نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

هدف بما هو هدف

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۵۰ ق.ظ

مدتی است مشغول تفکر روی رفتار های تشکیلاتی و جمعی هستم .

در چند ماه اخیر چند مطلب توجهم را به شدت معطوف به خود کرده وحدت گروههای فلسطینی حزب الله بعد از برادر کشی و در گیری با جنبش امل و سیاستهای مقاومت که توسط گروه کتائب حزب الله عراق بکار گرفته شده و البته موارد دیگر ...

حماس و جهاد اسلامی در عین اینکه سالهاست با جنبش فتح در گیری های اساسی دارند و سابقه خدماتی که فتح به اسرائیل کرده و خیانتهایی که در حق آنان روا داشته اما هدف وحدت و مبارزه با اسرائیل تحت یک لوا مخصوصا با توجیه اینکه تشکیلات خودگردان کارشکنی های دیگری خواهد کرد و در این راه بامبولهای سیاسی فراوانی در خواهد اورد برایم بسیار جالب و پند اموز است .

همچنین برادر کشی و درگیری میان حزب الله و جنبش امل که امروز هیچ کدامشان مایل به بازگو کردن و نبش قبر ان حادثه نیستند ولی تا جایی که اطلاع دارم در جریان این درگیری این دو تشکل همسو و هم مرام به جان هم افتاده و تعدادی از نیروهای یکدیگر را کشتند این حادثه با وساطت رهبر انقلاب که در ان زمان بعنوان میانجی وارد ماجرا میشوند پایان می یابد .

اگر به شما بگویند حزب الله امروز با این همه شوکت و اقتدار همان حزب اللهی است که چنین اعمالی را انجام داده چه چیزی جز درس گرفتن از اشتباهات و تغییر رویه در ذهن شما شکل می گیرد؟

حزب الله امروز از بسیاری از داشته ها و حقوق خود کوتاه می اید تا هدفش محقق شود و مقاومت و مبارزه با اسرائیل تعطیل نشود مثلا در جریان اختلافات ۸ مارس و ۱۴ مارس در لبنان و قتی بقیه گروههای که در ائتلاف ۸ مارس با حزب الله هم پیمان بودند بنا بر دلایلی نتوانستند تعداد وزارت خانه مطلوب را بدست آورند حزب الله سهم خود را به انان داد و در راه هدف بلند خود از حقوقش چشم پوشید ولی از هدفش دست برنداشت و به راهش ادامه داد با صلابت و بدون توقف.

سومین درس را از زبان خود گروه کتائب حزب الله عراق بخوانید :

و از مهمترین موضع های دردناک و ظالمانه ای که در جریان مبارزه با آن روبه رو شدیم زندانی شدن و قتل و منع مبارزان ما از مقاومت در مقابل اشغالگران از جانب دستگاههای دولتی بود. و این که بعضی از شهروندان فعالیت های برادرانمان را به نیروهای اشغالگر یا دستگاههای دولتی گزارش می دادند و اتهاماتی که بوسیله تبلیغات اشغالگران به نیروهای مقاومت نسبت داده می شد مثلاً این که آنها مزدوران کشورهای دیگرند.

این گونه از جانب هم وطنانمان به ما ظلم می شد که این همان ظلم ذوی القربی است.ولی ما چگونه با ظلمی که به ما شد برخورد کردیم.

ما صبر کردیم و بخشیدیم هر آن که به ما بدی کرد بعضی ما را به ترس متهم کردند ولی دلگرمی ما این بود که ما با ارتش ولایات متحده آمریکا مقابله می کنیم و کسی که با این ارتش مقابله و رویارویی می کند هرگز ترس به دلش راهی ندارد.

شایان ذکر است این گروه جهادی به اعتراف امریکا بزرگترین دشمن نظامی امریکا در طول اشغال عراق و یکی از محکم ترین اهرم های فشار برای خروج امریکا از عراق بود .


هدف در نگاه این گروههای مقاومت انچنان اساسی و اصلی تلقی می شود که بر مصائب و سختی های رسیدن به آن با تمام قوا صبر می کنند .

بقول امام خمینی صبر انقلابی .

درسی که بنده به جد از این دسته رفتار ها می گیرم این است که در راه رسیدن به هدف جدای از تلاش انقلابی باید بر سختی های کار صبر انقلابی کرد بر ظلم ها ستم ها و ناجوانمردی هایی که بر تشکیلات انقلابی روا داشته می شود .

این نتیجه بیشتر در خصوصی خودی ها صدق می کند خودی های نادان یا ناشی و یا حتی دشمنان غیر اصلی و حتی مشکلات عدیده ای که ممکن است دشمنان ان حرکت برای زمین زدن آن بتراشند تا حرکت متوقف یا منحرف شود .

یک جاهایی نیاز است از برادر کشی و قتل دوستانمان هم چشم بپوشیم .

انچه مهم است هدف و عدم توقف در مسیر حرکت به مست ان است .

زمانی فکر می کردم مصلحت سنجی برای نیروی انقلابی نوعی زهر کشنده است لیکن امروز تفاوتی میان مصلحت سنجی های محافظه کارانه برخی مسئولین جمهوری اسلامی و مصلحت سنجی انقلابی برای پیشبرد اهداف انقلابی قائلم و مورد دوم را از ملزومات کار انقلابی می دانم .

  • بنده خدا

نظرات  (۱۲)

  • جام فارس
  • اختصاصی جام فارس/آخرین آرایش سیاسی جبهه متحد اصولگرایان در شیراز
    www.jam-fars.blogfa.com
    عالی بود و به جا. متشکرم

    التماس دعا
  • صادق دهقانی
  • سلام
    موافقم. از زمانی که تو شورای مرکزی آرمان شروع به کار کدرم فهیمدم برای حفظ انسجام نیروها باید گاهی اوقات از حرفم کوتاه بیام.

    ولی یک کم به قیافه تو نمی‌خوره از این حرفها بزنی!(شرمنده دیگه گفتن حرف راست رو از بچه بشنو)
    سلام.
    اینکه برای رسیدن به هدف باید از برخی نظرات و سلیقه ها کوتاه امد در آن هیچ حرفی نیست. اما در اصول به هیچ وجه
    مثلا قبل از انقلاب که کمونیست ها هم علیه شاه فعالیت میکردند و مشی مبارزه مسلحانه داشتند، اما امام هیچگاه آنان را تایید نکرد و حتی محکوم کرد.گفتند اینها هم میخواهند انقلاب کنند، همه یک هدف داریم اما امام کوتاه نیامد.
    بعد از انقلاب تا امروز نیز در سلوک رفتاری امام روح الله و امام خامنه ای ذره ای چنین اقداماتی یافت نمیشود.که برای رسیدن به هدف مشترک مثلا مقابله با آمریکا ایشان از اصول خود کوتاه آمده باشند.
    البته در رفتار سیاسی هاشمی به کررات مشاهد میشود.
    حالا من دیگه نظر دادم، منتظر نظرتم.
    یاحق
    پاسخ:
    مخصوصا توی تشکل های دانشجویی ؟
    با خوندن مطلبتون یادم به اون جمله ی شهید آوینی افتاد که راجع به صبر بر رنجها میگفتن.
    من اون جمله رو کامل یادم نیست اگه شمایادتون هست بنویسیدش

    پاسخ:
    آرمانخواهی انسان مستلزم صبر بر رنجهاست پس برادر خوبم یاد بگیر برای ارمانخواهی در را حق در این سیاره رنج صبور ترین انسانها باشی
    سلام . وقت نکردم بخونم لی معمولا شما مطالب توپی و خارق العاده ای میذاری.
    ببخشید که وقت نکردم.حتما در آینده مفصل بررسیش میکنم.
    التماس دعا
    سلام
    حضرت علی(ع) تو این زمینه یه حدیثی دارن که من بلد نیستم ! یه رفیق دارم که اونم بلد نیست.اصلا خودت برو پیداش کن!
    برادر سید ، من معتقدم که به هیچ عنوان نباید از حرف حق کوتاه اومد و این حرف حق رو هم به قول علی همون اصول تشکیل میده ،چه بسا کسانی که به اسم مصلحت به بیراهه رفتن و از اصول هم کوتاه اومدن. اما میشه در سلیقه ها با خودی ها کتار اومد.و این به این معنانیست که برای حفظ وحدت ، به نخودی ها اعتماد کنیم.همین که هیچی نمیگیم (که میگیم اما یواش) برن خدارو شکر کنن...
    سلام
    استفاده کردم
    به نظرم مصلحت سنجی گروه اول مصلحت سنجی نیست منفعت سنجی است
    خدا قوت
    هیچ ربطی به متن خوشکلت نداره ها ولی من به ابراهیم کرامتفر رای میدم!!
  • www.caaj.ir/main
  • معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برگزار می کند:
    جشنواره تلخ و شیرین(خاطرات و آثار دانشجویی)
    در بخش های وبلاگ، خاطرات مکتوب(داستان، خاطره و شعر)، عکس، فیلم، طرح و کاریکاتور
    زمان ثبت نام: تا پایان دی ماه
    جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
    http://www.caaj.ir/main/
    منم
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
    با درج لینک یا بنر در وبگاه خود ما را یاری نمائید
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی