نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

با شروع حرکت مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان فارس توسط دانشجویان انقلابی و عدالتخواه  ، مافیای مفسد استان دست به هجمه رسانه ای سنگینی بر ضد چند دانشجوی بی پناه  زدند و شایعات و تهمت های فراوان  برای خاموش کردن این حرکت اصیل که در سفر رهبر انقلاب به تائید ایشان رسید نیز براه انداختند . اما امروز با گذشت 3 سال از آن روزها و خوابیدن فضای دروغ وتهمت میتوان با منطق و نگاه منصفانه به تماشای عملکرد آقایان مسئول بخصوص متهم اصلی پرونده آقای حائری طی این حوادث نشست .

با صدور اولین بیانیه دانشجویان عدالتخواه که درآن از نمایندگان سه قوا در استان یعنی دادگستری ونمایندگان مجلس و استاندار خواسته بودند با قدرت و بدون محافظه کاری حقیقت این ماجرا را روشن کنند .

هنوز یک هفته نگذشته بود که آقای حائری در خطبه های نماز جمعه در حالی که انتظارمی رفت در موضعی منطقی و اسلامی خواستارتحقیق وتفحص و روشن شدن حقیقت شایعات در مورد ستاد نماز جمعه و شرکتهای باغشهری ، فرزندان خود شوند دانشجویان را مورد هجمه قرار داده و با جملاتی که به ظاهر بخشش و عفو را در برداشت گفتند : من این دانشجویانی که باسم عدالتخواهی به من تهمت زده اند را نیز مانند منافقین سال شصت می بخشم .

این البته اولین دفعه ای نبود که جناب حائری بجای پاسخگویی درمورد عملکرد خود واطرافیان به دفاع همه جانبه از باغشهرها می پرداخت  دست اندرکاران استان بخوبی میدانند که اقای حائری بارها و بارها در حمایت عملی از اطرافیان مفسد خود تا انجا پیش می رفت که بیش از ده بار تهدید به استعفا کردند وهر بار نیز افرادی ناشناخته طوماری از طرف مردم شیراز امضا کرده وخواستار ماندن ایشان در این پست می شدند ولی بعد از استعفای ایشان بنا بر اعلام مسئول ائمه جمعه فارس ایشان ۳ بار بیشتر استعفا نداده است و آن هم بعد از سفر رهبری بوده   وی چندین بار نهادهای امنیتی که قصد برخورد با اطرافیان را داشتند نیز از این کار منع کرده بود ، وی با علم کامل به عملکرد اطرافیان  و با بالا گرفتن فساد برخی را اخراج می کرد و پس از مدتی دوباره انها را بکار می گرفت ولی در روند باغشهری خللی ایجاد نمی شد.

بلطف خدای متعال فضای مبارزه با مفاسدی که توسط چند دانشجوی انقلابی با کمترین امکانات بوجود آمد آنچنان ضریب گرفت که مافیای باغشهری بواسطه پیش بینی برخورد قاطع و قریب الوقوع رهبر انقلاب با آن با استعفای آقای حائری  از هم پاشید و در گامهای بعدی پستهای کلیدی استان بمرور از دست آنان خارج شد .

روی کار آمدن احمد زاده استاندار جدید که روحیه ای عدالتخواه و انقلابی از خود نشان داد امید جدیدی در دل عدالتخواهان ایجاد کرد وی با حذف چهره های سیاسی و وابسته به جناح راست که همگی بالاتفاق همراهی خود را چه با سکوت خود چه همراهی مشترک با  مافیای باغشهری نشان داده بودند  دستهای قدرت این گروه را از فضای استان قطع کرد اگر چه که روند عملکرد بعدی وی به سوی دیگری رفت.

در این میان قاسمی رئیس حراست استانداری ، فرماندار شیراز شد وی از همان شروع دوره مسئولیت خود شمشیرمبارزه با مفسدین استان را که قبلاٌ با استفاده از اختیارات خود در حراست استانداری سوابق و روابط آنها را شناخته بود از رو بست و وارد گود شد بمرور نام مفسدین مستقر در ستاد نماز جمعه و شرکتهای باغشهری اعلام شده و پرونده آنها به دادگستری ارجاع داده شد .

از جمله این اسامی مسئول سابق ستاد نمازجمعه و شرکت فلاحت در فراغت بود  وی نامه ای نوشت و طی نامه ای چنین گفت کلیه فعالیت‌های انجام شده در این ‌١٠ سال در مناصب فوق‌الذکر تحت اشراف و هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه وقت شیراز (آقای حائری ) بوده است.

و قبلاْ مدعی شده بود از تمام دستورات ایشان نسخه کتبی دارد .

این سخن مسئول سابق ستاد نمازجمعه و شرکت فلاحت در فراغت بر آقای حائری بسیار گران آمد و وی نیز برای رفع اتهام نامه ای به دادگستری نوشت و چنین گفت .

«خلاف قانون و خلاف مقررات و خرید افراد برای عبور از قانون در هر صورت از دید اینجانب مردود است. در مورد افرادی که در گذشته با اینجانب کار می‌کردند، هیچ تفاوتی با دیگران نیست. بلکه مسئولیت آنان سنگین‌تر است. اگر خلاف ثابت نشود مفتری هر چند از مسئولین باشد، باید معرفی و مجازات شود.»

حائری اگر چه با این نامه سعی در رفع اتهام از خود کرد اما این سئوال در اذهان باقی ماند که:

 چرا این نامه و تقاضای برخورد با فساد در دفتر ایشان و شفاف سازی حقیقت برای مردم و دلسوزان انقلاب که به دفتر نماینده رهبری به چشم دیگری می نگریستند وبرایشان باور این همه فساد و ظلم از سوی اطرافیان نماینده رهبر بعید می نمود زودتر صادر نشد ؟

چرا در این همه سال که حرف و حدیث فساد در باغشهرها در زبان مردم می گشت ایشان با استفاده از اختیارات خود برای فعالیت اطرافیان حاشیه امن ایجاد می کردند ؟ وچرا امروزکه خود آقای حائری در مظان اتهام قرار دارد چنین ژست عدم تفاوت میان مفسدین نزدیک و غیر گرفته اند.

در همین حین جلسات سخنرانی با نام ولایت فقیه در دانشگاه شیراز براه افتاد که در عمل  به تریبونی برای ترمیم چهره آقای حائری تبدیل شده بود .

پس از  اتفاقات فوق الذکر دانشجویان عدالتخواه نامه ای به آقای حائری نوشتند و درآن از وی خواستند با توجه به نامه مسئول سابق دفتر نمازجمعه که اعلام کرده بود تمام فعالیتهای بنده زیر نظر آقای حائری انجام شده در جلسه ای دانشجویی حاضر شوند و پاسخگوی سئوالات دانشجویان باشند .

جالب اینکه اقای حائری با تعطیل کردن جلسات به بهانه اولویت داشتن  سخنرانی نماینده حاضر ولی فقیه در استان جناب آقای ایمانی در مورد ولایت فقیه  هیچ پاسخی برای این سئوال نداد .

چندی بعد پسر آقای حائری نیز بعنوان مفسد اقتصادی اعلام شد که این البته یکی از ده ها پرونده ماست مالی شده وی بود که با فشار قاسمی به مرحله حکم رسیده بود  ، مسئول دفتر آقای حائری در مصاحبه ای با برائت جستن از طرف ایشان از پسرشان سعی در رفع اتهام از ایشان کرد و ضمنا اعتراف کرد که پدر از فعالیتهای پسر اطلاع داشته است .

چندی بعد تر قاسمی با فشار متنفذین استان و روابط پنهانی مفسدین بر کنار شد .

حائری دانسته یا نادانسته ، در نقش مقصر یا مدیری بی عرضه که اطرافیانش با سو استفاده از او واین همه سال بهره بردن  از جایگاه وی برای رانت و زمین خواری و ظلم به مردم بیچاره استان متهم ردیف اول پرونده زمین خواری در استان است .

 

البته پرونده سیاه دادگستری فارس در ماست مالی تضییع حقوق مردم و عدم رسیدگی به مفاسد اقتصادی این مافیای فارس همچنان مفتوح است بقول رهبری با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد .


بعد نوشت:

با برکناری قاسمی و باز پس گیری مناصب استان توسط جناح راست  و یک دست شدن فضای استان به سمت راست و حذف هر تفکر دیگر پسر جناب حائری با حکم دادگاه تجدید نظر در دوران رئیس دادگستری فارس که چندی پیش خبر داده بود در فارس چیزی بنام زمین خواری وجود ندارد از شش سال حبس و پرداخت 366400000 ( سیصدو شصت و شش میلیون و چهارصد هزار) تومان و 402400000( چهارصدو دو میلیون و چهارصد هزار) تومان جزای نقدی و رد وجوه مآخوذه تبرئه شد  و پرونده فسادی که پدر نیز به آن معترف بود ماست مالی شده و به بایگانی رفت .


نوشته های دوستان :

آقازاده متهم به زمین خواری در شیراز تبرئه شد + تصویر حکم دادگاه  سایت تریبون مستضعفین

شجاع الدین حائری شیرازی از تمام اتهامات تبرئه شد

یک سوال غیرحقوقی در خصوص پرونده «فرزند آیت الله»

... و «فرزند آیت الله» تبرئه شد!-سعید ساسانیان

از این رنجی که می بریم 1 - مهندس کدیور

از این رنجی که می بریم 2 - مهندس کدیور

آقا شجاع مبارکت باشد!- پیمان خسروی

آقازاده تبرئه شد! - حزب الله

  • بنده خدا

نظرات  (۲۲)

درود بر دکتر پوریزدانپرست که این چنین فرزندی را پرورش داده است. برشجاعت وجسارتت غبطه میخورم.
مشخص شد شما قاسمی پدرمرده رابازیچه قرارداده بودید چون قاسمی رفت ودیگر ارام دارد روزگار میگذراند ولی شماول نمیدهید.شما استفاده ابزاری از قاسمی کردید
انشاالله که خدا انتقام ازشون میگیره مطمئن باشید
آه مظلوم خاندانشون رو متلاشی میکنه
از زمانی که قفل بخت آقایان باز شد و قفل درب استانداری مفقود شد ، معلوم بود در ادامه داستان چه خواهد شد . سهم آقایان داده شد و امثال حاج ظغا با زنبیل و دمپایی معروفش راهشان به استانداری باز شد ؛ معلوم بود که حضرت آقای خدائیان هم به این قوم برگزیده ، مرحمت ویژه خواهد کرد . کاری برایشان کرد که خودشان هم انتظار آن را نداشتند . شجاع با آن همه شاکی خصوصی تبرئه شد لابد اگر پرونده منابع ملی و دولتی و باغ شهر سازی در اراضی جنگلی داشتند ، به آنها خسارت دیرکرد پروژه و شیرینی اعاده حیثیت میداد !
شماچقدرساده هستید بنده خدا فرزندعضورستاخیز شده مدیر کل {.....}در استانداری میخواهد انتخابات رابرگزار بکند.شماخوابید.چرا به غیر بومیها یی که استانداری را برداشتن نمی پردازید؟مشاوران غیر بومی/معاونین غیر بومی /روابط عمومی غیر بومی /کجاهستند کفن پوشان ؟نکنه خشتکشون را روی سرشون کشیدن که نفسشون درنمیاد؟
پاسخ:
اخوی عزیز پاشو خودتم بیا تومیدون
  • عدالتخواه
  • عدالتخواهان شیراز روی هرچی عدالتخواه هست رو سفید کردند. مثلا شما عدالتخواه هستید؟ استاندار و فرماندار انقلابی؟ حضور در استانداری و فرمانداری!؟
    من به عنوان یه دانشجو حمایت خود را از آقای حایری به عنوان یکی از ولایتمدارترین افراد شیرازاعلام می کنم.
    پاسخ:
    نظر شما محترم و درست فقط فکر کنم ولایت در تعریف ما دو نفر متفاوت است
    منبع شما برای این هوچیگری ها چیست؟ چرا هیچ خبری از از این رای در خبرگزاری ها منتشر نشده اگر راست می گویید؟
    این هم فیلم جدیدتان است. شما عدالتخواهها همیشه نسبت به آقای حادری کینه داشته اید و حالا دارید جنگ روانی عله او درست می کنید، البته این بار با جلوداری آدم منحرفی مثل کدیور که عدالت و عدالتخواهی رو به گنداب کشید
    جعفری و پوریزدان پرست هم که لازم به گفتنش نسیت که چه عقده ها دارند
    پاسخ:
    لطفا رجوع کنید به اخبار شیرازه و شیرازنا
    سلام . در جواب آقای زارع عرض کنم : قاضی تجدید نظر ظاهرا آقای ذاکری بوده و حکم در سه نسخه به بعضی شکات داده شده و شنیدم از کانال برخی شکات این حکم دست به دست می شود و درگیری هم میان شکات و قاضی مربوطه پیش آمده . آقای خدائیان هم به بعضی شکات دلداری داده ! در ضمن آقای کدیور هم در وبلاگش زده قسمت اول ؛ لابد در قسمت دوم ، سه برگ رای را میگذارد . بعد هم این چگونه استدلالی است ؟ کینه عدالتخواهان باعث شد شهاب ضد برادرش مصاحبه کند و اون نکات بسیار جالب در مورد فعالیت های مردود برادرش را بگوید ؟ کینه عدالتخواهان باعث ایجاد شرکت فلاحت در فراغت شده ؟ آیا داستان باغ شهرها و مشکل آب شهر و دلال بازی زمین زیر سر کینه عدالتخواهان است ؟ آیا پرونده درخشان آقای مس ... و نب ... و غیره زیر سر کینه عدالتخواهان است ؟ آیا ارتباط آقای حائری با جریان انحرافی و شخص مشایی و شرکت در جلسات علنی و غیر علنی زیر سر کینه عدالتخواهان است ... انصاف هم خوب است برادر . لااقل برای فحش به این دوستان عدالتخواه و دفاع از آقای حائری ، قشنگ تر بنویس و احیانا مغلطه کن : چون تاثیر چنین مطالبی معکوس است .مطالب شیراز و آنچه بر سر فارس رفته و می رود آن قدر واضح است که دوره این نوع شبهه های ابتدایی در مورد آقای حائری که در دهه شصت هم استفاده می شد و همه را قبایی میکردند ، دیگر گذشته و باید مستدل صحبت کرد . این افتضاح استانی در این سالها یا سوء مدیریت است یا عمدی است یا نفوذ و پنجه کشیدن بر آرمانهای امام و شهدا و بدنام کردن مقام عظمای ولایت است . اگر چیز دیگری به ذهن شما میرسد بیان فرمایید تا استفاده کنیم .
    و سیعلموا الذین ظلموا ...
    کمی صبر کن برادر ... دیر نیست آن زمان ...
    خوشم میاد که امثال شما از همون اول فهمیدین حائری مقصر یا بی عرضه هست اما،امام خمینی و حضرت آقا در طول 27 سال امامت جمعه حائری،این مطلب رو درک نکردند و 3 بار هم با استعفایش مخالفت کردند.
    احسنت به بصیرت امثال شما.
    کاش امام و آقا هم بصیرت شما را داشتند یا شاید هم باید این آرزو کنم که کاش امام و آقا هم با ... در ارتباط بودند،ای کاش!!
    پاسخ:
    شما بهتر است به چرایی دفاع خود از آقای حائری پس ازاین همه شواهد مبنی بر فساد در اطرافیان انها بنگرید .
    با سلام آقا یا خانوم س .
    رهبری هم خیلی چیزها را می داند اما مصالح دیگری هست که وارد نمیشوند .
    یکی از رهبری ژرسید شما که این همه حرف از مبارزه با مفاسد می زنید چرا خود وارد میدان نمیشوید ایشان جواب دادند .
    شما عدالت را به مطالبه افکارعمومی تبدیل کنید تا بنده شخصا برخورد کنم.
    این یعنی اینکه ورود ایشان زمینه می خواهد . بنظرم همینکه بچه های عدالتخواه عدالت در باغشهرها را به افکار عمومی کشاندند رهبری وارد شد و برخورد کرد .
    من حرف شما را نمی پذیرم با تمام احترام
    کدیور سندها رو زده
    تحویل بگیرین اونایی که باید بگیرن
  • سین،شین،چه فرقی میکنه...یه بسیجی
  • اصلا از بیانتون خوشم نمیاد...
    جذب حداکثری و دفع حداقلی ...
    این روزا بجای اینکه بقول خودتون به آرمان های امام در عرصه های جهانی بپردازید ، هی نیروهای ارزشی خودتونم از دست بدید...
    دنیا داره با شعارای ما حرکت میکنه ،اونوقت ما داریم تو سرو کله خودمون میزنیم و هی میگیم:
    ااین که دزده ...
    اون یکی زمینه ی دزد شدن داره ...
    این یکی هم در آستانه دزد شدنه...
    با این دید(چیزی که کلا به اسم نقد(تخریب) من از شما دیدم) چی رو میخواین اثبات کنین.
    این که فقط شما سینه چاک رهبرید...؟ سینه چاکیه رهبر یعنی بگردی ببینی که کی دزده؟
    چرا بچه حزب اللهی های شیراز نباید تو یه جبهه و در کنار هم باشند ،تا شیراز به یه قطب برای جریان فتنه و انحرافی و ... تبدیل نشه...؟؟
    درسته آدم باید هوشیار باشه و با چشم باز موضع بگیره ولی نه اینکه همه رو از دایره ی ولایت کنار بزنه. به نظر من این شیوه ی اسلامی نیست . هرکسی اشتباه میکنه. کما اینکه شما هم اشتباهاتی داشتید و دارید.و اگر اشتباه در حد جرم های قضایی باشد ،ما دستگاه قضا داریم . چرا از قوه ی قضاییه مطالبه نمیکنید؟
    حضرت آقا در جریان فتنه حتی برای موسوی و امثالهم هم آغوش باز نشون دادند.
    من فکر میکنم شما یه جورایی دارید پازل دشمنو جور میکنید.
    منتظر جوابتون هستم
    یاعلی
    پاسخ:
    ما دنبال دزد نگشتیم دزدهایی کهبودند را به همه شناساندیم . یعنی میگویید چشممان را ببندیم و بگوییم انشا الله گربه است ؟؟؟؟
  • عدالتخواه
  • سلام.
    برخلاف آقای جعفری و کدیور خیلی بی استدلال می نویسید!!!و غرض در آن مشهود است.
    ضمنا چرا نظرمان رو سانسور می کنید؟!
    با گذاشتن این تیتر چه چیزی را میخواستی ثابت کنی؟
    تو الان فردی را متهم کردی درصورتیکه تنها می توانی ظن ببری!و اتهام از سوی دستگاه قضایی ثابت می شود.جناب به اصطلاح عدالتخواه
    باید خیلی ساده لو باشم که فکر کنم یکی مثل تویی درد ولایت داره و برای دفاع از اسلام ناب می نوسه کسی که الفبایی اسلام ناب رو هم نمی دونه چیه !چه راحت تهمت می زنی و نسبت ناروا می دی ... روزی از بزرگی شنیدم موقعه ظهور اقا 4000 نفر از طرفدارای سید خراسانی اقا رو تکذیب می کنند برام عجیب اومد اما امروز با خوندم این مطالب دیدم که صد البته با وجود چون شمایی وعده الهی حقه ....ایرادی نداره اقای پور یزدان پرست خوش باش بدون که واگذار شدی به عدل الهی .....چه سخت روزگاری خواهی داشت
    الحمد.. که خدا جای حق نشسته وقتی به این موضوع فک می کنم قلبم آروم میشه
    خدایا خیلی دوست دارم
    بیچاره ها اینا همه از رذالت فکری امثال کدیور پا گرفتن. من حق میدم بهشون که وقتی شخصی مثل اون طرح فکری عدالتخواهه ها رو بکنه مابقی عدالتخواها بهتر از این نمیشن
    یکی بهش بگه ا زکجا سند اورده؟
    وعده حمایت به کی داده که سند جور کرده و ادعا داره سندهایی داره که رسوا کننده تره؟
    بجز از شهبازی گرفته؟
    پاسخ:
    سند رو از هیچ جانیاوردن دوست گرامی اقای شهبازی هم در زندان هستند .سند رو از شاکیان مفلوک و بدبخت ومظلوم پرونده گرفتند.
    به خدا قسم که اعتراض به این حکم ظالمانه و تجمع مقابل دادگاهی که حکم تبرئه یک مفسد اقتصادی را داده، اگر از تجمع مقابل سفارت انگلیس با ارزشتر نباشد کم ارزش تر نیست. کاش جوانان انقلابی ما بفهمند که مقابله با سیاست های انگلیس که در صدور امثال این احکام نمود واقعی دارد، خیلی بیشتر از تسخیر سفارت انگلیس موثرتر و با اهمیت تر است.
  • محمد مهدی خسروی
  • سلام.
    انفجار 11 سپتامبر آمریکا و اسرائیل را از هجمه تبلیغاتی و فکری دنیا نجات داد و مسیر نگاه ها را عوض کرد.
    انفجار کانون رهپویان وصال چطور؟
    همین!
    پاسخ:
    واقعا که این انفجار برای این باند مفسد حاشیه امنی شد .
  • پوریزدانپرست
  • با سلام
    بنا بر صحبت نداشتم اما صحبت در مورد انفجار رهپویان از زبان دوستم اقای خسروی باعث شد تا این چند کلمه را بگویم .
    کار به چیستی انفجار کانون رهپویان ندارم اما ماجرای زمین خواری جناب حائری و اطرافیان در پناه این انفجار به حاشیه رفت . و حاشیه امنی شد برای اینکه ان موج بزرگ تبلیغاتی ضد انها که در تمام کشور براه افتاده بود توسط موج بزرگتری به فراموشی سژرده شود .
    سلام علیکم
    انشاالله پدیده شوم آقازادگی نابود بشه البته اگر دستگاه قضایی مثل راست سنتی تو منجلباب سیاسی کاری غرق نشه
    ببینید اگر بحث،بحث عدالت و عدالتخواهی است پس دوستان عزیز در هر منصب و با هر جناحی که هستند این مطلب رو مورد توجه قرار دهند که قرار نیست ما اینجا با نظراتمون یکی رو محکوم و یا یکی رو تبرئه کنیم،موضوع این هست که شجاع و شهبازی هر دو زمین خوار ولی دلیل اینکه شهبازی با رای اولیه مبنی بر پرداخت چند صد هزارتومانی و 5 ماه زندان در تجدید نظر به 17 ماه حبس محکوم میشود ولی شجاع حائری حال یا به واسطه شجاع بودنش یا به واسطه حائری بودنش با اون حکم اولیه سنگین 6 سال زندان و چند صد میلیون تومان برگشت اموال مردم حکم برائت اون هم از عادلترین قوه کشور میگیره این جای بحثی رو نمیذاره که چرا اگر بحث تخفیف مجازات بود خدمات عبدالله شهبازی کجا و خدمات شجاع کجا،البته هر دو خدماتی داشتند ولی با این تفاوت که شهبازی به مملکت و شجاع به ...
    آزاده باشید و ازاد اندیش نه آقازاده اندیش.
    جناب پوریزدان پرست ما که میدونیم این فتنه های شما از کجا آب میخوره

    اسم ولایتمدار هم روی خودت نزار - بله ، ولایت پیش ما و شما دو تا مفهوم متفاوت داره ....

    خدا کنه واسه همه این حرفات سند داشته باشی

    بشین ده دقیقه پرونده اعمال خودت رو باز کن و بررسی ؛ بعد بشین پرونده بقیه رو باز کن و مهر بزن روش ...

    حایری از ولایتمدار ترین افراد هست (فرزندش هم مثل فرزند نوح)
    نوح مواخذه شد ؟؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی