نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

قبل از پرداختن به قسمت دوم بحث در تکمیل مباحث قسمت اول نکات زیر را اضافه میکنم.

۱-خویشاوند سالاری در ایران  که به بررسی روابط فامیلی مسئولین از جمله در فارس می پردازد.

۲-قسمتی از خاطرات یکی از شاهدان از پشت صحنه گردانندگان اتفاقات روز قدس مسجد قبا ( لینک مطلب)

آنچه بیشتر و پرنگتر از مسائل پیرامون حوادث مسجد قبا، به چشم می آمد حملات لفظی مکرر به فرماندار شیراز و استاندار فارس بود. به نحوی که چندین بار به طعنه از اطرافیان خود پرسیدم "مراسم رسیدگی به جرائم قبایی هاست یا محاکمه استاندار و فرماندار؟"

این همه حمله و هجمه علیه استاندارو فرماندار در آن شرایط، برایم خیلی عجیب بود.

...اما همچنان این سوال برای من باقی مانده که هدف واقعی از به راه انداختن برنامه روز قدس مسجد قبا و تحصن، تنبیه علی محمد دستغیب بوده و یا اینکه تخریب وجهه استاندار و فرماندار در میان اقشار مذهبی و یا اینکه هر دو گزینه ؟!

لازم است تحقیق و بررسی شود تا مشخص شود آن عده محدود که مدام در تکاپو برای ورود به مسجد و برهم زدن آرامش جمع بودند چه کسانی هستند و از طرف کدام مقام مسئول دستور ورود به مسجد، به هر نحوی را داشتند؟


راست شناسی استان فارس یا چرا عدالتخواهان جلو نمی آیند ؟ - قسمت دوم

اولین تحرک سر وصدا دار احمد زاده در شیراز جابجایی عزیزی فرماندار شیراز با حسین قاسمی بود که با اعتراض و اتهام زنی های جریان راست چون اصلاح طلب خواندن احمد زاده همراه بود .(خبر مرتبط)

احمد زاده استاندار سابق اگر چه که به جناحها باج نداد و چهره های جدیدی را به استان اورد تا شعار فراجناحی عمل کردن احمدی نژاد را در استان عملی کند  اما بعلت ضعف تجربه و عملکرد ضعیف اجرایی و ضعف توان جایگزین هایی که در پستهای استان گمارده می شدند اوضاع

استان به سمت رکود و تقلیل رفت تا آنجا که یادم هست اقای جنتی(+) و اقای ایمانی امام جمعه شیراز هم به عملکرد ضعیف استاندار اعتراض کردند  ، این عمل ضعیف در کنار انحراف وی به سمت جریان انحرافی که طبق شنیده ها در معامله ای بر سر ماندن یا رفتن از قدرت صورت گرفت کار را بجایی رساند که دیگر گروهی حاضر به دفاع از عملکرد وی نشد . تناقض مواضع وی قبل و بعد از استاندار شدن در برابر مشایی نکته ای بود که دوستان به نقد آن نشستند.(لینک خبر مرتبط ).

 از این مقطع به بعد نقش راست سنتی شیراز در حوادث و اتفاقاتی که در اوضاع استان روی می داد بسیار پررنگ و پویا بود که شاید بتوان  به مشام رسیدن بوی حذف انها از صحنه سیاسی استان انهم بخاطر رسوایی فساد اقتصادی چهره های مطرح این جریان و همچنین انتقام بدست نیاوردن سهم پستهای استان در این دوره استانداری و همچنین خیز برداشتن برای انتخابات پیش روی مجلس و شورای شهر را از مهمترین علل این تحرک و دست وپا زدن دانست.

پس از براه افتادن موج اعلام اسامی مفسدین اقتصادی شیراز توسط فرماندار سابق شیراز حسین قاسمی که متاسفانه بیشتر انها از اعضا و مرتبطین دفترامام جمعه سابق بودند.(لینک خبر مرتبط ) جریان راست سنتی دچار شوک بزرگی شده و تا مدتها بدون تحرک ماند اما بمرور با انسجام نیروهای خود و دلبستگان سیاسی راست سنتی دست به ضد حمله ای زد که حوادث بعدی استان را رقم زد (جریان راست سنتی که هویت خود را با اعلام اسامی مفسدین فارس در خطر می بینند )

استراتژی جریان راست در این مقطع تخریب چهره افراد و گروههای دانشجویی وغیر دانشجویی مخالف است تا میدان سیاسی از رقیبان حذف شده و دگر بار راست سنتی قدرت فارس را در دست گیرد .

همزمان جلسات مشترک نزدیکان امام جمعه سابق برخی اعضا موتلفه و دانشجویان طرفدار جریان راست برای اعاده حیثیت از آقای حائری تشکیل می شود .

همچنین جلسه دانشجویی که با نام ولایت فقیه و سخنرانی آقای حائری در دانشگاه شیراز برقرار است عملاْ به صحنه تجمع و گردهمایی نیروهای راست سنتی استان بدل می شود .

 در یک تاریخ مشخص که فشارها به فرماندار  شیراز افزایش یافت دانشجویان عدالتخواه نیز با حجم غیر معمولی از  تهاجم رسانه ای روبرو شدند چرا که برخی عدالتخواهان بمرور خود را به فرمانداری که داعیه و عملکرد خوبی در مبارزه با مفاسد اقتصادی داشت نزدیک شدند و در این مبارزه مطلوب نظر رهبری تشکیلات فرمانداری را تنها نگذاشتند فرماندار شیراز بر خلاف دیگر مدیران چپ و راست استان مبارزه با زمین خواری ومفاسد اقتصادی را در راس برنامه های خود قرار می دهد و در این راه با بسیاری از چهره های مطرح و وابستگان آنها در می افتد . قاسمی فرماندار شیراز رویه متفاوتی با احمد زاده داشت و هنوز استقلال خود رادر برابر جریان انحرافی دولت حفظ کرده بود اما جریان راست سنتی بایکی خواندن فرماندار واستاندار و تعمیم دادن وابستگی استاندار به فرماندار کل فعالیتهای عدالتخواهانه وی را با انگ جریان انحرافی محکوم به عملکرد  گزینشی - جانبدارانه و برای بردن آبروی علما نشان دادند .

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۸۹ بنا بر گفته های مختلف قرار بوده که جشن جهانی نوروز در مرودشت شیراز برگزار گردد شواهدی مبنی بر دعوت از تعداد زیادی گرو ه موسیقی و موسیقیدان از سخنرانی یکی از معاونین استاندار بدست آمد. و این نقطه شروع اعتراضاتی بود که به زودی به تیتر یک اخبار شفاهی حزب اللهی های شیراز بدل شد.

اما قبل از پرداختن به این اتفاق باید ماجراهای دیگری نیز توضیح داده شود و آن اینکه در جشنواره صنعت و معدن که بعنوان نمایشگاه فعالیتهای احمد زاده ترتیب داده شده بود و رئیس جمهور نیز در آن حضور داشتند  . اجرای موسیقی زنده باعث ترک جلسه توسط علمای درجه اول شیراز شد .(لینک خبر مرتبط )

این ترک جلسه علمای شیراز بر احمدزاده گران آمد و این باعث شد وی نیز در سایت تازه تاسیس خود مطلبی بنویسد با عنوان :( الموسیقی و ما ادراک ماالموسیقی  ) و نوعی توجیه  بر حقانیت عمل خود ارائه داد با چاشنی توجیه نبودن علمای شیراز.

فارغ از اینکه نویسنده بخواهد نظر خود را در درست یا غلط بودن ترک جلسه توسط علما یا جواب احمدززاده ارائه دهد اما این خود دلیلی بر شروع اختلاف لجوجانه احمدزاده و طرفداران علمای شهر  بود.

با  شروع تبلیغات برای آغاز جشنهای نوروز دیگر بار بدنه سیاسی راستی ها با تمام توان وارد میدان شده و  اینبار با فریاد واسلاما و اعتراض برخی دانشجویان تحریک شده و طرفداران جریان راست استان در اعتراض به جشن هنری دیگر (جشن ابتذال دوره پهلوی در شیراز ) و همچنین جشن های دوهزار و پانصد ساله ای دیگر ( طبق شنیده ها برنامه این بوده که در محل چادر های جشنهای دوهزار و پانصد ساله شاه نمایشگاه اقوام مختلف ایرانی را برگزار کنند ) با تهدید به کفن پوش شدن در مقابل استانداری قد علم کردند .

فارغ از تحلیل نیت دانشجویان و دیگر اقشاری که دلسوزانه وارد میدان شدند اما این حرکت نه بدلیل دلسوزی آقایان راست برای انقلاب که حرکتی بود برای فشار به استاندار برای دشمنی با مسئولی که باج آنها را در پستهای استان نداده بود .

چرا که در همین ایام کشتار مظلومانه مردم بحرین و یا تحرک دوباره جنبش سبز در شیراز بوقوع پیوست و این حوادث هیچ واکنشی از طرف آقایان راستی بر نیانگیخت اما جشنوراه موسیقی آنچنان رگ غیرتشان را بیرون زد که تهدید کردند  کفن پوش به خیابانها می آییم.

بنا بر شنیده ها در یکی ازروزهای پایانی سال گذشته در حین مراسم سفره های هفت سین در بلوار چمران تعدادی از دوستان منتسب به جریان راست با فرماندار و استاندار که در حال تقدیر و اهدا جوائز به سفره های هفت سین نمونه که در سفره ای ۲۰۰ متری بعنوان بزرگترین سفره هفت سین بودند رسیده و و آنها را تهدید می کنند که اگر بخواهید جشن های نوروز را برگزار کنید کفن پوش خواهیم شد که فرماندار نیز طبق شنیده ها در جواب انها گفته بود اینها که می پوشید کفن نیست لباس زیر زنانه است   ( لینک خبر مرتبط )  اگر چه که بعدا تجمعی نیز جلوی استانداری در اعتراض به جشن های دوهزار و پانصد ساله برگزار شد .(خبر مرتبط )

 فرماندار کنونی شیراز دکتر بذر افشان که در ان تاریخ در استانداری مسئولیت داشت در مصاحبه ای حرف از دعوت از گروههای موسیقی کرده بود از سویی دیگرفرماندار وقت شیراز در تماس تلفنی با امام جمعه شیراز آقای ایمانی قاطعانه کذب بودن این تبلیغات و عدم وجود چنین برنامه هایی را اعلام کرده بود.

نویسنده خود هنوز هم به یک نتیجه تمام وعیار در مورد وجود یا عدم وجود این جشن ها نرسیده است  و دچار تضادی است که از یک سو علماو بزرگان و همچنین برخی احزاب ادعای انرا دارند و از سویی دیگر مسئولین آنرا تکذیب می کردند.

 پس از نامه جامعه روحانیت شیراز به رئیس جمهور و در خواست لغو جشن های نوروز ( لینک خبر )  قاسمی در مصاحبه ای در ادامه تکذیب وجود چنین برنامه ای چنین گفت :

روحانیت معظم و عزیر مطمئن باشد که این دولت خلاف نظر مقام معظم رهبری عمل نخواهد کرد و فصل الخطاب بودن فرامین مقام معظم رهبری در عملکرد دولت نهم و دهم از ابتدا تا کنون مشهود و روشن بوده است.
فرماندار شیراز در پایان با تاکید بر اینکه باید به عرصه فرهنگ نگاه منطقی داشته باشیم، یادآور شد:هم با فضای لهو ولعب آلود فرهنگی و هم با فضای بسته و منجمد فرهنگی مخالف هستم.

چرایی اتخاذ چنین موضعی از طرف جامعه روحانیت شیراز و  تکذیب اصل وجود آن توسط فرماندار وقت چنین تضادی  است که بنده هنوز جواب انرا نگرفته ام. 

 در این میان برخی دانشجویان عدالتخواهان در وبلاگهای خود  شدن این اعتراضات را روشن کرده و با استناد به مدارک روشنگر در عملکرد راستی ها در زمان استانداری رضا زاده همسو با انها و اجرای برنامه های مشابه جشنهای دوهزار و پانصد ساله پرده از نیت سیاسی آقایان راستی که درلوای دین و دیانت  و با مستمسک قرار دادن بهانه جشن ها اهداف خود را دنبال می کردند و همچنین به تلاش برای بزرگ کردن عیوب مسئولین برای پوشاندن مفاسد اقتصادی بزرگانشان که توسط مسئولین حاضر برملاشده بود  برداشتند  (مطلب مرتبط )(دیگر) .

در این میان حتی نصب بزرگترین پرچم ایران در شیراز( لینک خبر ) هم  بهانه ای برای اعلام موضع ضد فعالیتهای استانداری شد تا جایی که حتی برخی روحانیون هم در این ماجرا اعتراض کردند و نصب انرا نشانه مکتب ایرانی دانستند .این سخن دیگر واقعا جای عتاب داشت که آیا پرچم جمهوری اسلامی هم نشان مکتب ایرانی است پرچمی که کفن شهیدان است و بر آن الله اکبر به اهتزاز در آمده ؟ بنظر نمیرسید این اعتراض اعتراض منطقی و بجایی بوده وبیشتر به بهانه گیری سیاسی می ماند تا نقد دلسوزانه .

عمر فرماندار شیراز و تیم همراهش بخاطر عملکرد ضد مفسدانه اش زیاد نپایید و با فشارهای مختلف بالاخره احمد زاده حسین قاسمی را که  در روزهای اخر مصاحبه قرائی ضد جریان انحرافی کرده بود به سرعت برکنار کرده ویکی از وابستگاه جریان انحرافی را بر سر کار اورد فردی که در اولین مصاحبه سر سپردگی خود به جریان انحرافی را اعلام نمود .( لینک خبر مرتبط )(دیگر)(دیگر)

قاسمی یکی از قدر ترین مهرهای اجرایی احمد زاده در استان بود ولی تفاوتی که با بقیه تیم او داشت عدم وابستگی به جریان انحرافی بود که بتبع تیم وابسته به جریان انحرافی احمد زاده نتوانست او را تحمل کند و وی بالاخره بر کنار شد .

با ارتقای احمد زاده به مسئولیت سازمان میراث کشور ( لینک خبر مرتبط ) که نمی توان انرا چیزی جز مزد خوش خدمتی به جریان انحرافی دانست  حسینی جای اونشست اما بفاصله دو روز بخاطر عدم سر سپردگی به جریان انحرافی برکنار شده و سجادی جایگزین او شد .

این جابجایی اعتراض امام جمعه شیراز را بدنبال داشت  (لینک خبر)( دیگر).

در این میان باز هم جریان راست سنتی وارد میدان شد و سعی کرد میدان دار مقابله با استانداری شود .

اگر چه که اعتراض به عملکرد وزارت کشور به حق و بجا بود اما جریان راست انرا نیز تبدیل به محلی برای فشار و ضرب شصت نشان دادن به دولت کرد .

جالب اینجاست که تمامی جریان راست در کشور در حرکاتی هماهنگ هجمه به دولت و تخریب آنرا در دستور کار قرار داده اند و مهمترین بهانه ای که امروز آنرا دست مایه کار خود قرار داده اند جریان انحرافی است که رهبر انقلاب مدتهاست بر فرعی بودن آن و لزوم جلوگیری از تبدیل کردن ان به  مسئله اصلی نظام تاکید می کنند .

 چرایی انرا باید در اغراض سیاسی این جریان برای بازگشت به  کرسی قدرت جستجو کرد .

اگر یادمان باشد دولت احمدی نژاد با روی کار امدن خود شمشیر ی دولبه بر روی دو طرف جرذیان سیاسی کشور کشید لبی بر روی چپ ها و لبی بر روی راستها ، چپها که بعلت تضاد با آرمانهای انقلاب عمرشان کمتر از راستهاست تیغ مخالفت بر کشیدند وفتنه ۸۸ را رقم زدند .

و اما راستها ، سکوت کردند وموضعی نگرفتند اگر یادتان باشد مواضع دو پهلو و دیر هنگام آقایان مختلف از لاریجانی و باهنر  تا خیلی دیگر از آقایان که وقت نیاز و وقت امر رهبری به حضور در میدان رهبر را تنها گذارد ه و به گوشه ای خزیدند تا ببینند کدام کفه ترازو می چربد .

راستها نیز  زخم خورده احمدی نژادند و تا فرصت مناسب سکوت کردند و امروز که فرصت مناسبی دست یافته هفت تیر کش ها حوض خالی شده اند تا به احمدی نزاد بتازند و شاید با تخریب و بی آبرو کردن وی وجهه ای برای خود  فراهم کنند .

براستی باید به این زودی فراموش کنیم که در انتخابات نهم ریاست جمهوری همه با هم در یک صف منظم چپ و راست بر علیه احمدی نژاد بودند ؟  -چپ راست کارگزار   علیه خدمتگذار- یادمان رفته ؟

امروز اما فرصت مناسبی است برای به میدان امدن و بازداشتن پایان عمر راست سنتی که امروز نام اصولگرا بر خود گذاشته اند .

ریشه های این تفکر در استان فارس نیز پیرو همین سیاست در تحرکند.

درست در همان ساعات پس از اعتراض امام جمعه شیراز به نحوه چینش استانداران در فارس چهره های شناخته شده راستی در استان فارس چون هاجری سر دبیر نشریه گزیده اخبار تجمعی را به بهانه حمایت از سخنان امام جمعه محترم آیت الله ایمانی در اعتراض به نحوه چینش استاندار  سامان دادند که پس از ان به تحصن تبدیل شده و تا هفته بعد ادامه یافت .

ایت الله ایمانی در اعتراض خود به مسئولین کشور چنین گفت :

الان بیش از دوماه است که استان فارس در شرایط فطرت و بلاتکلیفی بسر می‌برد... مدیران استان در زمان استاندار سابق دست‌شان به کار نمی‌رفت سوال من از وزیر کشور این است که چگونه به یکی از معاونین استاندار حکم سرپرستی می‌دهید و بعد از چند دقیقه او را عزل و حکمش را لغو کرده و به دیگری می‌دهید؟ اگر حکم اول درست نبود چرا صادر کردی و اگر درست بود چرا باطل کردی؟ فارس که بازیچه نیست افرادی را بیاورند و دوران کارآموزی ببیند و سکوی پرش افراد شود به استان رحم کنید. این استان خیلی عزیز و بالا است چرا قدر این استان با 5 میلیون نفر جمعیت و 14600 شهید و آن مفاخر عزیز و بالا را نمی‌دانید؟ چرا فارس ما باید بازیچه این و آن باشد من اخطار می‌دهم و من اهل این استان هستم پس سرنوشت این استان سرنوشت ماست نمی‌شود که این استان را مرتب بازی داد. نخبگان استان پیشنهاداتی را برای مدیریت ارشد استان داده‌اند چرا به پیشنهادات ایشان عمل نمی‌شود؟ برای خدا و انقلاب و برای مردم آینده این استان مظلوم و زجر کشیده کارتان را درست انجام دهید.

در این میان اما نباید نیت پاک و دلسوزانه مردم را بی ارزش دانست اما نقش راستی ها برای خط دادن و انحراف اعتراضات و فشار به محل مربوطه در قدرت برای نشان دادن ضرب شصت و گرفتن امتیاز حرف دیگری است .

در ذهن من این سئوال بوجود امده که چطور می شود با روی کار امدن احمدزاده بعنوان استاندار از آن زمان که هنوز سر سپرده جریان انحرافی نشده بود تا وقتی که چنین شد هر اتفاقی که می افتاد و هر مشکلی که در استان بوجود می امد آقایان راستی یک سری هم به استانداری می زنند و تجمعی نیز انجا برگزار می کنند؟

ماجراهای مسجد قبا ، جشن های نوروز ، تغییر استاندار و...

نتیجه ای که من می گیرم بوی  قدرت طلبی شدیدی است که از میانه این حوادث و اتفاقات می توان شنید .

این ماجرا فقط به اینجا ختم نمی شود در تجمعی که با داعیه اعتراض به نحوه چینش استاندار و مسئولین در استان روی میدهد جریان راست ناگهان موضوعی دیگر را پیش می کشد

جریان انحرافی    

و عملا دستور کار تجمع در همان اول کار به سمت خواسته راستی ها  که همان اصلی کردن مسئله اصلی جریان انحرافی بود می چرخد.

همان موضوعی که رهبر انقلاب بارها وبارها به لزوم عدم بزرگ کردن آن اشاره کردند در سخنرانی هاجری در ابتدای اولین تجمع این انحراف کلید خورده و تا بدانجا پیش رفت که بر در استانداری قفل زده شد تا هیچکس نتواند وارد و داخل شود ( لینک خبر مرتبط ) ( همچنین ببینید )( روز پنجم تجمعات 

وای اگر چنین کاری از کس دیگری سر زده بود .

در این تجمع مردمی که با سخنرانی یکی از فعالان عضو ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد (هاجری) شیراز ادامه پیدا کرد، تجمع‌کنندگان اعلام کردند که نخواهند گذشت این‌بار یکی از سربازان مکتب ایرانی به ساختمان استانداری راه پیداکند. تجمع‌کنندگان در پایان نیز با زدن قفلی به درب‌های استانداری اعلام کردند که امروز 6صبح در جلوی استانداری تجمع خواهند کرد و نخواهند گذاشت سجادی به استانداری وارد شود.( گزارش تصویری)

البته در این سخنرانی هاجری گلایه ای از سپردن پستهای استان به افرادی غیر از اعضای ستاد دکتر احمدی نژآد در استان که خود هم عضو ان بود کرد .

 اعضای بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه بزرگ استان هم تجمعی دانشجویی ترتیب دادند و وارد گود اعتراضات شدند با کوشش جریان راست برای در دست گرفتن عنان اعتراضات دانشجویی جریان هوشیار دانشجویی بوی له له های سیاسی را بزودی حس کرد و از میدان دادن به عناصر جریان سیاسی راست  امتناع کردند . ( لینک مطلب مرتبط )

خواندن این مطلب  که توسط یکی از دانشجویان نگاشته شده هم در روشن شدن نیات جریان راست در این تجمع روشنگر خواهد بود ( مطلب ) :

یکی از همین دوستان دیروز پیام داد که امروز روبروی استانداری زمین نماینده ولی فقیه است و حمایت از ایشان حمایت از رهبری. نکته بسیار صحیح و امری بدیهی را بیان فرمودند، امّا بنده در جوابشان عرض کردم چرا برای حمایت از رهبری و نماینده محترمشان در شهر، گزینشی برخورد می کنید؟ چرا میدان هایی که ذره ای در آن برای آبرو و جان و مال شما خطر تولید می کند را به بهانه های واهی رها کرده و عدالتخواهان را در آن تنها نهادید، امّا  در این میدان و میادین مشابه،  که خطری شما وگروه هایتان را تهدید نمی کند هیچ، بلکه  به رزمندگان آن هم مدال لیاقت و شجاعت و البته غناعم جنگی! نیز تعلق می گیرد، فوج فوج صف کشیده اید؟ چرا این همه نیرو و پتانسیل را برای درد های بنیانی و اساسی، حاضر به میدان اوردن نبوده اید؟

سال های سال در این شهر و استان گروه های انحرافی، به اسم دین و انقلاب، به اسم رهبری و ولایت فقیه، به جان مستضعفین و پابرهنگان افتادند، گوشتشان را خوردند و استخوان هایشان را جویدند، و آنان را نسبت به نظام و رهبرش بدبین نمودند،‌ امّا شما( منظورم گروه خاصی است) نشستید و نگاه کردید. و کاش به به همین اکتفا می کردید.

شما وقتی که نعره عدالتخواهان در شهر بلند شد، به توجیح فساد مفسدین مبادرت ورزیدید و آتش توپخانه ای خویش را به جای آنکه متوجه مفسدین کنید؛ به سوی عدالتخواهان نشانه بردید. امّا حالا که تغییر استاندار به منافع احزاب و گروه های شما ارتباط مستقیم دارد، همگی یک دست و یکپارچه روبروی آن صف کشیده اید.

آیا نمیدانید همین جریان انحرافی که الان تبدیل به زگیل چرکین انقلاب شده، قسمتی از منابع مالی و موتورهای سرمایه اش را گروه هایی در حال تامینند، که در فارس به فساد عمل کردند و شما سال ها با سکوتتان آنها را پرورش و یاری دادید؟ افرادی که  قبل از اجرای طرح باغشهرها کرم هم نبودند، امّا به مدد خوردن مال ضعفا و پابرهنگان از یک سو،‌و توجیح مفسده آنان توسط شما و احزابتان از سوی دیگر، تبدیل به اژدهاهای هفت سر شدند. افرادی که به مدد دلالی یکی از آقازاده های معلوم الحال، هم اکنون با پول هایشان در ستاد انتخاباتی آقای " م" و همین جریان انحرافی، مشغول فعالیت و فسادند. کاش اندکی تعقل می کردید.

جریان انحرافی و فتنه گر امروز  مشایی وچند آدم  بی عقل دیگر نیست چرا که موضع انها مشخص و صاف است  فتنه آینده اتفاقا از طرف کسانی خواهد بود که امروز سخنان رهبری را میشنوند اما باز هم به بزرگ کردن جریان فرعی اهتمام ویژه دارند تا با حذف احمدی نژاد و تفکرش  بدون حضور چپها تنها میدان دار عرصه کشور برای سالیان دراز بدون رقیب باشند .

کسانی که در قالب سخنان و پوسته حرکتهای انقلابی کار خود را میکنند .

هفته بعد از تجمعات جلوی استانداری آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه فرمودند :

در هفته گذشته بنده نکاتی را خدمت وزارت کشور بیان کردم اما از کسی دعوت برای هیچ عکس العملی ننمودم و مردم این عکس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند.اجازه بدهید مسئولین در کمال آرامش به مسئولیت خود برسند و این فضایی را که برای استان ایجاد کرده‌اند سر و سامان دهند.

این در حالی بود که بزرگترین لشکر کشی آقایان راست در جریان بود که این سخنان  آیت الله ایمانی آتش  را خاموش کرد .

اگر چه که خطبه نماز جمعه پایان بخش فعالیت های خیابانی بود اما فعالیتهای راستی های استان ادامه خواهد داشت .


همچنین بخوانید :

 

  • بنده خدا

نظرات  (۱۸)

بسم الله
سلام برادر
یک سری نواقص جدی داره. یک سری جاها هم متفاوت از واقعیته. فقط ماجرای جمع کردن پلاکاردهایی که اسم مشایی روش بود، خودش کلی حرف داره که اینجا نمیشه زد.
در خصوص راهپیمایی آخر که امام جمعه گفت تمومش کنید، یک سری مسائل هست که اتفاقا به هیچ وجه با تحلیل شما نمی سازه.

جدای از نقدهایی که به نوشته دارم، یک سوال هم مطرح است:
این که آقا گفت، مسئله اصلی و فرعی قبول. در کشور هم چنان مشایی و دارو دستش فرعی اند. اما آیا میزان فرعی بودن این مسئله در استان های مختلف یکسانه؟ اشتباه نشه، نمی خوام برای توجیه حرف آقا رو تفسیر به رای کنم. بدون جهت گیری خودم و خودت، به این سوال فکر کن که آیا جریان انحرافی همانقدر در استان فارس فرعی است که در استان خراسان شمالی؟ اصلا امکان نداره این ماجرا در فارس اصلی باشه و در خراسان شمالی و کشور فرعی؟
باید خیلی دقیق بشیم سر این ماجرا که آیا جریان انحرافی مساله اصلی استان هست یا نیست.
این پیچوندن خودمونه که بگیم اعتراض به سجادی به حقه اما به جریان انحرافی کاری نداشته باشیم. شما می تویند سجادی رو بدون جریان انحرافی تحلیل کنید؟ میگیم جهاد اقتصادی مساله اصلی است. قبول. بسم الله. شرایط اقتصادی فعلی استان رو بدون اقدامات احمدزاده و سجادی تحلیل کنید؟ بله، زمین خواری بعضی از راستی ها بوده . شکی ندارم. اما داد زدن های امام جمعه توی نماز جمعه دیروز به کی برمیگرده؟ اتفاقا غالبش هم درد اقتصادی استان بود.
اگر جهاد اقتصادی مساله اصلیه که هست، دو بعد داره. بعد ایجابی و سلبی. بعد ایجابیش برمیگرده به تلاش های تئوریک تولید علمی و تلاش های عملی. اما قسمت اصلی بعد سلبیش مبارزه با مفاسد اقتصادیه.
اگر یک عده ای گیر دادند که فقط مبارزه با فساد اقتصادی اصلیه، غلطه. اگر یک عده هم فقط به ایجابی گیر دادند باز هم غلطه. یک عده از راستی ها مشکل داشتند، پس بعد سلبی جهاد برای اونا مهم نیست. تجربه بعد ایجابی رو هم که توی زمان مدیریت شون پس دادند. پس باید بچسبند به مساله مشایی و اون رو اصلی نشون بدنن چون کلاه خودشون پس معرکه اس.
...

اما جریان انحرافی در استان چه کرده؟ دیدار با الخوری نداشته که داشته، نرخ صادرات که امروز امام جمعه هم گفت، کم نشده که شده. این که روی صحبت های امام جمعه تاکید دارم چون خیلی از دردها رو گفته. زیرکی شما در مواجهه با راست ها قابل ستایشه اما برادر، الان راست ها سر کار نیستن ها! اونی که توی راس مدیریته یک گروه دیگس. باید بیشتر هم رو گذاشت روی اونا که بعد سلبی و ایجابی جهادشون می لنگه و سرکار هم هستند. انرژی اصلی برای اون ها و حواسمون خیلی خیلی به راست ها هم باشه. البته من نمیدونم چه به سرما میارن این چپی ها که الان توی استان کسی بهشون کاری نداره. خبرهای مسجد قبا رو از سایت کلمه بخون.
این که فلانی و فلانی اگه کاری کنیم سوء استفاده می کنند، دلیل بر این نمیشه که کاری نکنیم. یادمه سرماجرای شورای شهر حرف من این بود که می گفتم باید محکوم کنیم اما اینقدر زیرکانه که کسی نتونه سوء استفاده کنه. دوستان می گفتند چون گفتمانی داریم محکوم می کنیم، هرکسی هم که محکوم کرده باشه، به نوعی مورد حمایت ماست! طوری از امام جمعه حمایت کنید که راستها نتونن بهره برداری کنن. البته اگه دوستان با تز دفاع گفتمانی، سلیقه ای برخورد نکنن، الان هم باید به همون محکمی که شورای شهر رو محکوم کردند، ماجرای استانداری رو محکوم کنن!
فقط یک جمله دیگه این که، حق رو با این که راست ها کجایند، پیدا نکن که بگی هرجا اونها بودند، حق نیست. با عرض معذرت اما به نظرم این ایرادبه شما وارده که محوریت بحث رو دادید به راست ها. این اشتباهه. محور آقاس. هرکه نزدیکتر، نزدیکتر ، هرکه دورتر، دورتر. فکر کن اون راست هایی که مشکل داشتند، اصلاح بشن. نیاد اون روزی که خلع سلاح بشیم

دعا یادت نره
خیلی جالب بود . دستت درد نکنه.دهن این موتلفه چی ها و باغ شهر پروران را باید به موقع خودش سرویس کرد. ضرری که فعالیتهای آنها به استان وارد کرده صدها و بلکه هزاران برابر جریان انحرافی است . می توانید به صورت میدانی به خیابان ها بروید و با چند سوال مختصر از مردم و کسبه ، قضایا برایتان روشن شود . این ها پنجه ای به صورت نظام و رهبری و اسلام کشیده اند با کارهایشان که ظاهرا مرهمی برای آن وجود ندارد . نظر خیل عظیم مردم را چگونه نسبت به نظام و انقلاب تغییر می دهید؟ فکر کردید مردم همین چهارتا جوانان ریش و انگشتر و پیراهن روی شلوار است؟ یک و نیم میلیون انسان در این شهر زندگی میکند که آقایان برای مراسمشان حتی اگر خوردنی داشته باشد بیش از سه هزار نفر نمی توانند جمع کنند .تجمع ها هم 100 ، 200 و در بهترین حالت 500 نفر بوده است!
  • مهدی پوریزدان - به برادر ساسانیان
  • با سلام برادر عزیزم آقای ساسانیان
    این تحلیل بررسی اوضاع و احوال استانی است که سالها از دست راستی ها باسم انقلاب ضربه دیده اتفاقا در نظر دارم گزارشی از بقیه آقایان از جمله جریان انحرافی هم تهیه کنم .اما مهمترین مطلب برایم شناخت دوستان از این جریان است تا اکنون که میدان دار کار هستند دیگر نتوانند به بچه ها خط بدهند .
    بنظر من امروز دقیقا فتنه گران همین راستی ها هستند که باسم ولایتمداری هر کاری که بنفعشان است می کنند .
    انشا الله از جریان انحرافی هم خواهم نوشت. ولی اخوی جریان انحرافی نه توانی دارد و نه اینقدر ها که میگویند بزرگ است . براحتی هم بی ابرو شد و جمعش کردند اما جریان راست که منافع خود را در خطر دیده هم پشتوانه دارد هم چهره انقلابی خطر اینها خیلی بیشتر از کسان دیگر است کاش چند سالی در شیراز بمانی تا همه کارهایشان را رصد کنی وعمق خطر رابفهمی .
    اتفاقا دردی که از سیستم استانداری در دل داریم بسیار سوزاننده تر از جریانهای دیگر است .
    شاید بزودی در مورد خیلی چیزها بنویسم .شاید هم ننویسم چرا که سایتها پر است از اطلاع رسانی و آگاهی دهی در مورد وجوه مختلف جریان انحرافی دیگر چه میتوانم بگویم چرا که واقعا دسترسی به اطلاعات درستی در این مورد ندارم اما از مواضع رهبری و عملکرد اقایان توانستم به یک تحلیل برسم .
    اما درمورد راستهای سنتی استان اطلاعات کامل و بدرد بخوری داشتم که ارائه دادم .
    متوجه حرف های تان هستم. اما کینه از راستی ها نباید در همه جا سربدواند. روی مساله اصلی و فرعی در استان هم حرف برای گفتن بسیار است. والا مشخص است که جریان انحرافی قدرتی ندارد در کشور. جریان انحرافی مثل ساتور است که میزند و بلند می شود اما بعضی ها مثل تبر هستند!
    پاسخ:
    برادر سعید من البته اسم کینه یا غرض شخصی نمیگذارم وقتی ببینی که تمام مفاسد و اشکالات و مال مردم خواری ها از یک گروه خاص است و باسم امت حزب الله و باسم ولایتمداری هرمنفعت طلبی می کنند و تو هم در وجودت عشق جهاد با مال مردم خوارها واسلام امریکایی کمی تراوش کند کینه بدل خواهی گرفت همان کینه ای که امام خواست در دلمان باشد سعید جان.
    "جریان انحرافی نه توانی دارد و نه اینقدر ها که میگویند بزرگ است . براحتی هم بی ابرو شد و جمعش کردند اما جریان راست ..... "
    با این عمیقا موافقم صالح جان.
    خوب بود و انشاالله بهتر هم میشه:)
    راستی ارشد چکار کردی؟

    پاسخ:
    ارشد هم بد نبود
  • دانشجوی بیدار
  • اوه!
    مطلبت اینقدر طولانی هست که کمتر کسی رغبت میکنه تا آخرشو بخونه
    به طور مختصر و مفید خوندم.
    قیافه اون بچه بالای وبلاگ به یکی از بچه های عدالتخواه میخوره. نمیدونم خود شما هستی یا نه؟
    اصلا" شما مرا میشناسی؟!
    پاسخ:
    در مورد طولانی بودم مطلب هم هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد
    سلام و رحمه الله
    در این فکرم که اگر حضرت آقا هم مثل ما فکر می کرد که . . . بماند . . . !
    اخوی مدتهاست این سوال در ذهنم خودنمایی می کند و هرچه بیشتر وبلاگ دوستان را رصد می کنم پر رنگ تر می شود .
    " آیا این آقایانی که شما اسمشان را راستی می گذارید ، هیچ نقطه مشترکی با شما ندارند که بتوان در راه حفظ جمهوری اسلامی با آنان به وحدت رسید ؟ "
    برادر به خدا قسم مساله وحدت مصداق همین چیزهاست ، بارها گفته ام وحدت با افرادی که تفکرشان عینا مثل ماست ، که بی معنی است . پیامبر اکرم در جنگ احزاب با چه کسانی متحد شد ؟ اینها که بدتر از آنها نیستند .
    تمام صحبتهای شما درست اما توجیه نوشتن این مطالب را زمانی قبول می کردم که ثابت کنید راستی ها قصد براندازی نظام و یا حذف ولایت فقیه را دارند .
    (جریان فتنه و جریان انحرافی این قصد را داشتند)

    یا حق
    پاسخ:
    از سخنان امیر مومنان
    من نگفتم نشناس اخوی باید شناخت . حتی نسبت به کسانی که کاملا با ما هم عقیده هستند باید شناخت داشته باشیم . اما جواب سوالم را نگرفتم . تا کی می خواهیم تیر هجمه هایمان را ...
    باید هوش و حواسمان به اطرافمان باشد و حق را به درستی تشخیص دهیم اما این بدان معنا نیست که تا کوچکترین چیزی دیدیم در بوق و کرنا کنیم . . .
    برادر من بخدا رسالت ما در چیزهای بزرگتری است ...

    یا حق
  • حزب الله خواهران شیراز
  • سلام
    متاسفم از نوشته هایی که معلوم است که برای کوبدن یک قشر خاص است و هنوز در جهل و بی بصیرتی دوران نوجوانی خود مانده اید
    مدتی در عدالتخواهی کار کردید خب از کارهایتان بنویسید که چه کردید ؟
    سنگ ولایت به سینه میزنید و ....
    این تجمع که لغو شد و شما عکسش رو منتشر کردید به دستور امام جمعه راه افتاد و به دستور ایشان هم لغو شد
    دلتان خوش است که در شهر تاثیرگذارد و بقیه هر کاری کنند به دردنمیخورد !
    شما زمانی تند رو بودید و امروز هم کندرو !!!!!
    شما نمیتوانید تعادل داشته باشید برای امثال شما متاسفم که خودشان را سردمدار جنبش های عدالتخواهی میدانند و باید عرض کنیم والاسلام والسلام
  • حسین متعلی
  • با سلام خدمت حزب الله خواهران
    خواهر گرامی این حرف شما در مورد امام جمعه دو نتیجه میتواند داشته باشد
    1- یا اینکه شما اشتباه می کنید و این حرف را اقایان مورد بحث و گرداننده تجمعات برای توجیه خود زده اند و شما هم بدون تحقیق پذیرفته اید و اگر همین الان از شما بخواهند مدرکی ارائه دهید که این حرف را خود امام جمعه محترم زده مدرکی ندارید جز شنیده ها .
    2-یا امام جمعه شیراز خدای ناکرده فردی دروغگو و سیاست باز است چرا که هفته بعد چنین گفتند :
    در هفته گذشته بنده نکاتی را خدمت وزارت کشور بیان کردم اما از کسی دعوت برای هیچ عکس العملی ننمودم و مردم این عکس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند.اجازه بدهید مسئولین در کمال آرامش به مسئولیت خود برسند و این فضایی را که برای استان ایجاد کرده‌اند سر و سامان دهند.
    حالا خودتان بگویید کدامش درست است ؟
    بسم الله
    این که گفته میشود اگر این طور باشد و باشد امام جمعه خدای نکرده دروغگو است، حرف درستی نیست.
    توجه به کلام امام جمعه خود گویاست
    در هفته گذشته بنده نکاتی را خدمت وزارت کشور بیان کردم اما از کسی دعوت برای هیچ عکس العملی ننمودم"
    تا اینجا می توان شک و شبهه وارد کرد .اما ایشان در ادامه می گوید:
    "و مردم این عکس العمل‌های هفته گذشته را به صورت خودجوش انجام دادند"
    گفته شده است عکس العمل های هفته گذشته. جمله ناظر به گذشته است نه روزهای آتی.
    پس باید گفت نمی توان در صورت پذیرش این که نکته که امام جمعه از مردم خواسته اند تا راهپیمایی کنند، در صداقت ایشان تردیدی کرد.
    فکر می کنم کاملا منطقی باشد.
  • حسین متعلی
  • آقای ساسانیان سلام
    خواهر مان گفتند این تجمع بدستور امام جمعه راه افتاده که طبق گفته خودشان همانطور که شما آورده اید اینطور نبوده .
    چرا که امام جمعه گفتند خودجوش بوده و به ایشان ربطی نداشته متوجه منظورتان نمی شوم می خواهید چه بگویید اصلا حرف چیز دیگری است .
    دوست عزیز سلام.
    با کمال احترام عرض میکنم هم مطلب شما را خواندم و هم مطلب آقای ساسانیان
    اما مطالب آقای ساسانیان را به عدل و انصاف نزدیکتر دیدم و مواضع وی را منطقی تر دیدم.
  • سادات علوی
  • سلام
    جالبه چقدر حق به جانب شدین این روزها
    مردود است قلمی که با باج رنگین شود
    پاسخ:
    بر منکرش لعنت
  • حسین متعلی
  • آقای ساسانیان یعنی بعد از این حرف امام جمعه خود کار دیگری کرده ؟
    امام جمعه : اجازه بدهید مسئولین در کمال آرامش به مسئولیت خود برسند و این فضایی را که برای استان ایجاد کرده‌اند سر و سامان دهند.
    یا امام جمعه چنین نکرده و یا خدای ناکرده کارشان با حرفشان نمیخواند
  • یه خواهر البته نه از حزب الله خواهران
  • بازم زدید به هدف خدا قوت برادر.تقدیم به حزب الله خواهران:کاش اسم هامون رو طوری انتخاب می کردیم که نادونی مون فقط پای خودمون حساب بشه نه پای حزب الله قراربود از خودمون برای حزب الله مایه بذاریم نه از حزب الله برای خودمون
    طولانی بود اما دقیق و کامل!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی