نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

نوشته های یک قلم

نارنجکی برای تمام فصول

پیوندهای روزانه

آزمون بزرگ تشکل های دانشجویی

يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۳۲ ق.ظ
امروز با گذشت ۹ سال از عمر جنبش عدالتخواه دانشجویی عدالتخواهی به یکی از فراگیرترین گفتمانهای جنبش دانشجویی بدل شده است .

در این میان شیراز بعنوان یکی از علمداران جریان عدالتخواهی توانست با تغییر گفتمان مسئولین بومی فضا را به جوی مساعد و آماده برای مبارزه با مفاسد اقتصادی بدل کند و مسئولین سالم و مجاهدی نیز پابه میدان گذاشتند تا در این امر خطیر و این فرمان رهبری مجاهدت کنند .

عدالتخواهی فرمانی است که رهبر انقلاب در تاریخ ۶/۸/۸۱ طی پیامی به تشکل های دانشجویی اعلام داشتند  ( متن پیام رهبری ) در این پیام رهبر انقلاب از دانشجویان خواستند بعنوان پرسشگران  و مطالبه گران به میدان بیایند و از مسئولینی که مظنون به فساد هستند مطالبه کنند .

قسمتی از پیام رهبر انقلاب :

مسابقه رفاه میان مسؤولان، بی اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه ریزان ، ثروتهای سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند ، هزینه کردن اموال عمومی در اقدامهای بدون اولویت و به طریق اولی در کارهای صرفا تشریفاتی ، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاه های اقتصادی را به روی آنان می گشاید ، و خلاصه پدیده  بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آنچه را هزینه کرده اند گرد می آورند.

در این پیام رهبر انقلاب جایی برای شانه خالی کردن از مطالبه عدالت نگذاشتند و همچنین جایی برای تهمت و توهین  و یا جایی برای سر درگمی بلکه از دانشجویان خواسته اند که با پرسش بجای اتهام از مظنونین نه متهمین  ( که سر در گم نشوند ) مطالبه کنند و همچنین از مسئولین قضایی و نمایندگان مجلس و دستگاه اجرایی ( دولت ) مبارزه با مفاسد را .

همچنین یک سال قبل از این پیام  رهبر انقلاب در پیام هست ماده ای به مسئولین سه قوا و همچنین نمایندگان دستگاه اطلاعاتی وسازمان بازرسی امر کردند که طی منشور مندج در این پیام با مفاسد اقتصادی برخورد کنند .

( متن پیام هشت ماده ای )

با گذشت چند سال از این پیام ها برخی عمر مبارزه با مفاسد را پایان یافته دانستند و مبارزه با مفاسد را از دستور کار خارج کردند . اما رهبری در تائید ادامه این مبارزه چنین فر مودند :

«من روی مسئله فساد خیلی تکیه کرده‌ام و ممکن است بعضی به نظرشان بیاید که تکراری است. نه، من اعتقاد راسخ دارم که مادامی که ما مجموعه دستگاه اجرایی خودمان را از فساد مالی و انحراف از روش‌های قانونی و صحیح خالی نکنیم، به نتیجه نمی‌رسیم … من بارها این مثال زده‌ام و تکرار کرده‌ام که فساد در دستگاه اجرایی مثل این است که ما چندین لوله قطور آب به استخری وارد می‌کنیم٬ اما استخر پر نمی‌شود؛ این همه تلاش انجام می‌گیرد، در عین حال انسان زوایای خالی را مشاهده می‌کند...

مفاسد اقتصادى را صرفاً به عنوان یک کار خلاف نباید در کشور در نظر گرفت. این کار اگر چنانچه دنبال نشود، تعقیب نشود، ریشه‏یابى نشود، قواى مختلف کشور دست به دست هم ندهند براى خشک کردن ریشه‏ى این کار، ضربه و خطرش براى کشور بسیار کلان و عظیم خواهد بود. مفاسد اقتصادى، مفاسد فرهنگى را هم با خود مى‏آورد، مفاسد اخلاقى را هم مى‏آورد...

این نامه‏ى ما، مطالبه‏ى ما، مال سال 1380 است؛ تاریخش آن وقت است، اما همیشه تاریخِ روز دارد. امروز هم اگر واقعیت جامعه را بخواهید، همان مطالبه، همان حرفها، امروز از طرف ما نسبت به مسئولین قواى سه گانه وجود دارد، که باید انجام دهند.(5/4/87)

 امروز اما با نزدیک شدن به سالگرد پیام رهبری و شتاب گرفتن فضای مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان و همچنین  اعلام اسامی مفسدان اقتصادی توسط مسئولین  جای آن دارد تا در سالگرد پیام رهبری صحت ادعای تشکل های مختلف در ولایت پذیری از رهبر انقلاب مورد امتحان و ازمون قرار گیرد .

تشکل هایی که هیچ قدمی در راه خواسته ایشان بر نداشته اند  باید پاسخگو باشند که چگونه میتوان ادعایی این چنین کرد  ولی در عمل هیچ قدمی در این راه بر نداشت .

  • بنده خدا

نظرات  (۲)

چی شد آقای برادر حالا که دیگه تهمت نزدم من تا امروز سعی کردم درست رفتار کنم وتصمیم قطعی نگیرم اما با اینکار که هیچ کس جرات جواب گویی نداشت مجبورم یک سری کارهایی رو تو نت وبیرون نت انجام بدم که واقعا دوست نداشتم... متنی وآماده کردم به دفتر رئیس جمهور امام جمعه و... که تا یکی دوروز دیگه که جوابگویی نکنید اونو منتشر میکنم با یکسری موارد جدید والبته تصویر همین سوالها که پاسخی نشدیدم!!!
تا من هم به نوبه خودم روشنگر وشفاف ساز!!
باشم امیدوارم دوباه نخوام اسم وبلاگ وبزارم افشاگر نفاق!!!
سلام مومن
خط مشی فعلی فرماندار مطابق فرامین مقام معظم رهبری است لذا حمایت از آن برای تمام ما فرض مطلق است(البته تا زمانیکه توی همین مسیراست)
حالا بذار هرچقدر که ا.ر.د دلش میخواهد خزعبلات تفت بده توی اون وبلاگ که حتی اسمش دزدی و تقلید از وبلاگ روشنگر 11-22 زده شده
ماهم مطالبی داریم که میبینیم این افراد اینقدر ارزشش را ندارند که فضای نت را آلوده به اسمشون کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی