نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

هر کس در این شهر خر خود میراند .

سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۲۷ ق.ظ
سخنان رهبر انقلاب در ابتدای امسال را به یاد دارید که :

« البته من این نکته را حتماً تذکر بدهم؛ گاهى اوقات این شعارى که ما براى سال اعلام میکنیم، بعد ناگهان مى‌بینیم همه‌ى در و دیوارهاى تهران و شهرهاى دیگر پر شده از تابلو، که این شعار رویش نوشته شده. این فایده‌اى ندارد. گاهى کارهاى پرهزینه‌اى انجام میگیرد؛ چه لزومى دارد؟ آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومى ندارد. اگر هزینه‌اى نداشته باشد، لزومى ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد. هیچ لزومى ندارد کارهاى پرهزینه را انجام بدهند »

این هم لبیک آقایان به ندای رهبر ـ اجلاسیه سرداران شهید -شهرداری شیراز- شرکت برق منطقه ای فارس - شورای شهر شیراز - بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان - جهاد کشاورزی استان و دیگر مدعیان پیروی از خط ولایت ...


تذکر برخی از دوستان در مورد بنرهایی که موضوعات دیگری داشته و صرفا بعنوان تاریخ از نام جهاد اقتصادی استفاده کردند و بنظرم در صورت صحت نقد واردی است  با عث شد این چند خط توضیح را اضافه کنم.

در هیچ کدام از این تصاویر بعنوان تاریخ از این نام استفاده نشده بلکه اضافه بر تاریخ این عنوان هم اضاف شده شاید برخی از دوستان چنین نظری داشته باشند که در یک کار ترکیبی استفاده از این عنوان ان هم در فرع تصاویر بی اشکال باشد اما بنده نظرم این است که روحیه تبلیغاتی عمل کردن به سخنان رهبری و عدم ورود جدی به مصداق آن برای تحقق بخشیدن به ان شعار باید همه جا مورد نقد واقع شود .

مگر سالهای کمی بوده که بنر و پوستر های عناوین سالها را دیدیم و لی دریغ از یک عمل.

در مورد پوستر و تصاویر شهدا و کنگره سرداران هم بگویم که در مطلبی که بزودی خواهم نوشت زوایایی از حیف و میل بیت المال توسط این دوستان و عدم توجه به شعار سال خود جای انتقادات بسیار دارد .

چطور می شود در سال جهاد اقتصادی که قرار است زمانی برای بهینه سازی تولید و کاهش اسراف باشد به بهانه برنامه ای برای بزرگداشت شهدا شهر را با بنر های تبلیغاتی این برنامه جلد کرد و اسراف را از حد گذراند  و توقع داشت که باین برخورد شعاری با رهبر انقلاب اعتراضی از طرف انقلابیونی که گوش به فرمان ایشان هستند روی ندهد ؟


  • بنده خدا

نظرات  (۱۸)

سلام یک مقدار انصاف داشته باش برادر و کمی تعقل زمانی که ما میخواهیم یک بنر در مورد شهدا طراحی کنیم سعی میکنیم به گونه ای آنرا انجام دهیم که تمام موضوعات را در خود جای دهد هدف اصلی بنر ما اعلام برنامه اجلاسیه شهداست اما آنرا به گونه ای طراحی میکنیم که عکس آقا هم در آن باشد سال جهاد اقتصادی م در آن باشد عکس شهید هم باشد از نظر شما اشکالی دارد؟در هیچ پوستر و بنری از این شهر نباید عکس آقا وجود داشته باشد؟اگر در گوشه ای از بنری که با اهداف مختلف به چاپ می رسد سال جهاد اقتصادی نوشته شود خلاف منویات مقام معظم رهبریست؟یا اینکه معتقدی کلا بنر زدن به هر دلیلی اسرافه!!جهت اطلاعت بچه ها بانی شدن داریم با هزینه شخصی 2 - 3 تا بنر خوشکل تو بلوار چمران میزنیم که هم عکس شهدا توشه هم عکس آقا هم عکس امام هم جملات آقا در ضمن سال جهاد اقتصادی هم توشه این بنرها خاریه تو چشم خیلیا و تیریه تو قلب بعضیا که واقعا چشم دیدن هیچ کدومشون رو ندارن
و اینچنین بود که ما ضد انقلاب شدیم
دهن کجی از این بالاتر ممکنه؟
  • لاحول ولا قوه الا بالله
  • قبلاپ وقتی یکی پرخوری می کرد بهش می گفتن خودکشی راههای دیگه هم داره. حالا دلم می خواد به آقایون سپاه در خصوص بنرهای تبلیغاتی اجلاسیه بگم خودکشی راههای دیگه هم داشت...
    انحراف افراط! گفتاری درباره عدالتخواهان
    درضمن در باره این نوشتتون باید بگم اونهایی که در باره اجلاسیه بود بدون اشکال هست چون از اون به عنوان تاریخ استفاده شده به جای 1390 نوشته شده سال جهاد اقتصادی! اقا که نفرمودن دیگه هیچ اسمی نبرید یک نگاه دیگه بندازید! البته اونهایی که فقط اون سال وتبریک گفتن بله اشتباه هست
    صحبت رهبری به این معنا نبود که در بنرهای دیگر نام سال را سال جهاد اقتصادی ننویسند و مثلا بنویسند 1390 ! بنرهای ویژه این سال هم در حد معقول و اندک منعی نباید داشته باشد! ماندنش در همین حد بد است!
    از خدمت تا خیانت...(به بهانه اجلاسیه شهدای استان فارس)
    http://alef.ir/1388/content/view/103375/
    سلام
    پر واضح است چنانچه شخصی یا ارگانی هزینه کند و بنر چاپ کند صرفا به این دلیل که در آن سال جهاد اقتصادی را تبریک گفته باشد ، یقینا مصداق صحبتهای آقاست . همانطور که در برخی عکسهای فوق مشاهده می شود .
    لیکن با نظر آقای مشفقیان موافقم . فلذا به نظر بنده بنرهای اجلاسیه دارای اشکال نیست .

    یا حق
    من هم با دوستانی که می گن بنرهای اجلاسیه بلا اشکال است موافقم. چرا که برادران ما در سپاه در جهت جهاد اقتصادی گام برداشته و به طور جهادی و حمله ای و چیریکی و هرچی که اسمش باشه بیت المال هدر داده اند.جدی خسته نباشن هرچه در توان داشتند از بیت المال برای تبلیغ!!!! فقط!!! گذاشتند وسط.
    مگر نه که : لایکلف الله نفساً الا وسعها؟
    الآن دیگه راه شهدا ادامه پیدا کرد!!!!!!!!!!!!
    گیرم که فرمایش دوستان درست، اسم سال جهاد اقتصادی من باب اسم سال اومده باشه، در برابر اسراف های تبلیغاتی و تعرض آن با جهاد اقتصادی چه می توان گقت؟
    بچه های مجمع حزب الله کار خوبی کرده بودند. شاید بقیه هم انجام دهند کار خوبی باشد
    http://majmahezbollah.blogfa.com/post-18.aspx
    سلام
    آقا مهدی به نظر می رسد کمی نسبت به این موضوع بی انصافی می شود . شاید تصور کنید بنده با دیدی تعصبی نسبت به این قضیه نگاه می کنم . بنده در برپایی اجلاسیه فقط به عنوان خادمی در حد توان یاریگر بودم اما بحث اجلاسیه فارق از این بحثهاست . چنانچه کمی از کم و کیف اجلاسیه و اهداف آن (نه تنها در شیراز بلکه در استانهای دیگر نیز) باخبر باشید متوجه منظور اینجانب خواهید شد . اما باید توجه داشت وقتی راجع به موضوعی می توان اظهار نظر قطعی کرد که از تمام جوانب آن باخبر بود و صحبتهای مسئولین اجرایی را نیز شنیده باشیم . وگرنه در برابر ادعاهایمان مسئولیم .

    بسیجی جا مانده - جا مانده ای بسیجی
    یا حق
    سلام اگر جای شما بودم قبل از اینکه در مورد بنرهای اجلاسیه بنویسم و به قول شما جلد کردن شهر ، چند خطی در مورد اساس اجلاسیه و حجم کار معنوی انجام شده می نوشتم.
    سلام
    به نظر من تعدادی از بنرهای اجلاسیه شامل ابن صحبت اقا نمی شن چون قسمت کوچکی از بنر به جهاد اقتصادی اختصاص داده شده
    ولی بنرهایی که کاملا در رابطه با جهاد اقتصادی هست دقیقا مصداق صحبت های رهبری است حالا مربوط به کنگره شهدا باشه یا نباشه مگه فرقی هم می کنه.
    والله اگه شهدا راضی باشن از نامشون اینجور استفاده شه

    اصلا چه گیری دادین به بنرهای اجلاسیه، توی سطج شهر یه نگاه بندازید، ببینید چقدر بنر سال جهاد اقتصادی پیدا می کنید

    البته این دیگه اپیدمی شده - به مجرد اینکه اقا عنوان سال را اعلام می کنند بنرها میره بالا-ظاهرا اقا تذکر هم بدهند یا نه خیلی برای این ها فرق نمی کنه-
    به قول یکی از دوستان عکس اقا میره بالا و صحبت هاش رو زمین می مونه
    دوستان عزیز یکبار دیگر سخنان رهبری را بخوانید :

    ((آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومى ندارد))
    چرا توجیهات بی خود می اورید چرا حساب کنگره سرداران را جدا میکنید چرا سخنان آقا را تفسیر به رای میکنید؟؟؟؟
  • حمید رضا باقری
  • البته این مدل برخورد رو بچه های مجمع حزب الله قبلاً اینجوری کرده بودند که متن صحبت اقا رو روی آ3 زده بودند می بردند می چسپوندند روی بنر.
    سئوالات دیگری از عدالتخواهان
    دشمنی با نماینده ولی فقیه چرا؟
    سلام نمی دانم باید چه بنویسم می دانم مورد حمله قرار خواهم گرفت اما برایم مهم نیست چون به قول شما میخواهم وصیت امام را انجام دهم. من خودم وقتی هر برنامه ای میشود و تمام ادارات و ارگانها پلاکارد تبریک و تسلیت می زنند چون در روابط عمومی هستم حساب و کتاب می کنم می بینم هر ساله حداقل شهر خودمان شیراز چه پول سرسام آوری برای این پلاکاردها خرج میشود و برای کسی هم مهم نیست و صدا و سیما هم تبلیغ میکند اما به نظز من در مملکتی که این همه فقیر داریم و به نان شب و دوای درمان نیازمند هستند اینها همه اسراف است. من که تا بحال ندیدم کسی به خاطر یک پلاکارد تغییر موضع داده باشه . چیزی که از زبان ارباب رجوع ها میشنوم پول اینها را خرج مردم کنید. بخدا قسم این حیف و میل بیت المال است حال هزینه هر اداره را ضرب در کل ادارات مملکت نمائید بعد قضاوت کنید. الله یارتان باد
    سلام.به روز هستم با:
    متن کامل سخنرانی آقای نبویان پیرامون فراماسونری و آقای مشایی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی