادر
    نقد زیاده ولی حال ندارم بنویسم! به ما سر بزن. نقد کن تا نقدت کنم
    پاسخ:
    الحق که شیرازی هستی؟
    چقدر حال میکنی که هرجا میشینی میگی سایت مرکز اسناد فلان مطلب منو کار کرده؟؟!!!!!!!!!!!!!!
    راستی وبلاگ شیرازنامه مال خودت بود؟مردونه جواب بده!

    بازم سلام ممنون از پاسختان
    1 .در اینکه غرض ورزان جریان عدالتخواهی، شهبازی را بیش ازآنچه که هست در همه ی جوانب بزرگ و بزرگتر کردند تا آتویی باشد که هر از گاهی بر سر عدالت خواهان بکوبند شکی نیست .
    2 . در این که در اوایل مبارزه با زمین خواریهای شیراز شهبازی با جریان عدالت خواه دانشجویی همکاری میکرد هم شکی نیست حالا چیزی که نشانه ی وجودش همان پخش سی دی که دوستان دیگر کامل در جریانند
    3. در اینکه یه عده جوان بی تجربه ی پا پتی عدالت خواه معصوم نیستند هم شکی نیست
    4 . در اینکه منم شدم عین مشایی که هی حرف بزنه بعدش بیاد بگه منظورم این بود هم شکی نیست ........
    5. اما خدایشش برادر غرض این بود که شما چگونگی ورود و تاثیر گذاری شهبازی به جنبش در آن زمان را یک توضیحی بدهید تا بیتجربه هایی مثل ما از این سوراخ ها دو بار گزیده نشوند ممنون موید باشید .
    سلام برادر
    امروز پنج شنبه است و سومین روز و چهارمین شبی است که مورخ عزیز عبدالله شهبازی که گندکاریهای آقایان را افشا کرد ، در عادل آیاد مهمان دستگاه عدالت است . هر کس نداند ، شما خوب میدانید که آنچه او نوشته بود ، تنها بخش کوچکی از واقعیت فارس بود و دزدی ها و رانت خواریهای کلان برخی به نام انقلاب و ولایت ، چه تیشه ای به ریشه اسلام و انقلاب اسلامی که نزده است .
    اما این مرداب عدالت مستقر ، او را به جرم حق گویی فرو برد و امثال مس ... و نب ... و رئیس بزرگشان راست راست در این شهر میگردند .
    بلاخره خدا ناظر است و روزی کاسه صبر و مهلتش تمام خواهد شد .
    http://post-nid.persianblog.ir/post/17

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی