نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

جریان انحرافی ؟

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۴۳ ق.ظ

مدتی که نبودم همه اش وقتم در همایشها و دوره های اموزشی در تهران و مشهد گذشت .

با اساتید و چهرهای سیاسی اجتماعی مختلفی از ایران و مصرو ترکیه و عراق و دیگر کشورها آشنا شدم .

برای سومین مرتبه نیز دیدار رفقای حزب الله در لبنان نصیبمان شد و چند روزی را مهمان آنها بودم .

در یکی از جلسات شبانه که یکی از چهره های سیاسی مطرح سخنران ان بود بحثی در گرفت بر سر جریان انحرافی  بر خلاف انتظار استاد سخنران همین حرفهای کوچه بازاری ایران را بعنوان خطر جریان انحرافی  مطرح کرد که اظهارنظر های مختلف دوستان حاضر در جمع را بر انگیخت .

نوشته های زیر برخی مباحث مطرح شده در آن جمع + نظرات شخصی بنده است.


 استاد جریان انحرافی را خطری دانست که بمرور قصد تصرف نصف بیشتر کرسی های مجلس بوسیله حمایت مالی از چهره های سرشناس ولی ساده و بی الایش در شهرستانهای کوچک  و در دست گرفتن مجلس و سپس معرفی کاندید ریاست جمهوری و تصاحب کرسی ریاست جمهوری و قبضه کردن دولت را دارد .

در نگاه اول یک داستان خطرناک و  شیطانی برای در دست گرفتن دو قوه از قوای نظام است یک سناریوی خطرناک که  استراتژی فتح سنگر به سنگر اصلاح طلبان را بیاد می آورد و خاطره تلخ دوران سیاه اصلاحات را.

در ذهنم که مرور می کنم یادم به دوران اصلاحات که می افتد به تبع کار تشکیلاتی و نیروسازی و سازماندهی نیروی ستودنی انها نیز بیادمان می اید .

یادم به تشکیل سازمان ملی جوانان افتاد که در پوشش سازمانهای مردم نهاد با هزینه بیت المال و وجهه قانونی زمینه تشکیلاتی شدن و ایجاد شبکه اجتماعی عظیمی در طرح بر اندازی فراهم شد .

یادم به شبکه های اجتماعی متعدد در فضای مجازی و نشریات متعدد و رسانه های مختلف افتاد و...

بعد دوباره که به بیاد حرف استاد عزیز افتادم خنده ام گرفت جریان انحرافی می خواهد مجلس و ریاست جمهوری را بگیرد این حرف بیش از اینکه ترسناک باشد بچه گانه است مگر تصاحب نصف بیشتر کرسی های مجلس با پول خرج کردن امکان پذیر است ؟ تنها نمونه مستند از تصاحب کرسی های متعدد مجلس توسط اپوزیسیون همان مجلس در دوره اصلاحات و نمونه برتر ان مجلس ششم بود که خوب آن کجا و این کجا براستی کجاست شبکه اجتماعی جریان فتنه کجاست یارگیری و سازماندهی جریان فتنه ؟ جریان اصلاحات حداقل ۷-۸ سال کار کرد تا توانایی اینچنین پیدا کرد آن هم از فعالیتهای مستمر فکری و تئوریک گرفته تاسازماندهی نیرو آنهم بوسیله دلارهای آمریکایی و...

اما جریان فتنه چه کار کرده ؟ می گویند ما نمی بینیم مخفی است و موقعی که رو شد می فهمیم چه کرده . خنده دار است چطور این همه فعالیت در این وسعت انجام شده و نمود بیرونی ان در حد چند خبر است و چطور جریانی به این بزرگی تشکیل شده و کل چهرهای ان مشایی و بقایی و چند نفر دیگرند ؟ چطور جریانی به این بزرگی تشکیل شده اما با دستگیری سران ان هیچ اتفاقی نمی افتد حداقل یک هزارم ان چیزی که نظام بخاطر آن موسوی و خاتمی و کروبی را نمی گیرد ؟ چطور جریانی به این بزرگی وجود دارد اما نمی تواند از خود دفاع کند؟

چطور قرار است مجلس را بگیرند و مردم هم هیچ چیز نفهمند براستی نقش مردم ورهبری در این میان چیست ؟ مگر  این تعداد از مردم بچه های دبستانی هستند که با آبنبات چوبی بشود رایشان را خرید . بر فرض که مجلس را هم جریان انحرافی گرفت مگر ریاست جمهوری را میشود به این راحتی به مردم تحمیل کرد و مردم هم هیچ چیز نفهمند ؟ براسی نقش رهبری در این تحیل های شما کجاست رهبری که با یک سخنرانی در نماز جمعه  بعد از انتخابات کل التهبات را خواباند و بدنه اجتماعی فتنه گران را ازمیان بردآنهم فقط با یک سخنرانی . نه آقا نمی چسبد بقولاْ   لایتچسبک .

دوستانی که تحلیلهای صد من یک غاز اینچنینی ارائه میدهند بهتر است کمی به جوانب صحبتهای خود بیاندیشند اگر چه که میدانم در این میانه آشوب تشخیص حق کار بسیار مشکلی اس اما باز هم به چراغ هدایتم رجوع میکنم و سخنان رهبرم را بر این همه تحلیل و صخن ترجیح میدهم و خطری که یکی انرا بزرگترین خطر از صدر اسلام تاکنون میداند و یکی انرا فتنه بعدی ویکی جریان انحرافی بنده بتحلیل رهبرم فقط یک اختلاف سلیقه و اختلاف نظر میدانم یعنی اگر چه که شاید نقشه های شومی در سر این جریان باشد اما واقعا کوچکتر از این حرفها هستند که ضریب پیدا کرده اند  و علی رغم احترام برای همه بزرگواران نظر ناخدای قهار کشتی انقلاب را بر تمام ایشان ترجیح میدهم.

تحلیل بنده درست یا غلط این است که جریان انحرافی بهانه راستی هاست برای باز گشت به قدرت با اینکه احمدی نژاد بر اساس روحیه لجوج خود دست از حمایت اطرافیان خود بر نمی دارد و حتی برخی جاها ریپ های اساسی میزند مثل قضیه وزیر اطلاعات اما یک موی گندیده او را بر تمام مدعیان شکم گنده انقلاب و مدعیان بی عملی که سالیان بی خاصیتی انها را به اثبات رسانده عوض نخواهم کرد اگر چه که باز هم اعتقاد دارم باید از احمدی نزاد عبور کرد و افراد کامل تر از او را یافت .  یادم نمی رود شعار آن روزها را که  می گفتیم :  چپ راست کارگزار علیه خدمتگذار

سوم تیر  هم نافی چپ بود و هم راست چطور است که امروز راست ها مدعی انقلاب شده اند ؟ و احمدی نزاد را ضد انقلاب میخوانند چطور ریشوها شکم گنده ریش انکادر پرشیا سوار یقه سفیدی که تا قبل از ۳ تیر همه یا مرید قالیباف بودند و یا شاگرد لاریجانی و بعد از ۳ تیر همه یقه چاکان احمدی نژاد شدند و کت احمدی نژادی پوشیدند و  احمدی نژاد برایشان منجی بشریت شده بود و در گفته ها وشنیده ها همه ستایش اوبود و آن روزی که ما بر علیه مشایی و در اعتراض به اعلام دوستی وی با مردم اسرائیل تجمع کردیم و شعار دادیم ما را سرزنش میکردند که اینکار تخریب دولت است و ساکت ماندند و بعضاْ ماندند پست بگیرند امروز که از بدنه اخراج شده اند احمدی نژاد برایشان شده خطر بزرگ  امروز بر علیه جریان انحرافی که مدتهاست نمودی نداشته موضع میگیرند و خطرش را گوشزد می کنند برای همه انگار که خطبه غدیر است که نباید فراموش شود و فراموشی ان انحراف از ذات اسلام است که اگر به همین توان و عده و عده خطبع غدیر در گوش مسلمین خوانده شوده بود شاید به فراموشی سپرده نمی شد .

 اما مردم ما هم گرگ باران دیده اند معلق و پشتک زدن جریان راست بعنوان دایه داری انقلاب همان قدر برایشان خنده دار است که شعارهای انقلابی و نماز خواندن و الله اکبر گفتن جنبش سبز .

دلم برای ان استاد میسوخت و شاید هم برای خودمان که بعد از سخنرانی فصل الخطاب آقا که همه چیز را یک اختلاف نظر *دانستند هنوز داریم سخنان خودمان را تکرار میکنیم .

فتنه بعدی انقلاب ما جریان راست ظاهر الصلاح و لغلغه گران ولایت و بی اعتقاد ترین افراد به ولایت هر چه میکنند به پای ولایت می گذارند و بنام وی تمام میکنند و عکس رهبری بلند میکنند وعکسش عمل میکنند.

 همچنین بخوانید : انحراف در نقد جریان انحرافی


*سخنان رهبری در جمع اعضا سپاه پاسداران : یک وقت هست که یک جریانى در مقابل انقلاب مى‌آید قد علم میکند به قصد کوبیدن انقلاب، خب، وظیفه‌ى هر کسى است که دفاع کند. انقلاب از خودش دفاع میکند، مثل هر موجود زنده‌ى دیگرى. انقلابى که نتواند در دوران فتنه، در دوران ایجاد کودتاهاى گوناگون ـ سیاسى و نظامى و امثال اینها ـ از خودش دفاع کند، زنده نیست. این انقلاب زنده است؛ لذا از خودش دفاع میکند، غالب هم میشود، پیروز هم میشود، برو برگرد هم ندارد؛ کمااینکه در سال 88 دیدید این کار اتفاق افتاد. یک وقت این است قضیه، یک وقت نه، قضیه، قضیه‌ى ایستادگى در مقابل یک حرکت براندازانه و اینچنین نیست؛ اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف عقیده احیاناً است. اینها را بایستى هرچه ممکن است فرو کاست. اینجور چیزها را هرچه ممکن است باید کم کرد. مشتعل کردن این اختلاف نظرها مضر است.

 یک مسئله این است که اگر یک کسى یک حرف غلطى زد، آیا کسى باید به او جواب بدهد یا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شیوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. یک وقت هست که حالا که کسى یک حرف غلطى زد، ما بیائیم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانى این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست. من با حرکت روشنگرانه از سوى هر کسى، از سوى هر نهادى، هیچ مخالفتى ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبیین. یعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى کار ما از اول، مسئله‌ى تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به اختلافات درونى، هى دامن بزنیم. مراقب باشید. این را همه باید مراقب باشند؛ بخصوص سپاه. سپاه مراقب باشد. در جریانهاى سیاسى، در جریانهاى گوناگون فکرى و سلیقه‌اى مطلقاً مشتعل کردن فضا مناسب نیست. حالا شماها الحمدلله همه‌تان بصیرید، آگاهید، لابد از جریانات خبر دارید و الان همین اوضاعى را که توی کشور هست، مى‌بینید که متأسفانه این علیه آن، آن علیه این؛ و دستگاه‌هاى خارجى چه خوشحالى‌اى میکنند؛ تحلیل میگذارند رویش: بله، بینشان اختلاف افتاد، نابود شدند، از بین رفتند(!) آرزوهاى خودشان را هى مرتباً تکرار میکنند. خب، پیداست که این مسئله نقطه‌ى ضعف ماست. نباید بگذاریم این نقطه ضعف ادامه پیدا کند یا افزایش پیدا کند. اینها را باید توجه داشت. حرکت، حرکت متین، مستدل و مستند باشد. اگر کسانى اختلاف‌نظرهائى دارند، با استدلال بیان کنند. عرض کردم، من معتقد به تبیین هستم. در دوران مبارزات هم، اختلاف ما با چپی‌ها و مارکسیست‌هائى که آن وقت مبارزه میکردند، سر همین بود که ما میگفتیم باید تبیین کرد، آنها به تبیین اعتقاد نداشتند؛ یک چیز دیگرى میگفتند، یک تفسیر دیگرى داشتند. کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگرى، بیان منطقى، مستدل و دور از هو و جنجال بود. اگر هو و جنجال وارد شد، حرف منطقى را هم خراب خواهد کرد. ممکن است چهار نفر جذب شوند، اما چهار نفر آدم هوشمندتر دفع میشوند. این، حرف ماست؛ این، عرض ماست.

  • بنده خدا

نظرات  (۵)

سلام
مطلبتان را خواندم.
بروزم
یا علی
سلام
رسیدن بخیر
جریان انحرافی متاسفانه برای آنها و خوشبختانه برای ما خیلی سریع خودش رو نشون داد و عملا از بین رفت.
(سوء)استفاده از این جریان و تو بوق و کرنا کردن آن الان منفعت عده ای رو در بر داره و دست و پا زدنشون برای تصاحب قدرت هس
خداقوت....
سلام
بروزم با: محمدرضا هاجری و استاندار جدید فارس
به روز هستم با مطلب:

قدرت٬ مصلحت و دولت از دیدگاه امام خمینی(ره)


www.shiraznama.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی