نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

ای شبکه فارس ای جمع اضداد

شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۰۲:۱۵ ب.ظ

نمی دانم تا بحال از تناقض رفتار یا گفتار یک فرد دهانتان باز مانده است یا نه ؟

اما بنده اعتراف میکنم که در هفته قبل درست چند روز پس از نوشتن مطلب قبلی ام در نقد برنامه خوشا شیراز (شب میلاد امام رضا (ع) ) اینچنین وضعی دچار حیرتم کرد تا آنجا که به فکر فرو رفتم و به ریشه این تناقض بسیار اندیشیدم.

در عین ناامیدی و سر خوردگی از تناقض فکری وعملی سازندگان برنامه خوشا شیراز با تفکر انقلابی و ایرانی و بومی ما در حال تماشای تلویزیون بودم و در حین کانال عوض کردن برای یافتن برنامه ای مناسب .

شبکه فارس بر اساس اتفاق وارد فضای خانه ما شد و شروع کرد به نور و تصویر و صدا پراکنی .

برنامه ای بود بنام شب بخیر کاکو بنا بر پیش زمینه ذهنی ام از شبکه فارس خواستم کانال عوض کنم که محتوای برنامه مانعم شد آنقدر برایم جذاب بود و البته از سوی دیگر همان تناقض و دهان باز ماندگی را رقم زد که عرض کردم

شب بخیر کاکو شیرازی بود و مجری ها با لهجه شیرازی صحبت می کردند محل فیلم برداری برنامه خواجوی کرمانی بود و میهمانان برنامه در این چند برنامه که بنده دیدم خواننده های محلی و سنتی شیرازی ، بچه های گروه سرود  معروف آباده ( همانهایی که شعر قربون کبوترای حرمت رو می خوندن ) و یک شب هم کارگران نارنجی پوش و زحمت کش شهرداری مهمانهای برنامه ای بودند که هدفش جشن وشادی با ظرفیتهای بومی و استانی خودمان بود برنامه ای که به معرفی هنرمندان و اقشار مستضعف و انقلابی جامعه خودمان می پردازد .

در عجبم از این شبکه 24 ساعته فارس که آن می سازد و این .

یکی خوشا شیراز در تضاد کامل با روحیه بومی ،  مردمی  و انقلابی و یکی شب بخیر کاکو پیشرو در اینها .

یادم  هست که دوستان عدالتخواه در تهران جشنواره ای برگزار کردند برای تجلیل از برنامه های عدالت محور سینما و تلویزیون  ، که در آن آقای واحدی با برنامه سلام آبادی مورد تجلیل و تقدیر واقع شد .

از شاخصه های برگزیده شدن این برنامه ، مردمی بودن و در تهران متمرکز نشدن  و توجه به مردم دیگر نقاط کشور  و گذاشتن رسانه در اختیار مردمی که تابحال رسانه نداشته اند و نزدیکی اینچنینی به عدالت بود .

اگر به قالب این دو برنامه بنگریم تفاوت ماهوی این دو را خواهیم یافت و طبق آن نزدیکی و دوری هر دو را به گفتمان انقلاب اسلامی تشخیص خواهیم داد مخصوصا اگر یکی را آنقدر تبلیغ کنند که هم در سایت شبکه فارس بگذارند و هم برایش سایت بسازند و آرشیوش را روی اینترنت بگذارند و یکی دیگر را آنچنان بی توجهی کنند که حتی در سایت شبکه فارس نشانی از آن نیابی .

مطمئناْ شما هم مثل بنده متعجب شده اید از این همه اضداد که در شبکه فارس جمعند .

ای شبکه 24 ساعته ...

ای هلو...

 ای جمع اضداد ...

  • بنده خدا

نظرات  (۸)

سلام.
تا حد زیادی با نظرتون موافقم اما می دونید که هنوز هم این برنامه ها تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله دارند. ولی با همین روند ادامه پیدا کنه میشه امیدوار بود.
البته انصافاَ بعضی برنامه های شبکه استانی فارس در مقایسه با شبکه های دیگه خیلی بهتره. مثلاَ برنامه کودک به نسبتَ از شبکه های دیگه بهتره هرچند خیلی از همشهریامون خلاف این نظر رو دارند. یا برنامه انعکاس اگه اشتباه نکنم البته اگه مجریش یه آدم با جنم تر بود که زیر بار توجیهات مسئولین نره خیـــــــــــــــلی بهتر می شد. یا برنامه های مناسبتی ماه مبارک رمضان و هفته دفاع مقدس که شبکه برتر شناخته شد.
علت انعکاس بیش از حد برنامه خوشا شیراز هم دقیقاَ حضور "چهره" ! ها هستند. متوجهید که!!
ضمن اینکه با ندیدن شبکه استانی و ردکردن سریع اون این شبکه رشدی نخواهد داشت . مخاطب باید برنامه رو دقیق ببینه و اگه نظری در جهت اصلاح و رشد داره منتقل کنه. اگه نتیجه حاصل نشد اونوقت از لیست شبکه ها حذفش کنیم.
ثنا تقریبا تمام موردها رو گوشزد کرد.اما گاهی هرچی هم انتقاد کنید یا نظرات مفید بدید فایده نداره .شاید اگه برنامه های مطلوب ساخته بشه وتحویل صداوسیما بشه بهتر باشه.یا شایدهم اگه بشه باخود برنامه سازها صحبت بشه ونظرات به اونها انتقال داده بشه بهتر از اینه که به صداو سیما گیربدیم.هرچند اون هم در جای خودش باید باشه
سلام
صدا و سیما که ظاهرا پر از اضداد است من از تعجب شما تعجب کردم. مگر صدا و سیمای ملی این طور نیست؟ کلاَ صدا و سیما از یک فکر و نقشه واحد برخوردار نیست و آدمها و سلایق هستند که برنامه می سازند و طبیعتاَ اینقدر متفاوت از آب در می آید.
این برنامه معمولا فصل به فصل اسمش تغییر میکنه ولی از یک روند پیروی میکنه.فصل پاییز این مدلی شده که اقشار مختلف رو میارن و با حضور اونا برنامه اجرا میکنن.فکر میکنم زمستون پارسال بود که هر هفته از یک شهرستان میومدند و محصولاتشون و آداب و رسومشون رو معرفی می کردند.اونم جالب بود و آگاهی دهنده.معمولا تو این سری برنامه ها یکی از مجری ها آقای ادریسی هست با لهجه شیرین و مسخره بازیهای جالبش .من کلا از اجرای آقای ادریسی خوشم میاد .هرچند خیلی ها چشم دیدنش رو ندارن دقیقابخاطر همون لهجش.
اما خوب متاسفانه بحث موسیقی ....
بومی بودن یا نبودنش تاثیری تو شرعی بودن یا نبودنش نداره ولی چه کنیم که...
اینجا را ببینید
http://yar1366.blogfa.com/post-117.aspx
  • نهاد رهبری
  • با سلام کرسی آزاد اندیشی با موضوع اسلام و موسیقی با حضور حاج آقا کریمان ،شیراز میدان امام حسین دانشکده پزشکی سالن آمفی تاتر ساعت 18:30 در تاریخ چهارشنبه 27/07/90
    اطلاع رسانی شود.
    تضاد روحیه بومی برنامه خوشا شیراز رو متوجه نشدم میشه بگید یعنی چی؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی