نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

جزئیات زمین خواری کلان «الخوری» و وامی که پس نداد

يكشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۵۷ ب.ظ

مطلب مندرج در روزنامه کیهان امروز : ( لینک تصویر روزنامه کیهان خبر بالا سمت راست )

در گفت وگو با جهرمی مطرح شد
جزئیات زمین خواری کلان «الخوری» و وامی که پس نداد

مدیرعامل بانک صادرات گفت: «الخوری» حدود 8 سال پیش معادل 2 میلیون درهم از یکی از شعب بانک صادرات در امارات وام گرفته بود که هنوز پس نداده است.
سیدمحمد جهرمی در گفت وگو با فارس در واکنش به برخی اخبار مبنی بر پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی به یکی از زمین خواران بزرگ شیراز به نام «الخوری» با تکذیب این مورد، اظهار داشت: اگر مستندی به امضای بنده موجود است می توانید آن را منتشر کنید؛من اطمینان دارم که چنین مستنداتی  وجود ندارد.
مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: الخوری حدود 8 سال پیش معادل 2 میلیون درهم از یکی از شعب این بانک در امارات وام گرفته بود و سندهایی که در اختیار بانک قرار داد برای شیراز و متعلق به قراردادهای وزارت مسکن و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه «الخوری» مبلغ وام دریافتی از بانک صادرات را تاکنون پرداخت نکرده است، تصریح کرد: به همین دلیل الان از سوی بانک، اجراییه صادر شده و 2 سند (زمین و ساختمان) از سوی اداره ثبت در اختیار بانک صادرات قرار گرفته است.
جهرمی تاکید کرد: اسناد زمین و ساختمانی که به عنوان وثیقه از الخوری دریافت کرده ایم را به اجرا گذاشته ایم.
این مقام مسئول در بانک صادرات همچنین درباره پرداخت تسهیلات به این زمین خوار شیرازی گفت: هیچ وامی برای این فرد تصویب نشده و قرار نیست به این فرد بدحساب وامی پرداخت شود.وی هرگونه خبر مبنی بر پرداخت وام 50 میلیارد تومانی از سوی بانک صادرات به «الخوری» را تکذیب کرد و افزود: به هیچ وجه به امثال این فرد که مشتریان بدحساب بانک هستند وام پرداخت نمی کنیم.
چندی پیش حسین قاسمی، فرماندار سابق شیراز در گفت وگو با خبرگزاری فارس به برخی افشاگری ها در خصوص رانت خواریهای صورت گرفته در این استان پرداخت.
وی در مصاحبه خود به وجود پروژه های مشکوک و مشکل دار در شهرستان شیراز اشاره کرده و با تاکید بر اهمیت این پروژه ها و رانت خواری در شهر شیراز به برخی افشاگری ها در این خصوص پرداخته بود.
وی در این سخنان خود به یکی از این پروژه ها در شهر شیراز اشاره کرده بود که ساخت یک مجموعه مسکونی 646 واحدی لوکس ساز در منطقه بالاشهر شیراز است و این پروژه توسط شرکتی به نام «ابوظبی للمشاریع و التموین» که به اختصار (APS) گفته می شود و در امارات عربی متحده به ثبت رسیده انجام می شود.
فرماندار سابق شیراز همچنین با بیان اینکه این شرکت در سال 1381 (دولت خاتمی) قرارداد پروژه 646 واحدی را به عنوان سرمایه گذار خارجی با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کرده است، یادآور شد: این پروژه، مشارکتی بوده است، بدین صورت که زمین آن توسط وزارت مسکن تامین شود و ساخت این پروژه توسط شرکت «ابوظبی للمشاریع و التموین» صورت گیرد.
وی به سهم 5/24 درصدی دولت و 5/75درصدی سرمایه گذار خارجی پس از پایان قرارداد از این واحدها اشاره و تصریح کرده بود: افرادی را که شرکت (APS) برای این پروژه معرفی کرده بود «شیخ عبدالرحمان عبدالله آل محمود» و «علی محمد شعیب الخوری» نام داشتند که مقرر شده بود این پروژه را این شرکت 36 ماهه تحویل دهد اما متاسفانه این پروژه 9 سال به طول انجامید.قاسمی با اشاره به اینکه «الخوری» نماینده شرکت «ابوظبی للمشاریع و التموین» دارای ارتباطات معناداری است، اظهار داشت: متاسفانه در قراردادی که آن زمان بسته شده بعضی از راههای گریز و فرار برای وی گذاشته شده است؛ این قراردادها سفارشی بوده و باید بررسی شود که چه کسانی پشت این قراردادها وجود دارند؟این گزارش حاکی است؛ در پی افشاگری فرماندار شیراز در مورد زمین خواری های این شهر و انتشار اخباری در این خصوص در خبرگزاری فارس، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز برای بررسی ابعاد بیشتر موضوع، وارد عمل شده است.

  • بنده خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی